Πληροφορίες

Τρίτη 16 Απριλίου 2013

Παραψυχολογικές Δυνάμεις στις Πολεμικές Τέχνες



Παραψυχολογικές Δυνάμεις στις
Πολεμικές Τέχνες



Η παραψυχολογία αποτελεί πλέον μια ξεχωριστή επιστήμη με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και αναπτύσσεται παράλληλα με την κανονική επιστήμη της ψυχολογίας.
Έχουν γίνει αλματώδεις εξελίξεις σε θέματα μελέτης της παραψυχολογίας,
αλλά και εργαστηριακών ερευνών, πολλές από τις οποίες δεν γίνονται γνωστές στο πλατύ κοινό. Επίσης, οι σημερινοί ερευνητές παίρνουν πάρα πολλά στοιχεία από την αρχαιότητα σχετικά μ' αυτό το θέμα.
Οι αρχαίοι παραδοσιακοί Πολιτισμοί ασχολήθηκαν με την ανάπτυξη των ψυχολογικών και παραψυχολογικών δυνάμεων στον άνθρωπο, μέσα από διάφορα Φιλοσοφικά και Μυητικά Συστήματα.
Δεν ήταν μια απλή έρευνα στα διάφορα ακατανόητα φαινόμενα για τον ανθρώπινο νου αλλά μια σωστή εφαρμογή των ανερμήνευτων Νόμων της Φύσης, 
που είχαν άμεση επίδραση στον άνθρωπο, 
θεωρώντας τον άνθρωπο ως αναπόσπαστο μέρος αυτής της φύσης, 
αλλά και του Σύμπαντος.

~Όμως η άγνοια που υπάρχει σήμερα, και παράλληλα προωθείται σε σχέση με τις πραγματικές δυνατότητες και δυνάμεις του ανθρώπου, μας κάνει να μη μπορούμε να δεχτούμε εύκολα αυτές τις γνώσεις που διασώθηκαν από την αρχαιότητα και αρκετές φορές τις υποτιμούμε.

 ~Τα φαινόμενα που εξετάζει η παραψυχολογία είναι πέρα απ' το πεδίο μελέτης και έρευνας της γνωστής μας ψυχολογίας.
Μερικά απ' αυτά είναι που κινούνται στα αόρατα επίπεδα του συναισθηματικού και νοητικού επιπέδου.
Τέτοια φαινόμενα μπορεί να είναι:
Προφητικά οράματα,
προαισθήσεις-προγνώσεις,
ονειρικά μηνύματα,
φαινόμενα αναδίπλωσης,
πρόσβαση σε αρχεία και γνώσεις του παρελθόντος,
ψυχομετρία,
ενόραση,
τηλεπάθεια,
υπνωτισμός,
Μεσμερισμός κ.λ.π.
Δε μπορούμε να δώσουμε εξηγήσεις για το πλήθος αυτών των φαινομένων,
αφού θα χρειαζόταν ολόκληρο βιβλίο γι' αυτό.
Μετά απ' αυτήν τη γενική εισαγωγή και τη διευκρίνηση στο θέμα της παραψυχολογίας, 
μπαίνουμε στο θέμα των Πολεμικών Τεχνών, κάνοντας μια σημαντική διευκρίνιση.
Όταν αναφερόμαστε στις σημερινές πολεμικές τέχνες, 
εννοούμε ότι αυτές έχουν έναν εξωτερικό χαρακτήρα, 
που περιορίζεται μόνο στη φυσική ανάπτυξη σαν άθλημα και στη γνώση των διαφόρων τεχνικών και μόνο.

~Οι Εσωτερικές Πολεμικές Τέχνες είναι αυτές που ονομάζονται επίσης Φιλοσοφικές-Παραδοσιακές και αποσκοπούν στη συνεχόμενη διαμόρφωση του Μαθητή,
εξωτερική,
αλλά κυρίως εσωτερική, μέσα από έναν Δρόμο ανάπτυξης όλων των δυνατοτήτων του,
μέχρι να φτάσει στο ανώτερο σημείο εξέλιξής του.
Οι Δοκιμασίες που περνά εδώ ο Μαθητής και σύμφωνα μ' αυτά που έχουν διασωθεί από το παρελθόν, είναι συνεχόμενες και για όλη του τη ζωή.

Γιατί είναι ένας Δρόμος που χρειάζεται προσπάθεια,
τόσο στην Σχολή-DOJO,
όσο και έξω απ' αυτήν, στην καθημερινή ζωή.
Πρόκειται δηλαδή για έναν αφοσιωμένο Μαθητή στο Δάσκαλό του και την Πολεμική Τέχνη, 
έτοιμο ανά πάσα στιγμή να αντιμετωπίσει οποιονδήποτε αντίπαλο,
αλλά κυρίως έτοιμο να αντιμετωπίσει τον ίδιο του τον κατώτερο εαυτό,
για να τον μεταλλάξει.

Είναι αλήθεια πως όλοι όσοι αρχίζουν να ασχολούνται με κάποια πολεμική τέχνη δελεάζονται αμέσως από την ανάπτυξη κάποιων δυνάμεων που μπορεί να προσφέρουν ή υπόσχονται ότι προσφέρουν οι πάμπολλες σχολές που υπάρχουν.
Συνήθως προπονούνται στο να αποκτήσουν μυς, ταχύτητα, ευλυγισία και όλα αυτά για να ξεχωρίσουν από τους συνηθισμένους ανθρώπους.
Αποσκοπούν δηλαδή στη φυσική εξάσκηση και μόνο.
Έτσι παραμένουν σ' αυτό το επίπεδο, χωρίς καμιά άλλη εξέλιξη, απλοί αθλητές.
Δυστυχώς ο δρόμος αυτός έχει ένα τέλος.

Περνώντας στα Ανατολικά Συστήματα των παραδοσιακών Πολεμικών Τεχνών, 
συναντάμε μια μέθοδο μαθητείας στο φυσικό, 
στο ψυχολογικό 
και τέλος στο νοητικό επίπεδο.
Ο έλεγχος της προσωπικότητας και η μετάλλαξη των κατώτερων ενστίκτων σε ανώτερες δυνάμεις-αρετές ήταν από την αρχή ο στόχος αυτών των συστημάτων.
Με τις αναπνευστικές ασκήσεις μπορούσε ο Μαθητής να ελέγχει και να διοχετεύει την εσωτερική του ενέργεια, αυτήν που στην Κίνα ονόμαζαν Τσι,
στην Ιαπωνία Κι
και στην Ινδία Πράνα.
Επίσης, με άλλες πιο προχωρημένες ασκήσεις της Γιόγκα γινόταν η ενεργοποίηση των συγκεκριμένων κέντρων ενέργειας -Τσάρκας, 
που έκαναν το Μαθητή ικανό να διοχετεύσει το Πράνα ανάλογα με τον σκοπό που ήθελε να πετύχει.
Συνήθως χρησιμοποιούσε τη δύναμη αυτή για θεραπευτικούς σκοπούς, 
γιατί ο πολεμιστής έπρεπε, όπως αναφέρεται, 
να ξέρει να θεραπεύει τον εαυτό του,
αλλά και όσους τον χρειάζονταν. 
Σε πολύ δύσκολες και επικίνδυνες καταστάσεις μάχης,
θα χρησιμοποιούσε αυτή τη δύναμη, κτυπώντας τον αντίπαλο σε ζωτικά σημεία.
Η επιπλέον χρησιμοποίηση της συναισθηματικής και νοητικής δύναμης, 
θα έκανε τα κτυπήματα αυτά σίγουρα θανατηφόρα.

Γι΄ αυτό οι Μαθητές ήταν έτσι διαμορφωμένοι, 
που ποτέ δεν θα χρησιμοποιούσαν εγωιστικά και άσκοπα τέτοιες τεχνικές.
Επίσης το ξύπνημα αυτών των κέντρων -Τσάκρας, είχε σαν επακόλουθο και τη σταδιακή ενεργοποίηση της δύναμης, 
που στη Γιόγκα την ονομάζουν Κουνταλίνι.
 ~Είναι η ανώτερη δύναμη- ενέργεια που μπορεί να αναπτύξει ο άνθρωπος και είναι πολύ επικίνδυνη αν αυτός δεν έχει τη σωστή διαμόρφωση και την καθοδήγηση ενός πεπειραμένου Δασκάλου.
Αν χρησιμοποιηθεί επιπόλαια, 
μπορεί να επιφέρει ανεπανόρθωτες βλάβες που φτάνουν μέχρι την τρέλα.
Αρκετά περιστατικά που αποδίδονται σε μεγάλους Δασκάλους των Πολεμικών Τεχνών μας δείχνουν ότι αυτοί ήταν κύριοι των δυνάμεων αυτών και τις χρησιμοποιούσαν πάντα με σύνεση και έλεγχο.
Με εξαίρεση κάποια τυχαία περιστατικά που ενστικτωδώς, ίσως και ασυνείδητα, για λίγα λεπτά και κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες κινδύνου, κάποιοι άνθρωποι ενεργοποίησαν τέτοιες δυνάμεις.
Οι υπόλοιποι απλοί άνθρωποι το θεώρησαν σαν κάτι πέρα από τα φυσικά όρια, κάτι το υπερφυσικό ή και παραψυχολογικό ακόμη, εφόσον εκτείνεται περά από τη γνωστή ψυχολογία μας.
Όπως όμως όλα δείχνουν, αυτές είναι κρυμμένες δυνάμεις μέσα στον άνθρωπο, 
που από άγνοια και έλλειψη Πνευματικής ανάπτυξης, δεν έχει καταφέρει να τις ξυπνήσει και να τις χρησιμοποιήσει.
Οι ξακουστοί μοναχοί πολεμιστές Σαολίν έφτασαν σ' ένα άριστο επίπεδο ανάπτυξης των Πολεμικών Τεχνών, συνδυασμένο πάντα με τη θρησκεία τους και αναπτύσσοντας παραψυχολογικές ικανότητες, σαν μια φυσική και αρμονική κατάκτηση γι΄ αυτούς.
Οι δοκιμασίας που περνούσαν κατά την εκπαίδευσή τους στο μοναστήρι μας δείχνουν ότι ξεπερνούσαν τα φυσικά τους όρια, ελέγχοντας το Συναισθηματικό και Νοητικό τους επίπεδο.
Για το μεγάλο Δάσκαλο και ιδρυτή της σχολής Σαολίν, Μποντιντάρμα, αναφέρεται ότι είχε κάνει μεγάλα κατορθώματα.
Γνωστή είναι η ιστορία σύμφωνα με την οποία ένας μοναχός τον είδε να διασχίζει τα νερά ενός ποταμού πάνω σ' ένα φύλλο μπαμπού.
Επίσης, οι μεγάλοι Πολεμιστές Σαμουράι είχαν μια διαφορετική αντίληψη για τη ζωή, 
για τον κόσμο ή το επίπεδο της Ψυχής και του Πνεύματος.
Το Πνεύμα ενός μεγάλου Σαμουράι μπορούσε να καθοδηγήσει το Μαθητή να ακολουθήσει τον Ορθό Δρόμο. 
Ήταν αλήθεια επίσης ότι η ψυχή του νεκρού Σαμουράι κατοικούσε στη λάμα του ξίφους του( katana).
Οι Σαμουράι ακολουθούσαν ένα Δρόμο-Do υπέρβασης και αυτοπραγμάτωσης, κατέχοντας ασυνήθιστες δυνάμεις και διοχετεύοντας όλη τους τη ζωή προς τη Φώτιση-satori.
Ο Μοριχέι Ουέσιμπα, Δάσκαλος και ιδρυτής του Aikido, έφτασε ως το επίπεδο της Φώτισης με τον εξής τρόπο: 
Κατάφερε να αποφύγει την απειλή ξίφους, από μαθητή του, με γυμνά χέρια και μόνο. Μετά απ' αυτό αισθάνθηκε, όπως λέει, τη γη, τα άστρα, τον ήλιο σαν να ήταν δικά του, σαν να βρισκόταν στο σπίτι του.
Δεν τον ενδιέφερε πια ο πλούτος, η κοινωνική θέση και γενικά το να γίνει πιο ισχυρός.
Υπάρχουν πολλές διηγήσεις για το μεγάλο αυτό δάσκαλο, όπως ότι ρίχτηκε στη μάχη εναντίων τριάντα ανδρών και τους αφόπλισε χωρίς να πάθει τίποτα.
Ακόμη, 
ελέγχοντος απόλυτα την εσωτερική Ενέργεια, κατάφερνε να μένει ακίνητος ενώ κάποιοι δυνατοί άνδρες προσπαθούσαν να τον μετακινήσουν, 
όπως επίσης δεν μπόρεσε ούτε εκατοστό να τον μετακινήσει ένας πρωταθλητής του Σούμο.
Στη συνέχεια σήκωσε ένα κορμό δέντρου, τον οποίο έξι- επτά εργάτες μαζί δεν μπορούσαν να τον μετακινήσουν.
Είναι ολοφάνερο ότι ο Δάσκαλος αυτός είχε αναπτύξει δυνάμεις που ξεπερνούν τα όρια του φυσικού, υλικού μας κόσμου.
Στο Σύστημα Kenjutsu και Bujutsu ο νους απελευθερώνεται με το τέλος της Πνευματικής εξάσκησης.
Εδώ υπάρχει η ικανότητα αντίληψης μιας επίθεσης ή απειλής, 
πριν ακόμα εκδηλωθεί.

Ήταν επίσης γνώστες των τεχνικών ύπνωσης και εκπαίδευσης του νου με συγκέντρωση και διαλογισμό Ζα-Ζεν, που σημαίνει καθιστός διαλογισμός.

Στο Ninjutsu, συναντάμε τους Νίντζα, που εκπαίδευαν τους μαχητές τους από μικρά παιδιά.
Η εκπαίδευση περιελάμβανε μυστικά όπλα και ανάπτυξη απόκρυφων τεχνικών και δυνάμεων.
Τα φοβερά τους κατορθώματα λέγεται ότι οφείλονταν κυρίως στη σκληρή εκπαίδευση και λιγότερο στην ανάπτυξη των παραψυχολογικών και άλλων δυνάμεων.

Επίσης, 
στα πιο πολλά συστήματα Πολεμικών Τεχνών, συναντάμε τη δύναμη του ήχου, της κραυγής Κιάι, που σωστά διοχετευμένη μπορεί να παραλύει τον αντίπαλο.
Ερευνώντας σε βάθος, μπορούμε να καταλάβουμε ότι ο ήχος δεν είναι απλώς μια τυχαία κραυγή που βγαίνει μόνο για να φοβίσει τον αντίπαλο.

Κατά τον Μ. Echenique, ιδρυτή του Ινστιτούτου Φιλοσοφικών Πολεμικών Τεχνών Μποντιντάρμα, η δύναμη του ήχου είναι τριπλής έκφρασης, (ΡΟΜ - ΙΝ - ΤΖΕ) και εκδηλώνεται στις τρεις γραμμές ή κέντρα δύναμης του Μαθητή των Πολεμικών Τεχνών.
Ο συνδυασμός με το κατάλληλο χρώμα και ζώο και προβάλλοντας αυτά μέσω της φαντασίας, 
θα δημιουργήσει στο Μαθητή το ρευστό τού ΚΙ ή αλλιώς την Εσωτερική Δύναμη, το Nei-Kung
που θα μπορέσει στη συνέχεια να εφαρμόσει σε οποιαδήποτε τεχνική.

Kάποιες ακόμη υψηλές τεχνικές, κατά τον M. Echenique, είναι η απόκρυψη τού πνεύματος WA του πολεμιστή και η τεχνική της εσωτερικής όρασης HARAGEI.
Η τέχνη του κενού, η τέχνη της λεπτής υπόστασης που δίνουν τη δυνατότητα στο Μαθητή να βλέπει το αόρατο διπλό ομοίωμα των πραγμάτων.

Όλα αυτά είναι ένα σύστημα πολύχρονης Μαθητείας, 
μέσα από μια σοβαρή προσπάθεια αναβίωσης των Παραδοσιακών και Φιλοσοφικών Πολεμικών Τεχνών, 
που γίνεται στο Ινστιτούτο Μποντιντάρμα.
Μ' αυτή τη μικρή αναφορά σε μερικά από τα κυριότερα Συστήματα Παραδοσιακών Πολεμικών Τεχνών, θα μπορέσουμε να κατανοήσουμε τις διαφορές μεταξύ των Εσωτερικών Πολεμικών τεχνών και των εξωτερικών, αλλά και να βρούμε στοιχεία για την ύπαρξη δυνάμεων μέσα
σ' αυτά τα παραδοσιακά συστήματα.
Οι δυνάμεις αυτές μπορούν να ονομαστούν παραψυχολογικές, 
άμεσα συνδεδεμένες με τον απέραντο, αόρατο κόσμο που μας περιβάλλει, 
μέρος του οποίου είναι κι ο ίδιος ο άνθρωπος.

~Τις αόρατες αυτές δυνάμεις, καλείται να γνωρίσει ο Μαθητής των Πολεμικών Τεχνών,
μέσα από έναν Δρόμο- Do, που ο ίδιος επέλεξε.
Καλείται έτσι να αντιμετωπίσει πολλούς αντίπαλους και πολλούς εχθρούς, 
ξεκινώντας από τον μεγαλύτερο, 
που είναι ο ίδιος του ο μικρός εαυτός.



Γιώργος Απέργης

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
Φιλοσοφικές Πολεμικές Τέχνες - Μ. Ετσενίκε.
Το Μυστικό του Χρυσού Λουλουδιού.
Η Ανάπτυξη του Πνεύματος - Τακουάν.
Καράτε-Ντο - Γκίτσιν Φουνακόσι.
Το βιβλίο των πέντε Δακτυλιδιών. - Μ. Μουσάσι.

Τάο-Τε-Τζιγκ. - Λάο Τσε.

Η ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΤΟΥ ΛΑΘΟΥΣ – Μαθήματα Θαυμάτων


Η ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΤΟΥ ΛΑΘΟΥΣ

Πριν ΜΑΘΗΜΑ 136
 Μετάφραση Τζούλη Πιτσούλη
1.Η επαγρύπνηση του εγώ για τα λάθη των άλλων εγώ δεν είναι το είδος της,
ετοιμότητας που το Άγιο Πνεύμα θα ήθελε να έχεις. 
22.Τα εγώ κάνουν κριτική από την άποψη του είδους της “λογικής” που αντιπροσωπεύουν. 
3Καταλαβαίνουν αυτή τη λογική,
επειδή τους φαίνεται συνετή. 
4Το Άγιο Πνεύμα όμως δεν την καταλαβαίνει καθόλου.
2. Για το εγώ είναι καλό και σωστό και αγαθό να υποδεικνύει κανείς τα λάθη και να τα «διορθώνει». 
2Αυτό είναι απόλυτα λογικό για το εγώ,
το οποίο δεν αντιλαμβάνεται τι είναι τα λάθη και ποια είναι η διόρθωση τους. 
3Τα λάθη προξενούνται από το εγώ,
και η διόρθωση των λαθών έγκειται στην εγκατάλει­ψη του εγώ.
4Όταν διορθώνεις έναν αδερφό,
του λες ότι κάνει λάθος. 
5Μπορεί ό,τι λέει εκείνη την ώρα να μην έχει νόημα,
και είναι βέβαιο ότι δε θα έχει νόημα αν μιλά από το εγώ του. 
6Το καθήκον σου όμως είναι να του πεις ότι έχει δίκιο. 
7Αν μιλά ανόητα δεν του το λες αυτό με λόγια. 
8Χρειάζεται διόρθωση σ’ ένα άλλο επίπεδο,
επειδή το λάθος του είναι σ’ ένα άλλο επίπεδο. 
9Έχει δίκιο,
επειδή είναι ένας Υιός του Θεού.
10′Το εγώ του δεν έχει ποτέ δίκιο,
ανεξαρτήτως του τι λέει ή του τι κάνει.
3. Αν υποδεικνύεις τα λάθη του εγώ του αδερφού σου πρέπει να τα βλέπεις μέσω του δικού σου εγώ,
επειδή το Άγιο Πνεύμα δεν αντιλαμβάνεται τα λάθη του. 
2Αυτό πρέπει να είναι σωστό,
αφού δεν υπάρχει επικοινωνία μεταξύ του εγώ και του Αγίου Πνεύματος. 
3Το εγώ είναι παράλογο,
και το Άγιο Πνεύμα δεν επιχειρεί να καταλάβει τίποτα που προέρχεται από αυτό. 
4Επειδή Αυτός δεν καταλαβαίνει το εγώ,
ούτε και το κρίνει,
γνωρίζοντας ότι τίποτα από ό,τι πλάθει το εγώ δεν έχει νόημα.
4. Όταν αντιδράς στα λάθη έστω και ελάχιστα,
δεν ακούς το Άγιο Πνεύμα. 
2Αυτός τα έχει απλώς αγνοήσει,
και αν εσύ τα προσέχεις,
δεν Τον ακούς.
Αν δεν Τον ακούς,
τότε ακούς το εγώ σου και γίνεσαι τόσο παράλογος όσο και ο αδερφός σου του οποίου τα λάθη αντιλαμβάνεσαι. 
4Αυτό δεν μπορεί να είναι διόρθωση. 
5Και δεν είναι μόνο ότι ο αδερφός σου δεν διορθώνεται. 
6Σταματάς,
επίσης,
τη διόρθωση και για τον εαυτό σου.
5. Όταν ένας αδερφός συμπεριφέρεται παράλογα,
μπορείς να τον θεραπεύ­σεις μόνο αν αντιλαμβάνεσαι την ψυχική του υγεία. 
2Αν αντιλαμβάνεσαι τα λάθη του και τα παραδέχεσαι, παραδέχεσαι και τα δικά σου λάθη. 
3Αν θέλεις να παραδώσεις τα δικά σου λάθη στο Άγιο Πνεύμα,
πρέπει να κάνεις το ίδιο και με τα δικά του. 
4Αν αυτός δε γίνει ο μόνος τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζεις όλα τα λάθη δεν μπορείς να καταλάβεις πώς εξουδετερώνονται όλα τα λάθη. 
5Είναι αυτό διαφορετικό από το να σου πει κανείς πως ό,τι διδάσκεις μαθαίνεις; 
6Ο αδερφός σου έχει δίκιο όπως έχεις και εσύ,
και αν νομίζεις ότι έχει άδικο καταδικάζεις τον εαυτό σου.
6. Εσύ δεν μπορείς να διορθώσεις τον εαυτό σου. 
2Σου είναι λοιπόν δυνατό να διορθώσεις κάποιον άλλο;
3Μπορείς όμως να τον δεις αληθινά,
επειδή είναι δυνατό να δεις τον εαυτό σου αληθινά. 
4Η αποστολή σου δεν είναι να αλλάξεις τον αδερφό σου,
αλλά απλώς να τον δεχτείς όπως είναι. 
5Τα λάθη του δεν προέρχονται από την αλήθεια που είναι μέσα του,
και μόνο αυτή η αλήθεια είναι δική σου. 
6Τα λάθη του δεν μπορούν να το αλλάξουν αυτό και δεν μπορούν να έχουν καμιά εντελώς επίδραση στην αλήθεια μέσα σου. 
7Οταν αντιλαμβάνεσαι τα λάθη οποιουδήποτε και αντιδράς σε αυτά σαν να ήταν πραγματικά,
τα κάνεις πραγματικά για σένα.
8Δε θα αποφύγεις να πληρώσεις για αυτό,
όχι επειδή τιμωρείσαι,
αλλά επειδή ακολουθείς λάθος οδηγό και επομένως θα χάσεις το δρόμο σου.
7.Τα λάθη του αδερφού σου δεν προέρχονται από αυτόν, όπως και τα δικά σου λάθη δεν προέρχονται από εσένα.
Αν αποδεχτείς ότι τα λάθη είναι πραγματικά θα έχεις επιτεθεί στον εαυτό σου.
Αν θα ήθελες να βρεις το δρόμο σου και να μην τον χάνεις. βλέπε μόνο την αλήθεια δίπλα σου,
επειδή βαδίζετε μαζί. 
4Το Άγιο Πνεύμα μέσα σου συγχωρεί τα πάντα σε σένα και τον αδερφό σου.
5Τα λάθη του συγχωρούνται μαζί με τα δικά σου. 
6Όπως και η αγάπη,
η επανόρθωση δεν είναι διαιρεμένη. 
7Η επανόρθωση δεν μπορεί να είναι διαιρεμένη,
επειδή προέρχεται από την αγάπη. 
8Οποιαδήποτε απόπειρα να διορθώσεις έναν αδερφό σημαίνει πως πιστεύεις ότι μπορείς να τον διορθώσεις,
και αυτό είναι μόνο και μόνο η αλαζονεία του εγώ.
Ή διόρθωση προέρχεται από τον Θεό,
ο Οποίος δε γνωρίσει την αλαζονεία.
8. Το Άγιο Πνεύμα συγχωρεί τα πάντα,
επειδή ο Θεός δημιούργησε τα πάντα. 
2Μην αναλαμβάνεις το έργο Του,
γιατί διαφορετικά θα ξεχάσεις το δικό σου. 
3Στο χρόνο δέξου μονάχα την αποστολή της θεραπείας,
γιατί αυτός είναι ο σκοπός του χρόνου. 
4Στην αιωνιότητα ο Θεός σου έδωσε την αποστολή της δημιουργίας. 
5Δε χρειάζεσαι να μάθεις να δημιουργείς,
χρειάζεσαι όμως να μάθεις ότι το θέλεις. 
6Για αυτό το λόγο πλάστηκε η μάθηση. 
7Ετσι χρησιμοποιεί το Άγιο Πνεύμα μια ικανότητα που έπλασες,
αλλά την οποία δε χρειάζεσαι. 
8Δώσε την σε Αυτόν! 
9Δεν καταλαβαίνεις πώς να τη χρησιμοποιή­σεις. 
10Αυτός θα σε διδάξει πώς να βλέπεις τον εαυτό σου χωρίς επίκριση,
με το να μάθεις πώς να βλέπεις το καθετί χωρίς επίκριση. 
11Η επίκριση δε θα είναι τότε πραγματική για σένα και όλα τα λάθη σου θα συγχωρεθούν.

Το Σχέδιο του Άγιου Πνεύματος για τη Συγχώρεση.

1.Η Επανόρθωση είναι για όλους,
επειδή είναι ο δρόμος που εξουδετερώνει την πεποίθηση ότι οποιοδήποτε πράγμα είναι μόνο για σένα. 
Το να συγχωρεί κανείς σημαίνει να παραβλέπει. 
Κοίταξε,
λοιπόν,
πέρα από τα λάθη και μην αφήνεις την αντίληψη σου να σταματά σε αυτά,
γιατί θα πιστέψεις ό,τι σου λέει η αντίληψη σου. 
4Αν θα ήθελες να γνωρίσεις τον εαυτό σου,
δέξου σαν αληθινό μόνο αυτό που ο αδερφός σου πράγματι είναι. 
5Αν αντιληφθείς αυτό που ο αδερφός σου δεν είναι,
δε θα μπορέσεις να γνωρίσεις ποιος είσαι επειδή τον βλέπεις λάθος. 
6Να θυμάσαι ότι μοιράζεστε την Ταυτότητα σας,
και είναι αυτή η μοιρασιά που είναι η πραγματικότητα Της.
2. Έχεις να παίξεις ένα ρόλο στην Επανόρθωση,
αλλά το σχέδιο της Επανόρθωσης είναι υπεράνω της κατανόησης σου. 
2Δεν καταλαβαίνεις πώς να παραβλέπεις τα λάθη,
γιατί αλλιώς δεν θα τα έκανες. 
3Θα ήταν απλώς ένα ακόμα λάθος να πιστεύεις είτε ότι δεν κάνεις λάθη είτε ότι μπορείς να τα διορθώσεις χωρίς έναν Οδηγό. 
4Και αν δεν ακολουθείς αυτό τον Οδηγό,
τα λάθη σου δε θα διορθωθούν. 
5Το σχέδιο δεν είναι δικό σου,
επειδή έχεις περιορισμένες ιδέες για το ποιος είσαι.
 6Αυτή η αίσθηση περιορισμού είναι η πηγή όλων των λαθών.
7Ό τρόπος λοιπόν για να τα εξουδετερώνεις δεν προέρχεται από σένα,
αλλά είναι για σένα.