Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ
Παραφράζοντας λίγο το βασικό τίτλο θα μπορούσα να σας πω ότι η ομιλία μου αφορά στο εξής θέμα : "Ο ρόλος του Συλλογικού Πνευματικού Διδασκάλου στη σύγχρονη εποχή".
Tο πρώτο σοκ που υφίσταται κάποιος ενδιαφερόμενος όταν έρχεται σε επαφή με τη διδασκαλία του Χρυσού Ροδόσταυρου είναι ότι δεν υπάρχει εξωτερικός διδάσκαλος,
αλλά ότι ο διδάσκαλος βρίσκεται μέσα του.
Εάν λοιπόν ονομάσουμε αυτό το διδάσκαλο "διδάσκαλο Α" θα μπορούσαμε να τον προσδιορίσουμε ακριβέστερα πως είναι το στοιχείο της αιωνιότητας μέσα μας,
Εάν λοιπόν ονομάσουμε αυτό το διδάσκαλο "διδάσκαλο Α" θα μπορούσαμε να τον προσδιορίσουμε ακριβέστερα πως είναι το στοιχείο της αιωνιότητας μέσα μας,
το οποίο υπό κανονικές συνθήκες υπνώττει,
αλλά που με ορισμένες άλλες συγκυρίες μετά από εμπειρίες καλές και κακές,
αρχίζει να ανθίζει σαν ένα μπουμπούκι του ρόδου.
Αυτός είναι ο διδάσκαλος Α,
ο εσωτερικός μας διδάσκαλος ο οποίος είναι ο κριτής που δίνει τις απαντήσεις στις ερωτήσεις που τίθενται με αγνότητα από τον καθένα μας.
Αν θέλουμε τώρα να δώσουμε με πολύ συντομογραφικό τρόπο τα χαρακτηριστικά της σύγχρονης εποχής,
θα μπορούσαμε να τα περικλείσουμε ίσως σε τρεις λέξεις:
Τεχνολογία,
Παγκοσμιοποίηση,
Ψυχική Ανθρωπότητα.
Η αλλιώς,
αν προτιμάτε,
Δημιουργία,
Ενότητα,
Μεταμόρφωση.
Η εντύπωση αυτή ότι όλα βρίσκονται μέσα μου και μπορώ να τα αναπτύξω με ενθουσίασε γιατί, δεν σας κρύβω,
ότι πάντοτε είχα μια επιφυλακτικότητα,
ίσως και φοβία,
έναντι των διδασκάλων.
Θα μπορούσα να επικαλεσθώ σχετικά την έκφραση "εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο".
Υπάρχουν πάρα πολλές περιπτώσεις όπου δυστυχώς αυτή είναι μια αλήθεια.
Για να μη ξεφύγουμε κι από τα ιερά γράμματα λέγεται κάπου στην Αποκάλυψη :
"Θα εγερθούν ψευδόχριστοι και ψευδοπροφήτες και θα κάνουν μεγάλα σημεία και θαύματα, με σκοπό να αποπλανήσουν,
αν γίνεται, ακόμη και τους εκλεκτούς".
Και λίγο πιο πέρα:
Και λίγο πιο πέρα:
"Καγώ σε τηρήσω εκ της ώρας του πειρασμού της μελλούσης έρχεσθαι επί της Οικουμένης όλης πειράζειν τους κατοικούντας επί της γης".
Στην περίπτωση τη δικιά μας, στο δρόμο που ακολούθησα, δεν είχα τέτοιους φόβους.
Πολύ γρήγορα ανακάλυψα ένα "διδάσκαλο Β",
ας τον ονομάσουμε, στον τρόπο αυτό εργασίας.
Είναι η Ομάδα,
η Ομαδική ενότητα.
Είναι η δύναμη του στρογγυλού τραπεζιού,
η πολύ γνωστή από τις απαρχές της ανθρωπότητας.
Η δύναμη του στρογγυλού τραπεζιού και η αλλαγή της λειτουργικότητας που επιφέρει στα μέλη της.
Μέσω αυτής της δύναμης πολύ γρήγορα φτάνει κάποιος να συνειδητοποιήσει ότι υπάρχει κι ένας "διδάσκαλος Γ", σ' αυτόν τον τρόπο εργασίας.
Είναι οι Δυνάμεις, οι Εκπορεύσεις, το Συμπαντικό πεδίο ακτινοβολίας, το Χριστικό πεδίο ακτινοβολίας, δεν έχει σημασία πώς θα το ονομάσουμε.
Σημασία έχει ότι μας λούζει όταν είμαστε στην κατάλληλη κατάσταση και τηρηθούν οι κατάλληλοι νόμοι.
Παρεμφερής είναι ως προς αυτόν το "Διδάσκαλο Γ" η σχετική ρήση:
"Όταν ο μαθητής είναι έτοιμος, ο διδάσκαλος είναι εκεί". Ή, "όταν κάνεις ένα βήμα προς Αυτόν, Αυτός κάνει δύο βήματα προς εσένα".
Μέχρις εδώ τα πράγματα εμφανίζονται πολύ απλά.
Δηλαδή αρκεί ένα βιβλίο της ιερής γλώσσας,
Βέδδες είναι,
Βίβλος είναι,
συν το στρογγυλό τραπέζι και…επιτυγχάνεται ο στόχος ;
Καλώς ή κακώς δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα.
Χρειάζεται να παρέμβει κι ένας τρίτος,
ο "Διδάσκαλος Δ",
ο οποίος θέλει τουλάχιστον κάποιες δεκαετίες για να δομηθεί.
Είναι το ζωντανό σώμα ,
το οποίο αρχίζει τη γέννησή του από ένα,
δύο,
τρεις ή και περισσότερους απεσταλμένους ή φωτισμένους ή όπως αλλιώς θέλετε να τους πούμε,
περί τους οποίους και από το φως που ακτινοβολούν συγκεντρώνονται οι ελκυόμενοι από αυτή την ακτινοβολία και μέσω των οποίων δημιουργείται από κάτω προς τα πάνω μια ζωντανή πυραμίδα.
Κι αυτή η πυραμίδα ή κιβωτός ή ζωντανό σώμα,
τηρώντας αυστηρά μια νομοτέλεια έρχεται σε μια δεδομένη στιγμή να πραγματώσει το ευαγγέλιο,
δηλαδή κατεβαίνει αναπόφευκτα το Φως από το πεδίο του Απολύτου και ενώνεται με αυτό το ζωντανό σώμα.
Δημιουργείται έτσι μια ιεραρχία.
Για να γίνει αυτό υπάρχει ανάγκη του 13ου μέλους της Ομάδας ή,
αν προτιμάτε σε συλλογικό επίπεδο,
του 13ου αιώνα σύμφωνα με το γνωστικό Ευαγγέλιο της Πίστης Σοφίας.
Μόνο έτσι επιτυγχάνεται με τη Χάρη,
κατά τη Χριστιανική διάλεκτο,
έτσι γίνεται η κβαντική αλλαγή,
γιατί οι αλλαγές κατά την πορεία του ζωντανού σώματος προς συνάντηση του φωτός δεν ανήκουν σε μια προοδευτική κλίμακα,
σε μια βελτίωση,
αλλά είναι ασυνεχείς,
είναι κβαντικές,
μιλάμε για αλλαγές τροχιάς και συχνοτήτων.
Αυτή λοιπόν η πορεία για κάποιες δεκαετίες του ζωντανού σώματος της Πνευματικής σχολής,
οδήγησε στη δημιουργία του "Δασκάλου Δ",
που είναι αυτό τούτο το ζωντανό σώμα της Πνευματικής σχολής και το οποίο περιλαμβάνει το πρώτο σώμα,
το πεδίο υποδοχής των ενδιαφερομένων,
αν θέλομε εξωτερικό όνομα αυτό είναι η Ροδοσταυρική Εταιρεία,
στη συνέχεια το Lectorium Rosicrucianum,
όπου υπάρχει το θεμελιώδες άγγιγμα και η αυτοπαράδοση,
στη συνέχεια ακολουθεί ένα άλλο πεδίο το οποίο ονομάζεται Σχολή Ανώτερης Συνείδησης, στο οποίο επιτελείται η αποεγωποίηση,
στη συνέχεια ένα άλλο πεδίο το οποίο είναι στην ουσία η Ιερατική Ομάδα,
η οποία τρέφει το σύνολο του ζωντανού σώματος με άγιες τροφές,
με χυμούς ζωής.
Και τέλος η πυραμίδα αυτή στην κορυφή της περιλαμβάνει τη λεγόμενη κοινότητα της Χρυσής Κεφαλής σε τρεις όψεις.
Αυτή η επταπλή εκδήλωση του ζώντος σώματος της Πνευματικής σχολής είναι που παλαιότερα χρειαζόταν εκατοντάδες χρόνια,
στις μέρες μας χρειάζεται δεκάδες χρόνια για να δομηθεί και έτσι αυτό το οικοδόμημα των ζωντανών λίθων είναι μια υπέροχη μοναδική δομή που μπορεί να δεχτεί στους κόλπους της όλους όσοι είναι άξιοι και ανοιχτοί γι αυτό.
Μετά από αυτή τη σύντομη περιγραφή αυτού που ονόμασα "συλλογικός Διδάσκαλος" ας δούμε τι παράγει αυτό το υπέροχο ζωντανό σώμα.
Παράγει οντότητες οι οποίες βαδίζουν σύμφωνα με το Ερμητικό αξίωμα :
Μέσα μου υπάρχουν όλα τα σπέρματα,
εκδηλώνω τα πάντα,
διαλύω τα πάντα,
ανανεώνω τα πάντα.
Αυτός είναι ο πλήρης κύκλος του ανθρώπου που μπορεί να ονομαστεί Ερμής τρισμέγιστος.
Αυτές οι οντότητες έχουν τη δυνατότητα να προβούν σε ανανέωση όλων των αξιών.
Έχουν τη δυνατότητα να ζουν σε ένα διαρκές δημιουργικό γίγνεσθαι.
Έχουν τη δυνατότητα να ανοίγουν σχολείο ή σχολές.
Έχουν τη δυνατότητα να συνδέουν τα σχολεία με εστίες πυρός.
Έχουν τη δυνατότητα να προωθούν ανάμεσα σε ανθρώπους καλής πίστης,
διαφορετικών πνευματικών τρόπων εργασίας,
την ενότητα με συγκεκριμένα βήματα.
Να αναπτύσσουν στη ζώσα πραγματικότητα της καθημερινότητας τον αποσυμβολισμό των μυητικών δρώμενων στις μυστικές εταιρείες και τα φιλοσοφικά εργαστήρια και να τα κάνουν πράξεις ζωής και τελικά να οδηγούν το θερισμό στην απελευθέρωση.
Όταν λοιπόν χάνεσαι σε αυτή τη συλλογικότητα,
βαδίζεις πλέον χωρίς δισταγμό,
από δύναμη σε δύναμη και από δόξα σε δόξα.
Έτσι επιτυγχάνεται ο τελικός σκοπός,
ζώνεται δηλαδή η ανθρωπότητα στο σύνολό της από ένα χρυσό μανδύα κι ένα χρυσό ένδυμα είναι διαθέσιμο στον καθένα που έχει ανοιχτεί για να δεχτεί τη βοήθειά του.
Και η φωνή λέγει : Έλα !
Και ο ακούων λέγει : Έρχομαι ταχύ.
Πηγη esoterica.gr
Εισηγητής: Κωνσταντίνος Δούκας
Ομιλία στα πλαίσια του 8ου πανελληνίου συμποσίου που διοργάνωσε η ΚΙΝΗΣΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΓΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ
Oι λίγες σκέψεις που ακολουθούν αναβλύζουν από την μακρά θητεία μου στη Σχολή του Χρυσού Ροδόσταυρου ή αλλιώς Lectorium Rosicrucianum.