Πληροφορίες

Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2013

Reiki






Reiki






Και ο Θεός δημιούργησε την ψυχή, πλάθοντας την με ομορφιά


Και ο Θεός δημιούργησε την ψυχή, πλάθοντας την με ομορφιά. Της έδωσε την απαλότητα της πρωινής αύρας, το άρωμα των λουλουδιών, την ομορφιά του σεληνόφωτος.


Της έδωσε επίσης ένα ποτήρι χαράς και της είπε:
"Δε θα πιεις απ' αυτό το ποτήρι παρά μόνο όταν ξεχάσεις το παρελθόν και αποκηρύξεις το μέλλον".

Της έδωσε επίσης ένα ποτήρι θλίψης ,λέγοντας:
"Πιες για να καταλάβεις το νόημα της χαράς".

Μετά ο Θεός έδωσε στην ψυχή αγάπη που θα χανόταν με τον πρώτο στεναγμό ικανοποίησης , και γλυκύτητα που θα χανόταν με την πρώτη λέξη αλαζονείας. Έκανε ένα ουράνιο σημείο για να την οδηγεί στο δρόμο της αλήθειας .

Έβαλε στα βάθη της ένα μάτι που βλέπει το αόρατο. Δημιούργησε μέσα της μια φαντασία που κυλά σαν ποτάμι με φαντάσματα και κινούμενες μορφές. Την έντυσε με ενδύματα λαχτάρας υφασμένα απ' τους αγγέλους απ' το ουράνιο τόξο.

Κι έβαλε επίσης μέσα της το σκοτάδι της σύγχυσης, που είναι η σκιά του φωτός. Και πήρε ο Θεός φωτιά απ' το καμίνι του θυμού, Άνεμο που φυσά απ' την έρημο της άγνοιας, μάζεψε άμμο απ' την όχθη του εγωισμού, και σκόνη κάτω απ' τα πόδια των αιώνων.

Έτσι έφτιαξε τον άνθρωπο. Κι έδωσε στον άνθρωπο δύναμη τυφλή που γίνεται φλόγα σε στιγμές τρελού πάθους και κοπάζει μπροστά στην επιθυμία. Του έδωσε ο Θεός ζωή που είναι η σκιά του θανάτου.

Και ο Θεός χαμογέλασε και έκλαψε , κι ένιωσε μια αγάπη που δεν έχει όρια ούτε τέλος . Κι έτσι ένωσε τον άνθρωπο με την ψυχή του..
ΧΑΛΙΛ ΓΚΙΜΠΡΑΝ

-Πως να Ξαναδημιουργισουμε τον εαυτό μας και να υλοποιήσουμε τον κόσμο που οραματιζόμαστε.


-Πως να Ξαναδημιουργισουμε τον εαυτό μας και να υλοποιήσουμε τον κόσμο που οραματιζόμαστε.

-Επαναπρογραμματισμός του Υποσυνείδητου Νου του και εργασία με οραματισμούς κατά την διάρκεια διαφορετικών συνειδησιακών καταστάσεων.
-Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε την εμφάνιση βιβλίων και DVD όπως ‘‘Το μυστικό’’, που αναφέρουν τον ‘‘νόμο της έλξης’’, υποστηρίζοντας ότι όλοι έχουμε τη δύναμη να αλλάξουμε τα γεγονότα της ζωής μας και στη ουσία ότι εμείς οι ίδιοι δημιουργούμε το μέλλον μας.
Μας βοήθησαν να αμφισβητήσουμε την πεποίθηση ότι είμαστε αποχωρισμένοι από τη μεγάλη δύναμη της δημιουργίας.
-Το να υλοποιούμε τις επιθυμίες μας αλλάζοντας τον τρόπο που σκεφτόμαστε έγινε πιο δημοφιλές και οδηγηθήκαμε σε μια μεγαλύτερη αντίληψη και καλλιέργεια των δυνατοτήτων μας.
-Για τους Σαμάνους ινδιάνους Q’ero, τους απευθείας απογόνους των Ίνκας,
αυτό δεν αποτελούσε ποτέ μυστικό.
-Αποκαλούν τους εαυτούς τους “δασκάλους της ζωντανής ενέργειας’’ και δουλεύουν εδώ και χιλιάδες χρόνια με τις ενεργειακές δυνάμεις για να “προωθήσουν το kausay’’ όπως το ονομάζουν.

-Να καθοδηγήσουν δηλαδή, τις συμπαντικές δυνάμεις ενέργειας για να έλκουν ευνοϊκές συνθήκες.

-Έχουν μεγάλη εμπειρία και γνώση στο να δουλεύουν με ενέργειες με διαφορετικές ενεργειακές ασκήσεις, ενεργειακές θεραπευτικές τεχνικές, εκτελώντας τελετές και τελετουργικά, Σαμανικά ταξίδια.
-Σ’αυτή τη δύσκολή και μεταβατική εποχή του “pachakuti”, όπου όλα τα καθιερωμένα συστήματα έχουν αναποδογυρίσει, μας δίνεται η ευκαιρία να ξανα-δημιουργήσουμε τους εαυτούς μας,
τις κοινωνικές μας δομές,
την οικονομία μας,
καθώς και τους τρόπους θεραπείας μας.
-

A Shaman is a person with

A Shaman is a person with the ability to access experiences, open consciousness, and extend beyond normally-perceived reality, to connect with other realms of consciousness. 
The shaman directs his or her intent (the basis of any transformation) to manifest change, empowerment and healing: physical, psychological, or emotional. 
The concept of shamanic consciousness consistently uses connections with the Earth, spirit animals, guides etc. Essentially all these manifestations are based on our long-forgotten connections with our planet and our ancestors, connections which are being recognized and strengthened once more by those practicing shamanism in modern society today.

-Shamanism is not a religion, in the orthodox sense of the word, but a spiritual practice.


-Shamanism is not a religion, in the orthodox sense of the word, but a spiritual practice. 

-The word shaman is derived from the Tungus people of Siberia. 
A shaman was traditionally an individual trained in shamanic techniques offering healing, divination and spiritual guidance to their community. 
In many cultures initiates are chosen following near-death experiences, profound emotional states and, in some cases, physical abnormalities.
Those people often possess, by the simple act of survival, the tools which are utilized in shamanic training.
Accessing those tools, and learning techniques such as entering altered states of consciousness, divination, and connecting with spirit allies, expands the individual's perceptions, instincts and knowledge of the human condition.
Thus the wounded not only heal themselves, but use those experiences to heal others.
-Shamanic techniques offer a holistic approach, but deal with issues mainly on a spiritual level.
Practices may include putting the individual into a deep meditation to work with the spiritual self, in a guided and safe way;
working with the energies surrounding a person,
or their environment;
spirit-based counseling,
divination;
or hands on healing, and soul retrieval.
Many shamanic practitioners also offer ‘teachings’ which involve assisting a person to make their own shamanic connections to spirit allies,
the earth,
and their inner wisdom.

•A Wisdom Archive on Shamanic Therapy •Shamanic Therapy:


•A Wisdom Archive on Shamanic Therapy•Shamanic Therapy: 

Belief in psychic healing techniques and mediumship skills as practiced by tribal "medicine men" such as those among the Native Americans and in various parts of the Orient. the practices of mediumship and healing techniques of a Shamanic priest. 

•SHAMANISM: 

Shamanism is an ancient healing tradition. A deeply spiritual practice, it is used for healing or achieving well-being and helping others. 
Used by tribal cultures all over the world, shamanism is based on the belief that all healing includes the spiritual dimension.

A shaman is a medicine man or woman..


A shaman is a medicine man or woman.

•Shaman are spiritual beings with the ability to heal, work with energies and 'see' visions. The essential characteristics of shaman are mastery of energy and fire as a medium of transformation.
•Shamanism is a range of traditional beliefs and practices that involve the ability to diagnose, cure, and sometimes cause human suffering by traversing the axis mundi and forming a special relationship with, or gaining control over, spirits. Shamans have been credited with the ability to control the weather, divination, the interpretation of dreams, astral projection, and traveling to upper and lower worlds. Shamanistic traditions have existed throughout the world since prehistoric times.
•Shamanism is based on the premise that the visible world is pervaded by invisible forces or spirits that affect the lives of the living. In contrast to animism and animatism, which any and usually all members of a society practice, shamanism requires specialized knowledge or abilities. Shamans are not, however, organized into full-time ritual or spiritual associations, as are priests.

•Οι τρείς κόσμοι του Σαμάνου•


•Οι τρείς κόσμοι του Σαμάνου•

•Ο Σαμάνος έχει τουλάχιστον ένα πνεύμα (αλλά συνήθως και πολλά άλλα υπό μορφήν ανθρώποων, ζώων ή άλλων υπάρξεων) που τον καθοδηγεί στην δουλειά του και με το οποίο επί σειρά ετών προσπάθειας και αυτοσυγκράτισης έχει συνδεθεί πολύ. Οσο πιο πολύ συνδέεται με τα πνεύματα-βοηθούς του τόσο πιο αποτελεσματική είναι και η ενέργειά του. Τα πνεύματα αυτά βρίσκουν τον σαμάνο (και όχι ο σαμάνος τα πνεύματα), λόγω της καλής και αγαθής πρόθεσής του και έντιμου βίου του.
•Σύμφωνα με τον σαμανισμό υπάρχει και μια άλλη, μη ορατή πραγματικότητα που μπορούμε να γνωρίσουμε με τα σαμανικά ταξείδια. Οι περισσότερες σαμανικές αντιλήψεις παραδέχονται ότι υπάρχουν τρείς διαφορετικοί κόσμοι: Ο Κατώτερος κόσμος, ο Ανώτερος κόσμος και ο Μεσαίος κόσμος. Οι κόσμοι αυτοί δεν πρέπει να συγχέονται με προκαταλήψεις όπως ο Αδης, κόσμος των νεκρών ή ο Παράδεισος.
•Το τοπίο του Κατώτερου κόσμου απαρτίζεται από βουνά, δάση, λίμνες , ερήμους και θάλασσες σαν τον πραγματικό κόσμο. Για να ταξειδέψουμε σε αυτόν πάντα οραματιζόμαστε ένα άνοιγμα στο έδαφος (σπηλιά, ρίζα δέντρων, τρύπα από ηφαίστειο κλπ) ή μία είσοδος που υπάρχει ίσως και στην πραγματικότητα από όπου εισερχόμαστε και ταξειδεύουμε προς τα κάτω. Συνηθως η είσοδός μας συνεχίζεται μέσω κάποιου τούνελ και φθάνοντας στο τελος αυτού βρισκόμαστε στον κάτω κόσμο. Εκει συναντούμε πάντα κάποιο πνεύμα βοηθό και με συγκεκριμένη πρόθεση και ερώτημα αρχίζουμε το ταξείδι μαζί του.
•Ο Ανώτερος κόσμος είναι αιθερικός με λεπτές δομές, δινει την αίσθηση ότι βρισκόμαστεσε σύννεφα και οι κινήσεις εκει και το τοπίο είναι πιο απαλο, θαμπό και φωτεινό. Αισθανόμαστε οτι πατάμε κάπου αλλά σίγουρα δεν ειναι χώμα, γή όπως την ξέρουμε. Η είσοδός μας γίνεται από κάποιο πολύ ψηλό σημείο της γής (βουνό, πυραμίδα, ανεβαίνοντας από ψηλά κλαδιά δέντρων, μεσω ανεμοστρόβιλου, ουράνου τόξου ή στην πλάτη κάποιου πουλιού). Πάντα περνάμε ένα μεταβατικό στάδιο ομίχλης ή κάποιυ άλλου συγκεκριμένου στώματος που μας υποδηλώνει ότι φθάσαμε τον κόσμο αυτό. Αν βλέπουμε ακόμη αστέρια και πλανήτες σίγουρα δεν έχουμε φθάσει ακόμη σε αυτόν τον κόσμο.
•Και οι δύο κόσμοι έχουν πολλά επίπεδα που μπορούμε να εξερευνήσουμε διαδοχικά και έχουν διαφορετικά πράγματα να μας διδάξουν
•Ο Μεσαίος κόσμος είναι η αιθερική πνευμαική μορφή της κανονικής μας πραγματικότητας, και εκει επικοινωνούμε με πνεύματα που ζούν σε όλα τα πράγματα της κανονικής μας πραγματικότητας. Οι Σαμάνοι συνήθως ταξιδεύουν εδώ για να βρούν χαμένα αντικείμενα, να επικοινωνήσουν με την φύση, και για να κάνουν δουλειά από μακριά (θεραπεία). Εδώ υπάρχει χρόνος και τοπίο που μοιάζει με τον φυσικό κόσμο. Απλώς φανταζόμαστε τον εαυτό μας να βγαίνει εξω από την πόρτα μας και να φθανουμε πολύ γρήγορα σε αυτόν.
•Όμως ο μεσαίος κοσμος απαρτίζεται καοι από πνεύματα πεθαμένων ανθρώπων που δεν βρήκαν τον δρόμο τους και έχουν παραμείνει εκεί είτε λόγω προσκόλλησης στα επίγεια ή λόγω άγνοιας της κατάστασής τους (ξαφνικά ατυχήματα δολοφονίες κλπ). Συχνά αυτά τα πνεύματα καλείται ο έμπειρος σαμάνος να βοηθήσει με την ψυχοπομπή.
•Στον κόσμο αυτό δεν ταξιδεύουν όσοι δεν είναι έμπειροι γιατί πολλά πνεύματα εδώ μπορούν να μας μπερδέψουν να προσπαθήσουν να εισέλθουν στον φορέα μας ενώ εμεις ταξιδεύουμε ή και να είναι εχθρικά.

Shamanism Energy Therapy

•ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΣΑΜΑΝΙΣΤΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ•


•ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΣΑΜΑΝΙΣΤΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ•


•Στη Σιβηρία και στη Βορειοανατολική Ασία, οι κύριες γραμμές στρατολόγησης των σαμάνων είναι: 
1) η κληρονομική μεταβίβαση του σαμανικού επαγγέλματος και 
2) η αυθόρμητη κλήση ( το "κάλεσμα" ή η "εκλογή"). 

•Στη δεύτερη περίπτωση, ο σαμάνος γεννιέται για το ρόλο του. 
Κατά την εφηβεία και ιδιαίτερα κατά την περίοδο της σεξουαλικής ωρίμανσης, ο "εκλεκτός" ξαφνικά παρουσιάζει υστερικές κλίσεις,
λιποθυμικές καταστάσεις,
οράματα και παρόμοια συμπτώματα,
που τον βασανίζουν επί βδομάδες ή και χρόνια.
Μέσα σ' ένα όραμα ή και όνειρο παρουσιάζεται το πνεύμα και του ανακοινώνει την κλήση, ότι είναι "εκλεκτός".

•Συναντάμε επίσης και την περίπτωση ατόμων που έγιναν σαμάνοι με τη θέλησή τους ή με τη θέληση της φατρίας.
Αλλά αυτοί οι τελευταίοι θεωρούνται πιο αδύνατοι απ' όσους κληρονόμησαν το επάγγελμα ή ακολούθησαν το "κάλεσμα" των θεών και των πνευμάτων.

•Σ'οποιαδήποτε πάντως περίπτωση, ο μελλοντικός σαμάνος οφείλει να υποστεί ορισμένες δοκιμασίες μυητικού χαρακτήρα.

•Ο σαμάνος λαμβάνει μια διπλή εκπαίδευση:
1) μιας εκστατικής τάξης (όνειρα, τρόμοι κ.λ.π.) και
2) μιας παραδοσιακής τάξης (σαμανικές τεχνικές, ονόματα και λειτουργίες πνευμάτων, μυστική γλώσσα κ.λ.π).
•Αυτή η διπλή μόρφωση που παίρνει από τα πνεύματα και τους παλιούς αρχι - σαμάνους, ισοδυναμεί με μια μύηση.
Μερικές φορές η μύηση γίνεται δημόσια και αποτελεί από μόνη της μια αυτόνομη τελετουργία.
Αλλά η απουσία ενός τελετουργικού αυτού του είδους, δεν εμπεριέχει καθόλου την απουσία μιας μύησης:
αυτή μπορεί πολύ καλά να επιχειρηθεί σε όνειρο ή στην εκστατική εμπειρία του νεοφώτιστου.
Πρόκειται για μια μύηση της οποίας η δομή είναι πολύ γνωστή στην ιστορία των θρησκειών.

•Δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση για ανοργάνωτες παραισθήσεις και για έναν καθαρά ατομικό μύθο.
Η διπλή αυτή μύηση - εκστατική και διδακτική - είναι που τον μετατρέπει από έναν ενδεχόμενο νευρωτικό σ'έναν σαμάνο αναγνωρισμένο από την κοινωνία.

•Στους Βογούλους, ο Σαμανισμός είναι κληρονομικός και μεταδίδεται από γυναίκα σε γυναίκα.

•Ο μελλοντικός σαμάνος, διακρίνεται από την εφηβεία ήδη:
πολύ νωρίς γίνεται νευρικός και μερικές φορές μάλιστα,
υπόκειται σε επιληπτικές κρίσεις, που τις εξηγούν σαν συνάντηση με τους Θεούς.

•Στους ανατολικούς Οστιάκους, ο Σαμανισμός δεν μαθαίνεται, είναι δώρο τ'ουρανού που δέχεται κανείς στη γέννησή του.

•Στους Σαμογέτες της Σιβηρίας ο Σαμανισμός είναι κληρονομικός.
Κατά τον θάνατο του πατέρα, ο γιος κατασκευάζει σε ξύλο μια εικόνα του χεριού του πατέρα του και μέσω αυτού του συμβόλου μεταβιβάζει στον εαυτό του τις δυνάμεις του πατέρα του.

•Στους Γιακούτες, το χάρισμα του Σαμανισμού δεν είναι κληρονομικό.
Εντούτοις το προστατευτικό πνεύμα δεν εξαφανίζεται μετά το θάνατο του σαμάνου και κατά συνέπεια τείνει να ενσαρκωθεί σ'ένα μέλος της αυτής οικογένειας.

•Το πρόσωπο που προορίζεται για σαμάνος αρχίζει να εξαγριώνεται,
κατόπιν, απότομα χάνει τα λογικά του,
αποτραβιέται στα δάση,
τρέφεται με φλούδες από δέντρα,
ρίχνεται στο νερό και στη φωτιά,
τραυματίζεται με μαχαίρια.
Η οικογένεια τρέχει τότε σ'ένα γέρο σαμάνο που αναλαμβάνει να μορφώσει το νεαρό άσωτο πάνω στα διάφορα είδη των πνευμάτων και να του διδάξει τον τρόπο να τα καλεί και να τα καθυποτάσσει.

•Αυτό δεν είναι παρά η αρχή της καθεαυτό μύησης, η οποία περιλαμβάνει στη συνέχεια μια σειρά τελετών.

•ΑΡΡΩΣΤΙΑ • ΜΥΗΣΗ•

•Μια μορφή από τις πιο τρέχουσες της εκλογής του μελλοντικού σαμάνου είναι η συνάντηση ενός θεϊκού ή ημιθεϊκού όντος, που του εμφανίζεται μέσω ενός ονείρου,
μιας αρρώστιας ή κάποιας άλλης περίπτωσης,
που του αποκαλύπτει ότι έχει εκλεγεί και τον παρακινεί να ακολουθήσει στο εξής έναν νέο κανόνα ζωής.

•Πιο συχνά είναι οι ψυχές των προγόνων σαμάνων που του μεταδίδουν το νέο.

•Οι αρρώστιες, τα όνειρα και οι λίγο - πολύ παθογενείς εκστάσεις,
είναι μέσα προσέγγισης στη σαμανιστική κατάσταση.
Μερικές φορές αυτές οι μοναδικές εμπειρίες δε σημαίνουν τίποτε άλλο παρά μια προτίμηση εκ των άνω και δεν κάνουν άλλο από το να ετοιμάζουν τον υποψήφιο για νέες αποκαλύψεις.

•Αλλά,
τον περισσότερο καιρό,
οι αρρώστιες,
τα όνειρα και οι εκστάσεις αποτελούν από μόνα τους μια μύηση,
δηλαδή κατορθώνουν να μεταμορφώσουν τον αμύητο άνδρα που ήταν πριν από την προτίμηση α'έναν ειδικό του Θείου.

•Βέβαια αυτή η εμπειρία εκστατικής τάξης ακολουθείται παντού και πάντοτε από μια θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση από παλιούς δασκάλους και αλλάζει ριζικά το θρησκευτικό καταστατικό του "εκλεκτού" προσώπου.

•Μερικές φορές δεν πρόκειται για μια καθεαυτό αρρώστια, αλλά μάλλον για μια προοδευτική αλλαγή συμπεριφοράς.
Ο υποψήφιος γίνεται σκεφτικός,
αναζητά τη μοναξιά,
κοιμάται πολύ,
μοιάζει αφηρημένος,
έχει προφητικά όνειρα και μερικές φορές κρίσεις.
Όλα αυτά τα συμπτώματα δεν είναι παρά το πρελούδιο της νέας ζωής που περιμένει,
εν αγνοία του υποψηφίου.
Η συμπεριφορά του θυμίζει εξάλλου τα πρώτα σημάδια της μυστικής κλίσης,
που είναι τα ίδια σε όλες τις θρησκείες.

•Οι εκστατικές εμπειρίες που βαρύνουν την κλήση του μελλοντικού σαμάνου αποτελούν το παραδοσιακό σχήμα μιας μυητικής τελετής:
πόνος,
θάνατος,
ανάσταση.
Εξετασμένη απ'αυτήν τη γωνιά, οποιαδήποτε αρρώστια - κλήση πληρεί το ρόλο μιας μύησης γιατί οι πόνοι που προκαλεί αντιστοιχούν με τα μυητικά βασανιστήρια,
η ψυχικά μόνωση του διαλεγμένου αρρώστου είναι το αντίστοιχο της μόνωσης και της ψυχικής μοναξιάς των μυητικών τελετών.
•Το γεγονός της γνώσης του επικείμενου θανάτου θυμίζει το συμβολικό θάνατο όπως εμφανίζεται στις περισσότερες μυητικές τελετές.

•Το περιεχόμενο των αρχικών εκστατικών εμπειριών περιλαμβάνει σχεδόν πάντοτε ένα ή περισσότερα από τα ακόλουθα θέματα:
τεμαχισμό του κορμιού ακολουθούμενο από μια ανανέωση των εσωτερικών οργάνων και των σπλάχνων (ο υποψήφιος κείτεται σαν νεκρός,
σε κατάσταση έκστασης,
το σώμα κόβεται σε κομματάκια από τα πνεύματα του Άλλου κόσμου),
ανύψωση στον Ουρανό και διάλογο με τους Θεούς ή τα πνεύματα,
κάθοδο στην Κόλαση και συζήτηση με τα πνεύματα και τις ψυχές των πεθαμένων σαμάνων,
διάφορες αποκαλύψεις θρησκευτικής και σαμανιστικής τάξης.

•Κατά τον σαμάνο Τιμοφέϊ Ρομανώβ, η τελετή του τεμαχισμού διαρκεί 3 έως 7 μέρες.
Σ'αυτό το χρόνο ο υποψήφιος μένει σχεδόν χωρίς ν'αναπνέει,
σαν πεθαμένος,
σ'ένα ερημικό μέρος.

•Άλλοι βεβαιώνουν ότι κάθε σαμάνος έχει ένα Αρπακτικό - Πουλί - Μητέρα,
που μοιάζει μ'ένα μεγάλο πουλί,
με σιδερένιο ράμφος,
με γαμψά νύχια και μακριά ουρά.
Αυτό το μυθικό πουλί εμφανίζεται μόνο δυο φορές:
στην πνευματική γέννηση του σαμάνου και στο θάνατό του.

•Του παίρνει την ψυχή,
την φέρνει στην Κόλαση και την αφήνει να ωριμάσει πάνω στο κλαδί ενός ψεύτικου ελάτου.
Όταν η ψυχή ωριμάσει,
το πουλί ξαναγυρίζει στη γη,
κόβει το κορμί του υποψήφιου σε μικρά κομμάτια και τα μοιράζει ανάμεσα στα κακά πνεύματα των ασθενειών και του θανάτου.

•Καθένα από τα πνεύματα καταβροχθίζει το κομμάτι του σώματος που του πέφτει,
πράγμα που έχει σαν αποτέλεσμα να παρέχει στο μελλοντικό σαμάνο την ικανότητα να θεραπεύει τις αντίστοιχες αρρώστιες.

•Αφού καταβροχθίσουν ολόκληρο το σώμα,
τα κακά πνεύματα απομακρύνονται.
Το Πουλί - Μητέρα ξαναβάζει τα κόκαλα στη θέση τους και ο υποψήφιος ξυπνά όπως από βαθύ ύπνο.

•Κατά τη διάρκεια της μύησης,
Ο μελλοντικός σαμάνος πρέπει να μάθει τη μυστική γλώσσα που χρησιμοποιεί στις τελετές για να επικοινωνεί με τα πνεύματα και τα πνεύματα των ζώων.

•Αυτή τη μυστική γλώσσα τη μαθαίνει είτε από έναν δάσκαλο είτε μόνος του,
δηλαδή απευθείας από τα πνεύματα.
Οι δυο μέθοδοι συνυπάρχουν στους Εσκιμώους.

•Κατά τον εκστατικό τρόμο, ο σαμάνος υποτίθεται ότι καταλαβαίνει τη γλώσσα ολόκληρης της φύσης.

•Τα βοηθητικά πνεύματα ζωικής μορφής παίζουν έναν σημαντικό ρόλο στα προκαταρτικά της σαμανιστικής τελετής, δηλαδή στην προετοιμασία του εκστατικού ταξιδιού στους Ουρανούς και στον Κάτω Κόσμο.
Τον Κόσμο,
εκ μέρους του σαμάνου,
της φωνής των ζώων της συμπεριφοράς τους.

•Όλες οι κατηγορίες σαμάνων έχουν προστατευτικά πνεύματα,
τα οποία μπορεί να διαφέρουν σημαντικά στη φύση τους και σε αποτελεσματικότητα από τη μια κατηγορία στην άλλη.

•Ο σαμάνος "ορίζει" τα πνεύματά του,
με την έννοια ότι αυτός επικοινωνεί με τους νεκρούς,
τους δαίμονες και τα πνεύματα της φύσης,
χωρίς ωστόσο να μετατρέπεται σε όργανό τους.

•Το χαρακτηριστικό γνώρισμα του Σαμανισμού,
δεν είναι η είσοδος ενός ξένου πνεύματος μέσα στο σαμάνα,
αλλά είναι η απελευθέρωση του πνεύματος του σαμάνα,
που εγκαταλείπει το σώμα του και ξεκινά για ένα εκστατικό ταξίδι ή μια "ψυχική εκδρομή".

•Μπορεί να του συμπαρασταθούν υπερφυσικά όντα,
όμως η δική του προσωπικότητα αποτελεί αποφασιστικό στοιχείο.

•Και εδώ βρίσκεται η διαφορά του με την Πυθία για παράδειγμα.
Η Πυθία γινόταν ένθεος, πλήρης Θεού.
Ο Θεός έμπαινε μέσα της και χρησιμοποιούσε τα φωνητικά της όργανα σαν να ήταν δικά του,
ακριβώς όπως κάνει το λεγόμενο "κοντρόλ" στη σύγχρονη πνευματιστική μεσολάβηση.

•Αυτός είναι και ο λόγος που οι χρησμοδοτήσεις του Απόλλωνα ανακοινώνονταν πάντοτε στο πρώτο πρόσωπο και ουδέποτε στο τρίτο.
Η ψυχή του σαμάνου,
όμως,
εγκαταλείπει το σώμα και ταξιδεύει σε μέρη μακρινά και συχνότερα στον κόσμο των πνευμάτων.

•Κεντρικός σαμανισμός•


•Κεντρικός σαμανισμός•


•Ο σαμανισμός υπήρχε από την αρχή της εμφάνισης του κόσμου και συνυπήρξε και με πολλούς αρχαίους πολιτισμούς στην Βόρειο και Νότιο Αμερική, την Σιβηρία, Αφρική, Ασία και Αυστραλία Oι σαμανικές πρακτικές σε αυτές τις περιοχές έχουν κοινά χαρακτηριστικά πνευματικών και θεραπευτικών αρχών. 
•Παρά τις εθνικές ιδιαιτερότητες και το πού ή πότε υπήρξαν, οι σαμανικές πρακτικές έχουν κοινά χαρακτηριστικά πνευματικών και θεραπευτικών αρχών. Αυτά τα κοινά σημεία ονομάστηκαν «κεντρικός σαμανισμός» από τον Δρ Michael Harner, ανθρωπολόγο την δεκαετία του 60.
Αποτελεί ένα βασικό κορμό στο οποίο μπορεί κάποιος σύγχρονος σαμάνος να διαμορφώσει τις δικές του πρακτικές από οποιδήποτε εθνική ή τοπική παράδοση.
Είναι σημαντική η συνεισφορά της έννοιας αυτή στην καταξίωση και διάκριση των προγονικών ιδιαιτεροτήτων που θα ήθελε κάποιος να τιμήσει ενσωματώνοντάς τους στον βασικό αυτό κορμό.
Είναι επίσης σημαντική γιατί αναβίωσε παγκοσμίως τις σαμανικές πρακτικές και την αναγνώριση του σαμανισμού σαν μια αρχαία, παγκόσμια και νόμιμη μορφή θεραπείας. •Σήμερα ο κεντρικός σαμανισμός είναι η κυρίαρχη μορφή σαμανισμού που εξασκείται στη Δύση για θεραπευτικούς, μαντικούς ή πειραματικούς σκοπούς.
Διδάσκεται σε παγκόσμια κλίμακα από την Foundation of Shamanic Studies που αποτελεί την πιο εμπεριστατωμένη πηγή γνώσης του κεντρικού σαμανισμού και έχει συμβάλλει εξαιρετικά στην αποδοχή και αναβίωση του τις τελευταίες δεκαετίες στη Δύση.

The International Center for Reiki Training What is Possible for a Reiki Master? by William Lee Rand


The International Center for Reiki Training What is Possible for a Reiki Master?by William Lee Rand


•Because of the nature of the master level and the energies that become available to us, being a Reiki master can be an ongoing process involving continuous personal growth. With the master attunement and the use of the master symbol, we receive the opportunity to open more and more completely to the limitless potential of Reiki and to develop in ourselves the qualities that are contained in the Reiki energy. Consider all the aspects of Reiki energy - besides the potential to heal virtually all illness, it also contains unlimited love, joy, peace, compassion, wisdom, abundance and even more. We know these are the qualities of Reiki because people experience them when giving or receiving Reiki treatments. They are especially apparent when we meditate on the source of Reiki. When doing so, many are lifted up into a safe place where they feel completely cared for and become aware of the wonderful possibilities that can come from within.
•When we contemplate these things it is easy to become overwhelmed with optimism and the confident understanding that all challenges in life can be met and that our lives can be a glorious experience. The Japanese name for the master level of Reiki is Shinpiden which means "Mystery Teaching." The mystery which is spoken of is the mystery of God's love, wisdom and power. It is a mystery because God has no boundaries; all the attributes of God including wonder, beauty and grace extend far beyond our ability to comprehend. No matter how developed we become, in this life or in any future level of existence, we will never fully understand it. This is why it is and will always remain a wonderful mystery.
•When we receive the Usui master symbol and the attunement that empowers it, it creates the possibility for us to become aware of the Ultimate Reality. This is expressed in the definition of the Usui master symbol which indicates that it represents that part of the self that is already completely enlightened! When we use the master symbol, we are actually connecting with our own enlightened selves. This in fact, is the true source of Reiki energy - it actually comes from the deepest and most important part of our own nature, our own enlightened self!. While it may appear to some to come from outside ourselves appearing to come down through the crown chakra, this is actually an illusion and only appears this way because of our limited awareness.
•Reiki comes to us by the Grace of God and it is this same Grace that heals us and fosters our personal growth. Yet development does not take place automatically. Reiki respects our free will and does not force development on us, but if we seek it and intend it, and use Reiki for this purpose, then certainly, we will be guided into a greater healing experience. Try this experiment. Begin doing Reiki on yourself using the master symbol with your hands in any position that is comfortable. (If you are not a Reiki master but have level I or II, try it anyway without the master symbol.) Then meditate on this affirmation. "I surrender completely to the Reiki energy and the source from which it comes." Repeat this affirmation over and over, then as the Reiki energy continues to flow, with your inner eye, look for the source of Reiki, either within yourself or above.
•By doing this, you will have many important experiences. These are likely to include becoming more aware of how Reiki is working within you and feeling it's amazing qualities. New possibilities for personal growth will be presented and you will be invited to participate in life in a more meaningful way. As your awareness moves closer and closer to the source, you will become aware of amazing insights and have ever increasing experiences of joy, security and peace. This is a wonderful exercise and well worth the time. I suggest you do this everyday and as you do so, these experiences will become stronger. Then, if you choose to accept the healing changes that are presented, deep healing will begin taking place and you will also begin receiving guidance about how to improve your life. While this meditation is simple, it is also very powerful and can lead you into a very happy and healthy state of mind, creating lasting changes that will form the foundation of a more worthwhile life.
•Reiki can guide you in ways to make it's healing power more beneficial and to heal more deeply. And at the same time, it is possible that Reiki will guide you to other healing techniques that are exactly right for you to use in addition to Reiki. You may also receive guidance about changes you need to make that require you to take action. Your ability to make decisions can improve, making it very easy to decide exactly what you need, who to associate with, where to work, etc. and this could result in an entirely new direction for your life!
•When you are involved in the healing process, a good way to determine your progress is to use your outer world as an indication of your inner development. This works because we manifest our entire experience through our thoughts and intentions - both conscious and unconscious. When we experience something in our lives, it is because some part of our being has created it. When we accept this idea, and take complete responsibility for what takes place in our lives we enter a very powerful place. We can then change the things that are not healthy and improve every aspect of our lives.
•If your outer world contains positive experiences, and you are enjoying your life, this means that your inner world is in a similar state. The reverse is also true, so when we experience painful things or are disappointed or experience things that foster fear, worry or doubt, this is also because some part of our inner being is out of balance and needs healing. If something unpleasant or unwanted takes place in your life, rather than blaming other people or circumstances outside yourself, direct your attention inward and look for the part of yourself that has created this unpleasant event. Then use your Reiki healing skills to nurture and heal this part. When you do this, the unpleasant experiences will stop and be replaced by healthy positive experiences.
•As we continue on our healing path, we will become aware of a level of consciousness that resides deep within each of us that can bring a wonderful new way of living. It creates a new attitude that is entirely positive and brings with it the ability to solve many problems and create positive results that previously we did not think possible. This higher consciousness is what Jesus was experiencing when he performed miracles and when he had a profoundly positive effect on those around him.
•This new consciousness is coming to many people now and in a short time will become the normal state for most of the people on earth. You might say that it is a higher aspect of Reiki consciousness, but it has gone by many names and it is becoming more and more available to all of us. Jesus spoke of it as the second coming of Christ and I believe that he did not mean that Jesus would return to earth as he did 2000 years ago, but that the spirit of the Christ would become available to all of us.
•This Christ consciousness is not limited to those of the Christian religion, but is available to members of all religions and spiritual paths. In fact, this higher way of manifesting our lives has been part of all religious practices and has gone by many names depending on which religious or spiritual group named it. A breakthrough like this is possible with Reiki, so I encourage you to accept this possibility and work with it. Let us release all desire to hold onto negative ways that limit our happiness, but instead, embrace the inner light of Reiki. Within the source of Reiki resides the love of the universe. Those who focus on this love, and surrender to it's healing power are opening to wonderful changes that will lead not only to peace within, but to peace on earth.

Πηγη.. Ενεργειακή Σαμανική Ιατρική, Ενεργειακή Θεραπεία, Ρεικι 27 Οκτωβρίου 2012



•Ο άνθρωπος δεν είναι ένα αποκομμένο τμήμα της δημιουργίας.
•Είναι ένα κύτταρο της παγκόσμιας Ζωής και συνεισφέρει σε αυτήν αλλά και συμπάσχει μαζί με αυτήν.
•Η αναβίωση και η αναγέννηση των αρχαίων θεραπευτικών μεθόδων που λαμβάνουν υπόψη τους όχι μόνο τον εξωτερικό αλλά και τον εσωτερικό άνθρωπο, δημιουργούν ένα πρόσφορο έδαφος για τον επαναπροσδιορισμό της φύσης του ανθρώπου.
•Όχι μόνο βοηθούν τον άνθρωπο να ανακουφιστεί από την ασθένειά του,
αλλά τον βοηθούν να γνωρίσει τον εσωτερικό του Εαυτό και να έρθει σε επαφή με την ΨΥΧΗ του.


Αγάπη (Χαλίλ Γκιμπράν "Ο Προφήτης)


Αγάπη (Χαλίλ Γκιμπράν "Ο Προφήτης)


Tότε η Αλμήτρα είπε: Μίλησε μας για την Αγάπη.
Κι εκείνος, ύψωσε το κεφάλι του κι αντίκρισε το λαό κι απλώθηκε βαθιά ησυχία.
Και με φωνή μεγάλη είπε:
Όταν η αγάπη σε καλεί, ακολούθησέ την, Μόλο που τα μονοπάτια της είναι τραχιά κι απότομα. Κι όταν τα φτερά της σε αγκαλιάσουν, παραδώσου, μόλο που το σπαθί που είναι κρυμμένο ανάμεσα στις φτερούγες της μπορεί να σε πληγώσει.
Κι όταν σου μιλήσει, πίστεψε την, μ' όλο που η φωνή της μπορεί να διασκορπίσει τα όνειρά σου σαν το βοριά που ερημώνει τον κήπο.
Γιατί όπως η αγάπη σε στεφανώνει, έτσι και θα σε σταυρώσει. Κι όπως είναι για το μεγάλωμα σου, είναι και για το κλάδεμά σου.
Κι όπως ανεβαίνει ως την κορφή σου και χαϊδεύει τα πιο τρυφερά κλαδιά σου που τρεμοσαλεύουν στον ήλιο,
Έτσι κατεβαίνει κι ως τις ρίζες σου και ταράζει την προσκόλληση τους στο χώμα.
Σα δεμάτια σταριού σε μαζεύει κοντά της.
Σε αλωνίζει για να σε ξεσταχιάσει.
Σε κοσκινίζει για να σε λευτερώσει από τα φλούδια σου.
Σε αλέθει για να σε λευκάνει.
Σε ζυμώνει ώσπου να γίνεις απαλός.
Και μετά σε παραδίνει στην ιερή φωτιά της για να γίνεις ιερό ψωμί για του Θεού το άγιο δείπνο.
Όλα αυτά θα σου κάνει η αγάπη για να μπορέσεις να γνωρίσεις τα μυστικά της καρδιάς σου και με τη γνώση αυτή να γίνεις κομμάτι της καρδιάς της ζωής.
Αλλά αν από το φόβο σου, γυρέψεις μόνο την ησυχία της αγάπης και την ευχαρίστηση της αγάπης,
Τότε, θα ήταν καλύτερα για σένα να σκεπάσεις τη γύμνια σου και να βγεις έξω από το αλώνι της αγάπης. Και να σταθείς στον χωρίς εποχές κόσμο όπου θα γελάς, αλλά όχι με ολάκερο το γέλιο σου και θα κλαις, αλλά όχι με όλα τα δάκρυά σου.
Η αγάπη δε δίνει τίποτα παρά μόνο τον εαυτό της και δεν παίρνει τίποτα παρά από τον εαυτό της. Η αγάπη δεν κατέχει κι ούτε μπορεί να κατέχεται, γιατί η αγάπη αρκείται στην αγάπη.
Όταν αγαπάς, δε θα 'πρεπε να λες: "Ο Θεός είναι στην καρδιά μου", αλλά μάλλον "Εγώ βρίσκομαι μέσα στην καρδιά του Θεού".
Και μη πιστέψεις ότι μπορείς να κατευθύνεις την πορεία της αγάπης, γιατί η αγάπη, αν σε βρει άξιο, θα κατευθύνει εκείνη τη δική σου πορεία.
Η αγάπη δεν έχει καμιά άλλη επιθυμία εκτός από την εκπλήρωσή της. Αλλά αν αγαπάς κι είναι ανάγκη να έχεις επιθυμίες, ας είναι αυτές οι επιθυμίες σου: Να λιώσεις και να γίνεις σαν το τρεχούμενο ρυάκι που λέει το τραγούδι του στη νύχτα.
Να γνωρίσεις τον πόνο της πολύ μεγάλης τρυφερότητας.
Να πληγωθείς από την ίδια την ίδια τη γνώση σου της αγάπης. Και να ματώσεις πρόθυμα και χαρούμενα.
Να ξυπνάς την αυγή με καρδιά έτοιμη να πετάξει και να προσφέρεις ευχαριστίες για μια ακόμα μέρα αγάπης. Να αναπαύεσαι το μεσημέρι και να στοχάζεσαι την έκσταση της αγάπης.
Να γυρίζεις σπίτι το σούρουπο με ευγνωμοσύνη στην καρδιά
Και ύστερα να κοιμάσαι με μια προσευχή για την αγάπη που έχεις στην καρδιά σου και μ' έναν ύμνο δοξαστικό στα χείλη σου.

Το σημαδεμένο περιστέρι


Το σημαδεμένο περιστέρι


Εφτά αιώνες πριν, πετάξαν εφτά περιστέρια,
εφτά, και που οι φτερούγες τους σά χιόνι ήταν λευκές,
κι απ`την κοιλάδα τη βαθιά ξανοίχτηκαν στα αιθέρια
να φτάσουν στις χιονόσκεπες, ψηλές βουνοκορφές.

Το πέταγμά τους, το κοιτούσαν συναγμένοι ομάδι,
Άνθρωποι εφτά κι ό ένας γυρνά και λέει σε κάποιον άλλο
«Στου έβδομου περιστεριού διακρίνω, ένα σημάδι
πάνω στη μια φτερούγα του « Αυτό και τίποτ`άλλο.


Και της κοιλάδας οι άνθρωποι τα αναθυμούντ`ακόμα,
μόνο που ό χρόνος άλλαξε στα πράγματα μορφές,
για περιστέρια εφτά μιλούν με πίσσα – μαύρο χρώμα,
που φτάσαν στις χιονόσκεπες, ψηλές βουνοκορφές!... =
τις κόκκινο βαμμένες.

Χαλίλ Γκιμπράν

Κατά την σαμανική άποψη η ασθένεια αντιμετωπίζεται ολιστικά.




Κατά την σαμανική άποψη η ασθένεια αντιμετωπίζεται ολιστικά. Αυτό σημαίνει ότι επιδιώκουμε την ευθυγράμμιση του μυαλού, του σώματος και του πνεύματος. Η ισορροπία είναι ουσιώδης για την υγεία μας και δεν αφορά μόνον την εσωτερική υγεία μας, αλλά και στην εξωτερική υγεία μας (σχέση με τους άλλους και τον κόσμο γύρω μας).

Έτσι οι Σαμάνοι αντί να προσπαθούν να θεραπεύσουν ένα σύμπτωμα, που είναι η παράδοση της δυτικής ιατρικής, εξετάζουν όλο το σύστημα και παρακολουθούν το σύμπτωμα στην πηγή του. Πιστεύουν ότι όλες οι ασθένειες έχουν την προέλευσή τους, στο ενεργειακό σώμα,που βασίζεται στα τραύματα που ο ασθενής έχει βιώσει. Το ενεργειακό αποτύπωμα του τραύματος αυτού αν αφεθεί και δεν επουλωθεί, μπορεί να εξελιχθεί σε μια χρόνια συναισθηματική, πνευματική ή φυσική κατάσταση. Ως εκ τούτου, οι σαμάνοι θεραπεύουν την ενεργειακή προέλευση της ασθένειας, έτσι το αποτύπωμα του τραύματος δεν επηρεάζει την πραγματικότητα ή την υγεία μας και θα μπορέσουμε έτσι να επιστρέψουμε σε μια κατάσταση ισορροπίας.

Μερικές φορές, όταν είμαστε προσκοκολλημένοι σε επαναλαμβανόμενα πρότυπα συμπεριφοράς όσον αφορά τη συναισθηματική, σωματική ή πνευματική μας ευεξία, παρά τις καλύτερες προσπάθειές μας, δεν φαίνεται να απελευθερωνόμαστε από τους περιορισμούς και τις φθαρμένες πεποιθήσεις μας. Η Σαμανική θεραπεία είναι μια θαυμάσια αποτελεσματική μορφή θεραπείας, όπου μπορούμε να ανιχνεύσουμε τη ρίζα του προβλήματος στην ιστορία μας και στο ενεργειακό μας σύστημα. Αυτό, με τη σειρά του, μας ελευθερώνει από τον παλιό δεσμευτικό τρόπο σκέψης και τις συμπεριφορές και μας συνδέει με τις άπειρες δυνατότητες που έχουμε στη διάθεσή μας.

Στην δύση οι θεραπευτικές προσεγγίσεις βασίζονται στην εξερεύνηση της ιστορίας του πελάτη, στο να εντοπίσουν τα γεγονότα που παρεκτρέψανε τη ζωή του πελάτη. Για τους σαμάνους η εξερεύνηση ιστορίας είναι σημαντική μέχρι ένα βαθμό, στο να την κατανοήσουμε και μετά να την αφήσουμε. Γιατί οι σαμάνικες παρεμβάσεις συμβαίνουν ενεργειακά και όχι στο επίπεδο της ιστορίας, αλλά στο επίπεδο της ενέργειας. Και για να το κάνουμε αυτό πρέπει να κατανοήσουμε τα τέσσερα επίπεδα με τα οποία δουλεύουν οι σαμάνοι.Το πρώτο είναι το φυσικό επίπεδο, το επίπεδο του σώματος, των πραγμάτων και των αντικειμένων. Και είναι ωφέλιμο να τα φανταστείτε αυτά, όπως οι ρωσικές κούκλες, οι οποίες υπάρχουν η μια μέσα στην άλλη και μας πληροφορούν ότι το φυσικό επίπεδο είναι το επίπεδο του μυαλού και είναι η περιοχή όπου κατοικεί η ψυχή και όλα αυτά τα επίπεδα μαζί είναι η περιοχή του πνεύματος. Το καθένα απ' αυτά τα επίπεδα έχει τη δική του γλώσσα και ο σαμάνος μαθαίνει τη γλώσσα του καθενός από αυτά και ο σαμάνος μαθαίνει να συνδιαλέγεται με αυτά. Η γλώσσα του σώματος είναι βιοχημική, είναι φυσική. Η γλώσσα του μυαλού είναι λέξεις, οι ιστορίες μας. Η γλώσσα της ψυχής είναι οι εικόνες. Και η γλώσσα του πνεύματος είναι η ενέργεια. Θέλουμε να δουλεύουμε όσο το δυνατόν πιο κοντά στην πηγή και στο επίπεδο του πνεύματος του οποίου η γλώσσα είναι καθαρά ενεργειακή. Όταν δουλεύουμε στο επίπεδο της ιστορίας δουλεύουμε στο επίπεδο του μυαλού και είναι πολύ δύσκολο να αλλάξουμε το σενάριο παρά μόνο μπορούμε να το αλλάξουμε ξανά γράφοντας το από ένα υψηλότερο επίπεδο, που είναι το επίπεδο της ψυχής. Έτσι το να καταλάβουμε απλά τι μας συνέβη δεν είναι μεταμορφωτικό. Για να πετύχουμε την μεταμόρφωση πρέπει να επιβιβαστούμε σε ένα καινούργιο μυθικό ταξίδι, ένα ιερό ταξίδι το οποίο μπορεί να συμβεί από το επίπεδο της ψυχής, με τη γλώσσα των εικόνων. Ο σαμάνος όμως λειτουργεί από το επίπεδο του πνεύματος, ανακτώντας κβάντα ενέργειας, τα ουσιώδη για τον εαυτό μας, τα οποία θα πληροφορήσουν την ψυχή. Η ψυχή θα πληροφορήσει το μυαλό και το μυαλό με τη σειρά του το σώμα.

Ρέικι


Ρέικι



Το ρεικι είναι μια πολύ παλιά θεραπευτική τέχνη που ήρθε πάλι στο φως από τον 19ο αιώνα στην Ιαπωνία από τον Dr Mikao Usui ένα χριστιανό μοναχό. 

Σημαίνει «συμπαντική ζωτική ενέργεια» που υπάρχει παντού γύρω μας .
 Αυτή τη θεραπευτική δύναμη εγκλείει ο εκπαιδευμένος θεραπευτής στα χέρια του οποίου πολλαπλασιάζεται και ρέει με μεγάλη πυκνότητα, 
ο θεραπευτής δηλαδή γίνεται κανάλι της. 
Γίνεται με την επίθεση των χεριών κοντά ή πάνω στο πάσχον σημείο. 
Μπορεί να συνδυαστεί με τη σαμανική θεραπεία με πολύ καλά αποτελέσματα.
Rei σημαινει «συμπαντική ζωτική δύναμη»
Ki είναιτο μέρος που ρέει στα ζωντανά πλάσματα, είναι γνωστό στους Χριστιανούς σαν το «φώς», 

στην Κίνα σαν Chi, στους Ινδουιστές σαν Prana.
Οι Επτά Εαυτοί
 
Στην πιο ήσυχη ώρα της νύχτας, καθώς ήμουν ξαπλωμένος και μισοκοιμισμένος, οι εφτά εαυτοί μου κάθισαν μαζί και έτσι κουβέντιαζαν ψιθυριστά. 
Ο Πρώτος Εαυτός:
Εδώ, σε αυτόν τον τρελό, κατοίκισα όλα αυτά τα χρόνια, χωρίς να κάνω τίποτα παρά να ανανεώνω τον πόνο του την ημέρα και να ξαναδημιουργώ την θλίψη του τη νύχτα. Δεν μπορώ να αντέξω άλλο την μοίρα μου, και τώρα επαναστατώ.
Ο Δεύτερος Εαυτός:
Η δικιά σου μοίρα είναι καλύτερη από την δικιά μου, αδελφέ, γιατί μου δόθηκε να είμαι ο χαρούμενος εαυτός αυτού του τρελού. Γελώ το γέλιο του και τραγουδώ τις χαρούμενες ώρες του, και με τριπλο-φτερωμένα πόδια χορεύω τις φωτεινότερες σκέψεις του. Εγώ θα έπρεπε να επαναστατήσω ενάντια στην κουρασμένη μου ύπαρξη.
Ο Τρίτος Εαυτός:
Και εγώ ο από αγάπη κυριαρχούμενος εαυτός, ο φλεγόμενος πυρσός του αχαλίνωτου πάθους και των φανταστικών επιθυμιών; Εγώ ο αρρωστημένος από αγάπη εαυτός είμαι που θα έπρεπε να επαναστατήσει εναντίον αυτού του τρελού.
Ο Τέταρτος Εαυτός:
Εγώ, απ' όλους εσάς, είμαι ο πιο δυστυχισμένος, γιατί τίποτα δεν μου δόθηκε εκτός από απεχθές μίσος και καταστροφική αηδία. Εγώ είμαι, ο θυελλώδης εαυτός που γεννήθηκα στης μαύρες σπηλιές της Κόλασης, αυτός που θα έπρεπε να διαμαρτυρηθεί και να μην υπηρετεί αυτόν τον τρελό.
Ο Πέμπτος Εαυτός:
Όχι, εγώ είμαι, ο σκεπτόμενος εαυτός, ο φαντασιόπληκτος εαυτός, ο εαυτός της πείνας και της δίψας, αυτός που είναι καταδικασμένος να τριγυρνά χωρίς ξεκούραση ψάχνοντας άγνωστα και όχι ακόμα δημιουργημένα πράγματα• εγώ είμαι, όχι εσείς, αυτός που θα έπρεπε να επαναστατήσω.
Ο Έκτος Εαυτός:
Και εγώ, ο εργαζόμενος εαυτός, ο θλιβερός εργάτης, που με υπομονετικά χέρια και γεμάτα λαχτάρα μάτια, κάνω τις ημέρες εικόνες και δίνω νέες και αιώνιες μορφές στα άμορφα στοιχεία - εγώ είμαι, ο μοναχικός, αυτός που θα έπρεπε να επαναστατήσω ενάντια σ' αυτόν τον ανήσυχο τρελό.
Ο Έβδομος Εαυτός:
Πόσο περίεργο που όλοι σας θα έπρεπε να επαναστατήσετε ενάντια σ' αυτόν τον άνθρωπο, επειδή ο καθένας σας έχει μια προκαθορισμένη μοίρα να εκπληρώσει. Α! να μπορούσα να ήμουν σαν κάποιον από εσάς, ένας εαυτός με προαποφασισμένη μοίρα! Αλλά δεν έχω καμία, είμαι ο κάνω-τίποτα εαυτός, αυτός που κάθεται στο άλαλο, κενό τίποτα και ποτέ, ενώ εσείς είστε απασχολημένοι να ξαναδημιουργείτε ζωή. Εσείς είστε ή εγώ, γείτονες, που θα έπρεπε να επαναστατήσω;
Όταν ο έβδομος εαυτός μίλησε έτσι, οι άλλοι έξι τον κοίταξαν με οίκτο και δεν είπαν τίποτα άλλο• και καθώς η νύχτα πύκνωνε ο ένας μετά τον άλλο έπεσαν για ύπνο τυλιγμένοι σε μια νέα και χαρούμενη υποταγή.
Αλλά ο έβδομος εαυτός παρέμεινε να κοιτά και να παρατηρεί το τίποτα, το οποίο βρίσκεται πίσω απ' όλα τα πράγματα.


Χαλίλ Γκιμπράν 

Σαμανισμός στην Αρχαία Ελλάδα


Σαμανισμός στην Αρχαία Ελλάδα


Οι πρώτες ενδείξεις περί πρακτικής του σαμανισμού στην Ελλάδα ανάγονται σε εποχές γύρω στο 1500-2000π.Χ. στην Θράκη, Σκυθία και γενικότερα στη Βόρειο- κεντρική Ασία. Επίσης ο μύθος του Αβαρη, παρόμοιος του Ελληνικού «Υπερβόρειου Απόλλωνα» συνηγορεί σε αυτό. Οι αποδείξεις όμως είναι λίγες και ανάγονται στους 6ο και 5ο π.Χ. αιώνες με βασικότερη απόδειξη τα γραπτά ποιητικά κείμενα του Εμπεδοκλή. Μύθοι και θρύλοι και πρακτικές στην μεταγενέστερη βιβλιογραφία επίσης συνηγορούν για την ύπαρξη του σαμανισμού πολύ πριν. Τα βασικότερα χαρακτηριστικά αυτής της πρακτικής συνοψίζονται ως εξής: 1 Πίστη στην μετεμψύχωση, 2. Πίστη στην ύπρξη ψυχής και των πνευμάτων –οδηγών (π.χ. Ο Επιμενίδης ήταν η μετεμψύχωση του Αιακού, Ο Πυθαγόρας του Ερμότιμου) 3. Ϊδρυση θρησκευτικών ομάδων (πχ. Κρότωνα Σικελίας) όπου οι μαθητευόμενοι ασκούνταν στην απομόνωση, σιωπή, νηστεία και ψυχικές και μεταφυσικές ικανότητες (μεταξύ των οποίων ακόμη και μεταμόρφωση σε άλλες μορφές ζώων και ανθρώπων). Ένα βασικό στοιχείο του σαμανιστικού πολιτισμού αποτελεί η πίστη ότι υπάρχει ψυχή η οποία μάλιστα είναι πιο ενεργητική όταν το σώμα κοιμάται ή όπως λεει ο Αριστοτέλης όταν βρίσκεται στο σημείο του θανάτου. Η πίστη αυτή έχει αφήσει ίχνη σε μία μεγάλη περιοχή που εκτείνεται σε ένα μγάλο τόξο από την Σκανδιναβία κατά μήκος του Ευρασιακού χώρου μέχρι την Ινδονησία.

Ετσι, στην Θράκη και την Σκυθία oι Ελληνες είχαν έρθει σε επαφή με λαούς που είχαν σχέση με τον σαμανισμό ακόμη στην αρχαική εποχή με την εμφάνιση των ιατρομάντεων που ήταν μάντεις, θεραπευτές και θρησκευτικοί διδάδσκαλοι με σαμανιστικά χαρακτηριστικά. Λέγεται ότι αυτοί οι ιερομάντεις είχαν και τατουάζ με σύμβολα σαμανικά. Επίσης η Βακχική θεραπευτική όπως θα δούμε παρακάτω έχει σαμανιστικές ρίζες. Ομως. όλοι οι λαοί της Μεσογείου δεν ήταν αμέτοχοι σε δοξασίες σαν αυτές και πέρασαν από το στάδιο της Ανιμιστικής λατρείας (λατρεία των νυμφών, λατρεία γαίας, Ουρανού σελήνης και άστρων). Επίσης, υπήρξε και η λατρεία των νεκρών προγόνων στην οποία κυριάρχησε η άποψη ότι ο κάτω κόσμος των νεκρών αποτελείται από πνευματικούς οδηγούς στους οποίους μπορούμε να απευθυνθούμε όταν χρειαζόμαστε συμβουλή. Βλέπουμε λοιπόν πόσο παλιά είναι η έννοια της ανάστασης και της πνευματικής μετάλλαξης και πόσο βαθιά ριζωμένη ήταν η πίστη στα πνεύματα ανά τους αιώνες...

Τα λίγα ελληνικά μυθικά πρόσωπα που επιδέχονται σύγκριση με τους σαμάνους διεκδικούν ότι κατάγονται από τον Απόλλωνα. Και υπολογίζεται ότι έφτασαν στην Ελλάδα από το Βορρά, από τη χώρα των Υπερβόρειων που είναι και η αρχική πατρίδα του Απόλλωνα.
Πέρα από το Βορρά, έλεγαν, ήρθε ο Άβαρης καβαλάρης, πάνω σ' ένα βέλος, καθώς όπως φαίνεται γίνεται ακόμη με τις ψυχές στη Σιβηρία. Ήταν τόσο προχωρημένος με την τέχνη της νηστείας, ώστε είχε μάθει να ζει χωρίς καθόλου ανθρώπινη τροφή. Εξαφάνισε τους λοιμούς, πρόβλεψε σεισμούς, συνέθεσε θρησκευτικά ποιήματα και δίδαξε τη λατρεία του βόρειου Θεού του, που οι Έλληνες τον αποκαλούσαν υπερβόρειο Απόλλωνα. Ένας μεταγενέστερος μύθος μας δείχνει τον Άβαρη να πετάει στους αιθέρες πάνω στο βέλος του. Το βέλος που παίζει κάποιο ρόλο στη μυθολογία και τη θρησκεία των Σκύθων είναι ένα σύμβολο του "μαγικού πετάγματος". Ο σαμάνος χρησιμοποιεί το βέλος για να φέρει πίσω τις ψυχές των άρρωστων και επίσης στις κηδείες. Οι σαμάνοι επίσης μαντεύουν από το πέταγμα του βέλους.
Ο Αρισταίος ο Προκονήσιος σχετίζεται επίσης με τον Απόλλωνα: πέφτει σε έκσταση και ο θεός του "αρπάζει" την ψυχή. Του συμβαίνει να εμφανίζεται ταυτόχρονα σε τόπους απομακρυσμένους τον έναν από τον άλλον. Συνδέει τον Απόλλωνα με μορφή κόρακα πράγμα που μας κάνει να σκεφτούμε τις σαμανικές μεταμορφώσεις. Ο Ερμότιμος ο Κλαζομενών είχε τη δύναμη να εγκαταλείπει το σώμα του "για πολλά χρόνια". Στη διάρκεια της μακριάς αυτής έκστασης ταξίδευε μακριά και "έφερνε προφητική γνώση για το μέλλον". Οι εχθροί του έκαψαν το σώμα του και η ψυχή του δεν ξαναγύρισε ποτέ. Αυτή η έκσταση έχει όλα τα χαρακτηριστικά του σαμανικού τρόμου.
Ο Επιμενίδης που καταγόταν από την Κνωσό, ισχυριζόταν ότι είχε ζήσει και προηγουμένως και ότι ήταν ταυτόσημος με τον Αιακό, έναν αρχαίο θείο άνδρα και έχει παρομοιαστεί με τον τύπο του βόρειου σαμάνου. Ο ίδιος είχε επίσης εμπειρία ψυχικών περιπάτων κι όπως ο Άβαρης ήταν μεγάλος νηστευτής, που ζούσε αποκλειστικά με μια παρασκευή λαχανικών. που συνήθιζε να αποθηκεύει, για λόγους που ήξερε ο ίδιος πολύ καλά, στην οπλή ενός βοδιού. Ένα άλλο αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό της παράδοσής του είναι πως μετά το θάνατό του οι άνθρωποι είδαν το κορμί του να σκεπάζεται με δερματοστιξία (τατουάζ). Όσο για τον Μακρύν Ύπνο, αυτό φυσικά είναι μια πλατιά διαδεδομένη λαϊκή ιστορία. Η θέση όμως του ύπνου στην αρχή της ιστορίας του Επιμενίδη υποδηλώνει ότι οι Έλληνες είχαν υπόψη τους το μακροχρόνιο "αναχωρητήριο", που αποτελεί μαθητεία του σαμάνου, ο οποίος κάποτε την περνά κατά μεγάλο μέρος, σε κατάσταση ύπνου και καταληψίας.
Και τέλος ο Ορφέας του οποίου πατρίδα είναι η Θράκη και εκεί στη Θράκη συνοδεύει έναν θεό που οι Έλληνες ταύτιζαν με τον Απόλλωνα. Συνδυάζει τα επαγγέλματα του ποιητή, του μάγου, του θρησκευτικού δασκάλου και χρησμοδότη. Όπως μερικοί μυθικοί σαμάνοι της Σιβηρίας, μπορεί με τη μουσική του να μαζεύει τα πουλιά και τα άγρια ζώα για να τον ακούσουν. Όπως κάνουν παντού οι σαμάνοι, επισκέπτεται τον κάτω κόσμο και το κίνητρό του είναι πολύ κοινό για τους σαμάνους, να ξανακερδίσει μια κλεμμένη ψυχή. Τελικά το μαγικό του εγώ επιζεί ως ένα ωδικό κεφάλι, που συνεχίζει να δίνει χρησμούς πολλά χρόνια μετά το θάνατό του. Ο Ορφέας επίσης είναι μια μορφή που μοιάζει πολύ με το Ζάλμοξη, ένα μυθικό σαμάνο ή πρότυπο των σαμάνων.

Ο Εμπεδοκλής στην Σικελία στον οποίο βασίζεται κυρίως η γνώση μας για τον πρώιμο ελλημικό σαμανισμό και ο Πυθαγόρας ήταν όμως οι μεγαλύτεροι σαμάνοι στον Ελλαδικό χώρο.

Ο Εμπεδοκλής έζησε στον Ακράγαντα της Σικελίας τον 5ο αιώνα π.Χ. και υπήρξε μια από τις θρυλικότερες μορφές στο χώρο των προσωκρατικών φιλοσόφων. Ο βίος του είναι γεμάτος με απόκρυφες ιστορίες και θαύματα που αγγίζουν τα όρια του μύθου. Στο πρόσωπο του οι Ακργαντίνοι δεν έβλεπαν μόνο έναν μεγάλο φιλόσοφο αλλά και έναν άξιο πολιτικό, ιατρό, μάντη, μάγο και ποιητή. Ο Διογένης Λαέρτιος, στο 8ο Βιβλίο του, αναφέρει μία σειρά από θρυλικές ιστορίες σχετικά με τον θάνατο του Εμπεδοκλή: "Σχετικά με τον θάνατο του λέγονται διάφορα πράγματα. Ο Ηρακλείδης που ανέφερε τα σχετικά με την γυναίκα που δεν ανέπνεε, ότι δηλαδή δοξάστηκε ο Εμπεδοκλής όταν έστειλε πίσω ζωντανή τη νεαρή γυναίκα, λέει ότι πρόσφερε θυσία στο χωράφι του Πεισιάνακτος. Είχε καλέσει και μερικούς από τους φίλους του, ανάμεσα τους και τον Παυσανία. Μετά το γλέντι οι υπόλοιποι αποτραβήχτηκαν και αναπαύονταν, άλλοι κάτω από δέντρα του διπλανού χωραφιού και άλλοι όπου ήθελαν. Ο Εμπεδοκλής έμεινε εκεί που είχε καθίσει. Όταν σηκώθηκαν το πρωί, ήταν ο μόνος που έλειπε. Άρχισαν να τον αναζητούν και οι δούλοι που ρωτήθηκαν έλεγαν πως δεν γνωρίζουνε τίποτε. Ένας τότε είπε ότι τα μεσάνυχτα είχε ακούσει μια πολύ δυνατή φωνή που καλούσε τον Εμπεδοκλή και ότι μετά απ' αυτό σηκώθηκε και είδε ουράνιο φως και μία λάμψη. Τίποτε άλλο…. Ο Έρμιππος λέει ότι θεράπευσε κάποια Ακραγαντίνη Πάνθεια που την είχαν ξεγραμμένη οι γιατροί και γι' αυτό έκανε τη θυσία και ότι αυτοί τους οποίους είχε καλέσει ήταν περίπου ογδόντα. Ο Ιππόβοτος αναφέρει πως, όταν σηκώθηκε, προχώρησε προς την Αίτνα και μόλις έφτασε πλησίασε στους κρατήρες της φωτιάς και εξαφανίστηκε, θέλοντας μ' αυτό τον τρόπο να ενισχύσει τη φήμη ότι είχε γίνει θεός" .

Ο Εμπεδοκλής με τη φιλοσοφία του αναζητά την πραγματική γνώση και ουσία της φύσης η οποία χαρακτηρίζεται από μία αιώνια εναλλαγή. Η εν-αλλαγή αυτή βρίσκεται ανάμεσα στην αλλαγή του Ηράκλειτου (Γίγνεσθαι) και την σταθερότητα του Παρμενίδη (Είναι). Ο Εμπεδοκλής στέκεται ανάμεσα σ' αυτές τις δύο φιλοσοφικές θέσεις και ορίζει σαν πρωταρχική αιτία γέννησης όλων των όντων την κίνηση τεσσάρων πρωταρχικών στοιχείων που ονομάζει "ριζώματα". Τα στοιχεία αυτά 1. Η φωτιά (Ζευς) 2. Το νερό (Νήστις) 3. Η γη (Αϊδωνεύς ή Άδης) και 4. Ο Αέρας (Ήρα). Η κίνηση αυτών των στοιχείων οφείλεται σε δύο αντίθετες δυνάμεις που τις ονομάζει Φιλότητα και Νείκος. Η Φιλότητα είναι η θετική δύναμη της αγάπης που ενώνει τα πράγματα και Νείκος η αρνητική που τα διαχωρίζει. Η σχέση αυτών των αντίρροπων δυνάμεων είναι αυτή που διατηρεί την ισορροπία στο σύμπαν ("Σφαίρος"). Η γένεση και ο θάνατος, η Φιλότητα και το Νείκος είναι για τον Εμπεδοκλή ένας αιώνιος κύκλος, μία εναλλαγή που εξασφαλίζει τη διαιώνιση του κόσμου. Το έργο του Εμπεδοκλή αποτελείται από δύο εξάμετρα ποιήματα, το Περί Φύσεως (2.000 στίχοι) και οι Καθαρμοί (3.000 στίχοι). Οι επικοί στίχοι του Εμπεδοκλή έχουν μία τεράστια δυναμική που δημιουργεί στον αναγνώστη ή τον μελετητή σειρά από σκέψεις ή αναλύσεις. Το γεγονός αυτό οδήγησε πολλούς μετέπειτα φιλοσόφους, όπως τον Αριστοτέλη και τον Πλάτωνα, να πραγματευτούν μέσα στα έργα τους τις θέσεις του Εμπεδοκλή και έτσι να σωθούν μέχρι σήμερα πολλά αποσπάσματα του μεγάλου φιλοσόφου.

Ο Πυθαγόρας ισχυριζόταν ότι ταυτίζεται με τον Ερμότιμο και όπως και οι προηγούμενοί του (ο Θράκας του Ηρόδοτου και ο Ζάλμοξης) εγκαθίδρυσε ένα είδος θρησκευτικής τάξης, μια κοινότητα ανδρών και γυναικών των οποίων ο κανόνας της ζωής τους καθοριζόταν από την προσδοκία της μέλλουσας ζωής. Στην ουσία μάλλον δεν υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ της ορφικής διδασκαλίας και του Πυθαγορισμού. Και όπως στον σιβηρικό σαμάνα η εμπειρία των προηγούμενων ζωών δεν είναι πηγή ενοχής αλλά δύναμης. Επίσης η έννοια της κάθαρσης ήταν μία πολύ βασική απασχόληση των θρησκευτικών πνευμάτων κατά την αρχαική κιόλας εποχή. Ο Πυθαγόρας μετά τις σπουδές του ήταν ωριμώτατος, διαθέτων εξαίρετικό κάλλος, γαλήνιος, με ιδιαίτερη χάρη, μεγαλοφυϊα και δύναμη βούλησης.

Ασκώντας την αρετήν καθ'όλο τον βίο του ετελειοποιήθη σε τέτοιο βαθμό, ώστε απέβη υπεράνθρωπος και Μεγάλος Μύστης, αποκτώντας ικανότητες ενόρασης και θεραπείας και ακτινοβόλο βούληση, η οποία έδιδε σε αυτόν δύναμη πράγματι θαυματουργό. Ετσι, ήταν γνωστός παντού, ενισχύοντας και θεραπεύοντας ασθενείς και προμηθεύοντας τα μέλλοντα, έχοντας σαν αποστολή του την αναμόρφωση όλης της ανθρωπότητος. Μάλιστα έφτασε στην άποψη του μονοθεισμού δια του φιλοσοφικού του συστήματος παρότι αυτό ποτέ δεν ελέγχθη ευθέως λόγω του κλίματος της εποχής. Θεωρείται πάντως ότι έθεσε τα φιλοσοφικά θεμέλια για την εμφάνιση αργότερα του μονοθεισμού. Καθόσον δεν υπάρχουν γραπτά συγγράμματα του ιδίου, για το έργο του αντλούμε πληροφορίες, αφ'ενός από τα διασωθέντα αποσπάσματα των διαφόρων Πυθαγορείων, οι οποίοι μετά τον θάνατον του Πυθαγόρα συνέγραψαν διάφορα συγγράματα, και ιδίως του Επιχάρμου, του Φιλολάου, του Λύσιδος, του Κλεινίου, του Αρχύτα κ.α., αφ'ετέρου δε, από τα συγγράμματα του Πλάτωνα, του Αριστοτέλη και του "Βίου Πυθαγόρου" που γράφτηκαν από τον Διογένη, κατά τον 4ο αιώνα μ.Χ., από τον Πορφύριο τον ίδιο αιώνα και από τον Ιάμβλιχο, μαθητή του Πορφύριου.

Περί του Πυθαγόρα τέλος έγραψε και ο Εμπεδοκλής, τελευταίος μαθητής του φιλόσοφου λέγοντας: "Υπήρχε μεταξύ των Ελλήνων εις ανήρ πεπροικισμένος με απέραντον σοφίαν, του οποίου η διανόησις περικέκλειε ανεκτίμητον θησαυρόν σκέψεων. Ηκτινοβόλει εις τας πλέον διαφερούσας επιστήμας και, όταν ηρεύνα εν θέμα, η μεγαλοφυϊα του διαπέρα την αστραπήν. Το οξύ του βλέμμα εις βραχύτατον διάστημα ανεκάλυπτεν περισσοτέρας αληθείας ή όσας ηδύναντο να ανακαλύψουν δέκα ή είκοσι ανθρώπιναι γενεαί.

Τέλος, «τα μεγαλύτερα αγαθά», λέει ο Σωκράτης στον Φαίδρο, «μας έρχονται δια της μανίας». Ο Πλάτωνας συμπληρώνει «με την προυπόθεση ότι η μανία δίδεται από θεία δωρεά...» και διακρίνει τέσσερεις τύπους:

1. Την προφητική μανία με προστάτη τον Θεό Απόλλωνα

2. Την τελεστική ή τελετουργική μανία με προστάτη τον Θεό Δίονυσο

3. Την ποιητική μανία που εμπνέουν οι Μούσες

4. Την ερωτική μανία που εμπνέουν η Αφροδίτη και ο Ερως.

Οπως γνωρίζουμε, η ιερή «μανία» είναι μία χαρακτηριστική μέθοδος απόκτησης γνώσης των σαμάνων..

Στην αρχαία Ελλάδα οι αρχικές μορφές της θεραπευτικής πηγάζουν από ιερές τελετουργίες

Οι μυθικοί κένταυροι ήταν φημισμένοι δάσκαλοι των ηρώων που μεταξύ των άλλων είχαν γνώσεις και ιατρικής και στα σπήλαιά τους δίδασκαν πολεμικές τέχνες, χορό και ιατρική. Μάλιστα έλεγαν ότι τα πλάσματα αυτά ήξεραν να κεντρούν την αύρα, εξού και η ονομασία τους. Ηταν οι πρώτες ιαματικές θεότητες των Ελλήνων.
Αργότερα, τα Ασκληπιεία και η λαική θεραπευτική (μαντική, βοτανοθεραπεία και αρχική σαμανική θεραπευτική) βασίζονται στο αρχέτυπο του ιερού θεραπευτού (που κυρίως είναι ο θεός Απόλλωνας). Ο Ασκληπιός θεωρείτο ημίθεος (υιός του Απόλλωνα) και επομένως θεραπευτής, και ίδρυσε τα γνωστά Ασκληπιεία σε πολλές περιοχές της Ελλάδας που είχαν πολλά και ισχυρά σαμανιστικά στοιχεία. Ειδική μνεία γίνεται για την μέθοδο που κυριαρχούσε δηλ.την εγκείμηση κατά την οποία ο Θεός εμφανίζεται στον ασθενή και έδιδε οδηγίες περί της θεραπείας του αλολά και της μετέπειτα διαβίωσής του (αλλαγή νοοτροπίας ) με προφανή τον ηθικοπλαστικό στόχο.
Οι Βακχική θεραπευτική και κοσμοθεωρία προέρχεται από αυτόχθονους πληθυσμούς του Ανατολικού Αιγαίου περίπου την 2η χιλιετηρίδα π.Χ. Κατ'αυτήν οι ασθενείς επεδείκνυαν την «ιερή μανία», δηλ με χορό, μουσική ή και σωματική καταπόνηση έμπαιναν σε άλλη διευρυμένη διάσταση κατανόησης από όπου όταν έβγαιναν επεδείκνυαν μία «ειρήνευση» και νέα ταυτότητα πάλι με βάση την ηθικοπλαστική αντίληψη. Αντιπρόσωποι της μεθόδου αυτής ήταν ο Σαβάλιος της Θράκης και ο Ατης στην Μικρά Ασία. Η μέθοδος επανέκαμψε και κατά την διάρκεια του Πελοπονησιακού πολέμου. Αργότερα, βλέπουμε υπολείμματα της μεθόδου αυτής να κυριεύουν και τον χριστιανισμό όπου, προσκηνυτές και μοναχοί σε μανιακή κατάσταση να αυτοβασανίζονται. Οι Σαμάνοι πάντως σε αντίθεση, πάντα καταλαμβάνονται από «ιερή μανία» μόνον για να θεραπεύσουν, πιστεύουν δε ότι τα πνεύματα μας χρειάζονται όσο και εμείς χρειαζόμαστε εκείνα, γιατί χωρίς ένα υγιές και δυνατό σώμα δεν μπορούν να είναι χρήσιμοι στην κοινωνία.
Η πρώτη απεμπλοκή από ιερουργίες γίνεται στην αρχαία Ελλάδα από τον Ιπποκράτη (360-470 πΧ). Γίνεται η πρώτη τομή προς την επιστημονική ιατρική που έχει σαν βάση την κοσμική συντεχνία θεραπευτών. Eγραψε περίπου 70 πραγματείες (που όμως φαίνεται να μην είναι όλες δικές του) στην Κώ όπου είχε ιδρύσει κέντρο ιατρικής με υπάρχουσα βιβλιοθήκη). Στον Ιπποκράτη οφείλουμε την έννοια «μέθοδο» δηλ. Τα διαδοχικά βήματα για την παρακολούθηση και ανάπτυξη της νόσου και των συμπτωμάτων της (γίνεται σαφής διάκριση μεταξύ των δύο αυτών). Δεν αχολείται με την ταξινόμηση των ασθενειών απλώς αυτές ταξινομούνται σε οξείες και χρόνιες και σε ενδημικές και επιδημικές. Πρώτος αυτός ασχολείται με τις αντιδράσεις του ασθενούς και τους περιβαλλοντικούς συσχετισμούς, ηταν κυρίως συντηρητικές επεμβάσεις με λίγα φάρμακα και χειρουργικές επεμβάσεις. Πίστευε στην «αυτοθεραπευτική δύναμη της φύσης» που έπρεπε να λαμβάνεται υπ'όψιν. Αυτή η αντίληψη φυσικά είναι πολύ διαφορετική από του Καρτέσιου και την σημερινή πρακτική. Η αντίληψή του ήταν ότι ο ιατρός πρέπει να προβλέπει και να αποτρέπει (δηλαδή είχε μιά προληπτική, περιβαλλοντική κατεύθυνση). Η ιατρική είναι μία διαταραχή της ισορροπίας του ανθρώπου και του περιβάλλοντος όπου στο ενδιάμεσο αυτών αναπτύσσεται η νόσος! Κατά τον Ιπποκράτη, η ιατρική έχει και πολιτικό χαρακτήρα αφού όπως λέγει, τα ολιγαρχικά καθεστώτα είναι πιο νοσογόνα αφού προκαλούν το φόβο και επομένως νόσο. Μοιάζει πολύ με τις αντιλήψεις της σύγχρονης ομοιοπαθητικής.