Πληροφορίες

Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2013



Διαλογισμός - Φιλοσοφία
και Βεδάντα


Από το βιβλίο του David Frawley "River from Heaven"

"Από το σκοτάδι οδήγησέ μας στο φως, 
από την ανυπαρξία οδήγησέ μας στην ύπαρξη, 
από τον θάνατο οδήγησέ μας στην αθανασία" Μπριχανταρανγιάκα Ουπανισάντ Ι 3.28
"Εγκωμιάζω τη φλόγα της γνώσης που βρίσκεται μπροστά από όλα τα πράγματα, 
τη θεότητα της ιερής τελετής που εκδηλώνεται με τις εποχές, 
αυτόν που επικαλείται τους Θεούς, 
είναι ο καλύτερος για να χαρίσει το θησαυρό.
Η φλόγα είναι η επίκληση η θέληση του προφήτη , 
η πολλαπλή γνώση της αλήθειας ας έρθει ο Προφήτης, 
μαζί με όλες τις θειικές δυνάμεις Ριγκ Βέδα" Ι. 1.1,5
"Όχι αυτό που κάποιος γνωρίζει με το νου, 
αλλά αυτό με το οποίο οι προφήτες διακηρύσσουν είναι γνωστό στο μυαλό. 
Αυτή είναι η πραγματικότητα που θα έπρεπε να γνωρίσεις όχι ό,τι οι άνθρωποι θεωρούν σαν αντικειμενικό σ' αυτό το κόσμο." 

Κένα Ουπανισάντ Ι.5Εισαγωγή στη Βεδάντα

Οι πρώτοι δάσκαλοι που έφεραν τη Γιόγκα στη Δύση ήρθαν με τις βαθιές διδασκαλίες της Βεδάντα που τη θεωρούσαν το μεγαλύτερο θησαυρό που είχαν να μοιραστούν με τον κόσμο. 
Παρουσίαζαν τη Βεδάντα σαν τη φιλοσοφία της αυτογνωσίας και τη Γιόγκα σαν τη μεθοδολογία με την οποία θα έφταναν σ' αυτή. 
Τέτοιοι μεγάλοι δάσκαλοι άρχισαν με την Swami Vivekananda στο τέλος του 19ου αιώνα και συνέχισαν με την Swami Rama Tirtha, 
Paramahansa Yogananda και οι πολλοί μαθητές της Swami Shivananda του Rishikesh. 
Αποκαλούσαν τη διδασκαλία τους Γιόγκα- Βεδάντα που την θεωρούσαν σαν μια ολοκληρωμένη επιστήμη πνευματικής ανάπτυξης.
Πάντως, με το πέρασμα του χρόνου, 
οι στάσεις της ασάνα γιόγκα απέκτησαν μεγαλύτερη δημοτικότητα στην υλιστική Δύση και η Βεδαντική όψη της διδασκαλίας έπεσε στο περιθώριο, 
ιδιαίτερα τα τελευταία 20 χρόνια. 
Το αποτέλεσμα είναι ότι σήμερα λίγοι Αμερικανοί δάσκαλοι της γιόγκα γνωρίζουν τι είναι η Βεδάντα και μπορούν να το εξηγήσουν σε άλλους. 
Αν έχουν ένα ενδιαφέρον στο διαλογισμό γενικά ξέρουν το Ζen ή Vipassana, μη γνωρίζοντας ότι ο διαλογισμός είναι το θεμέλιο της κλασικής γιόγκα και των σχετικών μ' αυτή παραδόσεων.
Ακόμα και οι σπουδαστές σχετικών επιστημών όπως η Αγιουρβέδα ή η Βεδική αστρολογία ίσως γνωρίζουν λίγα πράγματα για τη Βεδάντα, 
το δρόμο της αυτογνωσίας που είναι το πνευματικό εφόδιο και ο στόχος αυτών των συστημάτων. 
Εν τω μεταξύ αυτοί που μελετούν τους μεγάλους βεδαντικούς γκουρού της σύγχρονης Ινδίας όπως το Maharshi ή τον Nisargadatta Maharaj γενικά θεωρούν τον συγκεκριμένο δάσκαλο σαν την πηγή της διδασκαλίας και μπορεί να μη κατανοούν τη παράδοση της οποίας αυτοί (οι γκουρού) είναι τμήμα.
Μ' αυτό το τρόπο η ουσία της διδασκαλίας των μεγάλων σοφών στην Ινδία έχει προοδευτικά χαθεί ακόμα και σε εκείνους που ισχυρίζονται ότι ακολουθούν τη διδασκαλία τους στη Δύση. 
Οι μεγάλοι σοφοί της σύγχρονης Ινδίας ήταν όλοι Βεδαντικοί. 
Πιο αξιόλογοι είναι ο Maharshi και ο Maharaj που έδωσε έμφαση στη μη-δυιστική μορφή της Βεδάντα και έζησε μια ζωή άμεσης αυτογνωσίας. 
Ο Ramakrishna, 
ο Aurobindo, 
ο Anandamayi Ma, 
ο Nityananda και ο Neem Karoli Baba για να αναφέρουμε μερικούς ήταν βεδαντικοί και χρησιμοποιούσαν τη βεδαντική ορολογία της Αυτογνωσίας και Θεογνωσίας. 
Οι Βεδαντικές παραδόσεις παραμένουν ισχυρές σε όλη την Ινδία, 
σήμερα και περιλαμβάνουν πολλούς μεγάλους δασκάλους π.χ. τους διάφορους Shankaracharyas που δεν έχουν έρθει ποτέ στη Δύση και είναι σχεδόν άγνωστοι εδώ (στην Δύση)
Σύγχρονοι μεγάλοι δάσκαλοι από την Ινδία όπως ο Ma Amritanandamayi (Ammachi) και ο Satya Sai Baba χρησιμοποιούσαν τη γλώσσα της Βεδάντα και της έμφασης της στον Εαυτό. 
Ο υπερβατικός διαλογισμός του Maharishi Mahesh Γιόγκι ακολουθεί μια βεδαντική όψη της συνειδητότητας και της κοσμικής εξέλιξης. 
Ο Swami Rama, ο ιδρυτής του Ινστιτούτου των Ιμαλαΐων ήταν άλλος ένας σημαντικός Βεδαντικός δάσκαλος στην Αμερική. 
Οι κύριοι δάσκαλοι της Χάθα Γόγκα σε πρόσφατες εποχές όπως ο Krishnamacharya του Μαντράς, 
ο Iyengar ακολουθούν τις βεδαντικές διδασκαλίες για τις υψηλότερες όψεις της γιόγκα. 
Ευλαβικές προσέγγισεις όπως το κίνημα του "Χάρε Κρίσνα" αντανακλούν τις βεδαντικές ευλαβικές διδασκαλίες. 
ωρίς μια κατανόηση της Βεδάντα όμως είναι δύσκολο να κατανοήσει κανείς αυτούς τους μεγάλους δασκάλους ή τα λόγια τους σε μας.
Η Φιλοσοφία της Βεδάντα
Η Βεδάντα είναι μια απλή φιλοσοφία. 
Λέει ότι το πραγματικό μας Εγώ που ονομάζεται Ατμάν είναι ο Θεός. 
"Εγώ είμαι ο Θεός" είναι η υπέρτατη αλήθεια. 
Η ίδια συνειδητότητα που εδρεύει στον πυρήνα της ύπαρξής μας διαχέεται σε όλο το σύμπαν. 
Η γνώση του εαυτού μας είναι η γνώση του Θεού και της ενότητας με τα πάντα.
 Η Βεδάντα είναι μια φιλοσοφία, 
της Αυτογνωσίας και η πρακτική της είναι ένας δρόμος της Αυτογνωσίας με την γιόγκα και τον διαλογισμό. 
Η Βεδάντα έχει μια θεϊστική πλευρά με την αναγνώριση ενός κοσμικού δημιουργού (Ishvara) που κυβερνά το σύμπαν με τον νόμο του κάρμα. 
Ο Θεός είναι ο υπέρτατος δάσκαλος ο μεγαλύτερος γκουρού από τον οποίο όλες οι διδασκαλίες για την αλήθεια εκφράζονται με τη δύναμη του Θείου Λόγου. 
Ο Βεδαντικός θεϊσμός παίρνει διάφορες μορφές όπως η λατρεία του Σίβα, 
Βισνού και της Θεάς. 
Μάλιστα μπορεί να περιλαμβάνει σχεδόν κάθε μορφή θεϊσμού που δέχεται το κάρμα και την επαναγέννηση.
Αλλά στην μη-δυιστική (Advaita) Βεδάντα ο Δημιουργός δεν είναι η ύστατη πραγματικότητα. 
Η ύστατη πραγματικότητα είναι το Απόλυτο, 
που ονομάζεται Βραχμάν και υπερβαίνει τον χρόνο, 
το χώρο και την αιτία και στέκεται πάνω από κάθε προσωπικό δημιουργό. 
Το ατομικό μας εγώ η ψυχή (Ατμάν) είναι ένα με τον Απόλυτο ή Βραχμαν που είναι το υπέρτατο Εγώ (Παραματμάν). 
Η ψυχή δεν είναι μόνο ένα τμήμα του Δημιουργού αλλά είναι ένα με την περιοχή της Υπαρξης -Συνειδητότητας - Μακαριότητας από όπου προέρχεται ακόμα και ο Δημιουργός.
Εξαιτίας της έμφασης στον Εαυτό και της αναγνώρισης πολλών μορφών θεϊσμού, 
η Βεδάντα βρίσκεται πίσω από την τάση ανεξιθρησκίας και συγκρητισμού που υπάρχει στην ινδουιστική θρησκεία. 
Επειδή οι ινδουιστές βλέπουν τη θρησκεία σαν όχημα προς της Αυτογνωσία, 
μπορούν να δεχθούν πολλούς διαφορετικούς σοφούς, 
ιερά βιβλία και πνευματικά μονοπάτια και μέσα στις παραδόσεις τους υπάρχουν έξι κύριες από αυτές. 
Ο Ινδουισμός πάντα όριζε τον εαυτό του σαν "Σανατάνα Ντάρμα", 
"το συμπαντικό ή αιώνιο ντάρμα" που εμπεριέχει όλα τα ντάρμα και όλα τα πιθανά πνευματικά μονοπάτια. 
Πολλά συστήματα της Βεδάντα υπάρχουν ανάμεσα τους που καλύπτουν όλες τις βασικές όψεις του θεού και της συνειδητότητας.
Η Βεδάντα όμως δεν είναι ένα κλειστό αλλά ένα ανοικτό σύστημα που σέβεται τον Εαυτό σε όλες τις διαστάσεις και δεν το περιορίζει σε μια ιδιαίτερη μορφή, 
προσωπικότητα ή δόγμα. 
Η Βεδάντα είναι μια πιο παλιά και πιο διαρκής πνευματική διδασκαλία στην Ινδία. 
Είναι εξ' ολοκλήρου εμφανής στις Ουπανισάντ και περιέχεται στη Μπαγκαβάτ Γκιτά. 
Αλλά έχει αρχαίους προγόνους στη Βεδική λογοτεχνία με πρόσφατα αρχαιολογικά ευρήματα χρονολογίας 3.500 π.Χ όταν η αρχαία ινδουιστική κουλτούρα της Σαρασβάτι ανθούσε σε όλη την Βόρεια Ινδία. 
Οι κύριοι όροι και πρακτικές της Βεδάντα υπάρχουν ήδη στα μυστικά μάντραμ των αρχαίων Βεδών που πηγαίνουν πίσω στην αυγή της Ιστορίας.
Αντανακλώντας την ενδότερη αλήθεια των αρχαίων Βεδών, 
η Βεδάντα είναι ίσως η πιο παλιά και πιο διαρκής πνευματική διδασκαλία στον κόσμο. 
Η πνευματικότητα είναι η επιδίωξη της αυτογνωσίας όχι απλά μια θρησκευτική τελετουργία ή φιλοσοφία. 
Η Βεδάντα είναι η πιο χαρακτηριστική φιλοσοφία της Ινδίας και διαχέει τις πιο πολλές διδασκαλίες της χώρας. Ακόμα και τα σύγχρονα κινήματα όπως το Σικ Ντάρμα αντανακλά τη Βεδαντική ιδέα ότι η ψυχή του ατόμου είναι ένα με τον Θεό.
Βεδάντα κατά λέξη σημαίνει "το τέλος των Βεδών" αλλά κατά κυριολεξία αναφέρεται στην ουσία των Βεδών. Κατά την άποψη των μεγάλων Γιόγκι όπως ο Sri Aurobindo , 
οι Βεδες παρουσιάζουν την αλήθεια της Βεδάντα με μια πιο ποιητική μαντρική γλώσσα, 
ενώ η Βεδάντα παρουσιάζει τη Βεδική μαντρική γνώση με την μορφή της ορθολογιστικής φιλοσοφίας. 
Η σοφία που κρύβεται στα μάντραμς των αρχαίων Rishis βγαίνει στο φως με τις καθαρές εσωτερικές προσεγγίσεις της Βεδάντα.
Η Βεδάντα με την μορφή των πρώτων Ουπανισάντ κυριαρχούσε στο Βουδισμό για μερικούς αιώνες στην Ινδία, ίσως για πάνω από 1000 χρόνια. 
Η Βεδάντα και ο βουδισμός έχουν πολλά κοινά σαν δρόμος πνευματικής γνώσης που γεννήθηκαν από την ινδική παράδοση. 
Πολλοί ειδήμονες βλέπουν τον βουδισμό σαν παραλλαγή της Βεδάντα ενώ οι άλλοι τον βλέπουν σαν μια εξέγερση ενάντια στη Βεδάντα. 
Η Βεδάντα στην πραγματικότητα απορρόφησε το βουδισμό στην Ινδία που από τον 7ο αιώνα είχε σταματήσει να είναι η κύρια θρησκεία στη χώρα.
Οι βεδαντικοί δάσκαλοι δέχτηκαν τη μορφή του Βούδα σαν μια ενσάρκωση του Βισνού όπως ο Ράμα και ο Κρίσνα αλλά απέρριψαν τμήματα της βουδιστικής φιλοσοφίας. 
Ιδιαίτερα την άρνηση ύπαρξης ενός δημιουργού. 
Η Βεδάντα και ο βουδισμός μοιράζονται ιδέες του κάρμα, 
της αναγέννησης και της απελευθέρωσης από τον κύκλο της αναγέννησης. 
Έχουν όμοιες πρακτικές του μάντρα και του διαλογισμού. 
Ακολουθούν τις ίδιες ηθικές αρχές της μη-βίας και της φυτοφαγίας και τα δυο θρησκευτικά συστήματα έχουν αναπτύξει μοναστικές επιταγές.
Σχετικές με τις απόψεις τους για την αλήθεια, η μορφή Μαχαγιάνα του Βουδισμού και η Αντβάιτα (μη-δυιστική) Βεδάντα έχουν μια παρόμοια έμφαση για το Απόλυτο και θεωρούν τον φαινομενικό κόσμο σαν μάγια ή ψευδαίσθηση. 
Όπως ο βουδισμός του Ζεν ή μη-δυιστική Βεδάντα δίνει έμφαση στον Εαυτό ή τον Εαυτό-Φύση σαν την υπέρτατη πραγματικότητα. 
Σέβεται αυτόν τον Εαυτό στο φυσικό κόσμο. 
Έτσι οι μεγάλοι Σουάμι αποσύρονται στα δάση για μια ζωή διαλογισμού. 
Οι Βεδαντικοί δάσκαλοι επαινούν την μεγάλη ομορφιά της φύσης. 
Αποκάλυψαν μέσα από βουνά όπως τα Ιμαλάια τις αντανακλάσεις της αληθινής ύπαρξης πέρα από τις αυταπάτες του κόσμου.

ΒΕΔΑΝΤΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ

Dhyana, ο σανσκριτικός όρος για το διαλογισμό που χρησιμοποιείται εξίσου από τους ινδουιστές και βουδιστές, πρώτα εμφανίζεται στην βεδική λογοτεχνία. 
Οι Upanishad λένε 
"Στη Γιόγκα του Διαλογισμού (Dhyana Yoga) οι σοφοί έβλεπαν τη Θεϊκή δύναμη του Εγώ κρυμμένη στις ίδιες της τις ιδιότητες" (Shvetasvatara Upanishad 1.2).
Άλλες Upanishad λένε "Διαλογιστείτε στο Ομ όπως στο Εγώ" (Katha Upanishad ΙΙ.5), δείχνοντας την τεχνική του μάντρα-διαλογισμού.
Ίσως η πιο εύγλωττη εξήγηση του διαλογισμού υπάρχει στην Chandogya μία από τις πιο παλιές Upanishad.
 "Ο διαλογισμός σίγουρα είναι πιο σπουδαίος από το νου. 
Η γη όπως είναι, 
διαλογίζεται. 
Η ατμόσφαιρα όπως είναι διαλογίζεται. 
Ο ουρανός όπως είναι διαλογίζεται. 
Τα νερά όπως είναι διαλογίζονται. 
Τα βουνά όπως είναι διαλογίζονται και οι άνθρωποι και οι Θεοί όπως είναι διαλογίζονται. 
Αυτός που λατρεύει το Θεό (Βράχμα) σαν διαλογισμό, 
όσο μακρύτερα επεκτείνεται ο διαλογισμός τόσο περισσότερο κερδίζει τη δύναμη να ενεργεί όπως θέλει (Chandogya Upanishad νιι.7).
Σύμφωνα με τη Βεδάντα, η απελευθέρωση μπορεί να επιτευχθεί μόνο με πνευματική γνώση, 
που απαιτεί διαλογισμό.
Άλλοι παράγοντες όπως καλές πράξεις ή τελετουργίες απλώς βοηθούν στη διαδικασία. 
Αλλά μια τέτοια λυτρωτική γνώση δεν είναι η κάθε συνηθισμένη γνώση,
ή γνώση μέσω της αντίληψης. 
Είναι η άμεση ενόραση μέσα στη ίδια σου τη φύση,
της αγνής Συνειδητότητας.

Στείλτε τα δικά σας σχόλια και παρατηρήσεις στο arthra@esoterica.gr

Ολιστική Βοτανοθεραπεία (Medical Marijuana)

Ολιστική Βοτανοθεραπεία

                         
Η Βοτανική επιστήμη χρησιμοποιείται από τα αρχαία χρόνια για την ανακούφιση και θεραπεία συμπτωμάτων και ασθενειών που μας ταλαιπωρούν,
καθώς και ψυχοσωματικών καταστάσεων που οφείλονται στο συναίσθημα και τα βιώματά μας.
Αλλωστε το ότι θεωρείται μητέρα της σύγχρονης ιατρικής είναι αρκετά σαφής χαρακτηρισμός.
Το βασίλειο των φυτών εμπεριέχει ένα σύστημα θεραπείας που από ένστικτο χρησιμοποιούν όλα τα ζώα, 
άσχετα από το διαιτολόγιό τους.
Όλοι θα έχουμε δει άρρωστα ζώα να τρώνε διάφορα χόρτα στη Φύση για να αισθανθούν καλύτερα...
Αυτή η γνώση που καλλιεργήθηκε μέσα από την εμπειρία χιλιάδων χρόνων,
των ανθρώπινων πληθυσμών, 
μεταδιδόταν από γενιά σε γενιά μέσα από κάστες ιερέων,
σαμάνων-θεραπευτών και αναπτυσσόταν ανάλογα με την χλωρίδα στην κάθε περιοχή του πλανήτη, 
με τα αντίστοιχα βότανα για την κάθε μορφής ασθένεια και αδιαθεσία.
Στη χώρα μας,
οι ρίζες της βοτανοθεραπευτικής μας κουλτούρας και Παιδείας,
χάνονται στα βάθη των αιώνων και της μυθολογίας μας από τον Κένταυρο Χείρωνα και τον Ασκληπιό,
μέχρι μία σειρά εξεχόντων ιατρών-θεραπευτών της εποχής,
όπως ο Ιπποκράτης που δίκαια θεωρείται ο πατέρας της σύγχρονης Ιατρικής επιστήμης,
ο Διοσκουρίδης,
ο Θεόφραστος,
ο Γαληνός, 
κ.α.
Εχουμε την τύχη να ζούμε στην Ελληνική Φύση,
όπου αναπτύσσονται χιλιάδες βότανα δημιουργώντας μία πλήρη παλέτα θεραπείας,
την οποία έχουμε την δυνατότητα να αξιοποιήσουμε προς όφελός μας χρησιμοποιώντας τις γνώσεις των προγόνων μας.
Ο όρος της Ολιστικής Βοτανικής χρησιμοποιείται για να δείξει την ιδιαίτερη προσέγγιση προς το άτομο,
το οποίο αντιμετωπίζεται ως μία ολότητα και η πρόταση αγωγής που του παρέχεται είναι πάντοτε υπό αυτό το πρίσμα.
Στην ουσία δημιουργείται μία αγκαλιά θεραπείας από όλες τις μορφές των βοτανικών ιαμάτων που συλλέγουμε από τη Μητέρα Φύση.
Βοτανικά αποστάγματα που προσεγγίζουν το εκάστοτε πρόβλημα υγείας με τις ουσίες που περιέχουν, σε φυσική μορφή.
Γεμμοθεραπευτικά σκευάσματα, από εμβρυϊκούς ιστούς των φυτών που επιτυγχάνουν ανάπλαση των κατεστραμένων ιστών.
Κάψουλες με 100% φυτικό περιεχόμενο και φυσικές αλοιφές για το δέρμα.
Βοτανόλουτρα,
ως μία αναβίωση των θεραπευτικών τεχνικών του Ιπποκράτη,
για την απορρόφηση των ζητούμενων συστατικών των βοτάνων από τα εκατομμύρια πόρους του δέρματος.

Τέλος,
ανθοϊάματα για την αντιμετώπιση των ψυχικών μας θεμάτων,
όπως η αντιμετώπιση του άγχους,
η εξάλλειψη διαφόρων μορφών εμμονών και φοβίας,
ο κατευνασμός της αϋπνίας,
η έλλειψη αυτοπεποίθησης,
αναποφασιστικότητα,
ατονία,
κατάθλιψη, 





κ.α.
Ντελικάτες ενέργειες από αέρινα λουλούδια που δρουν αποτελεσματικά στη ψυχοσύνθεσή μας, 
βοηθώντας μας να ανταπεξέλθουμε στην πίεση αυτής της μεταβατικής εποχής.
Ακολουθώντας τις συνιστώμενες δοσολογίες,
δεν υπάρχουν παρενέργειες αντίθετα δε,
πετυχαίνουμε και μία αναζωογόνηση του οργανισμού μας,
μέσα από την επαφή μας με τη Μητέρα Φύση,
που τόσο έχουμε χάσει ακολουθώντας τον σύγχρονο τρόπο ζωής στα αστικά κέντρα.



Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Διαλογισμος & Κβαντομηχανική - Ονειρα & Ξυπνητα Ονειρεματα

-Διαλογισμος

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι πρόκειται για μια εντελώς φυσιολογική λειτουργία του νου μας και πως πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό πνευματικό εργαλείο,
το οποίο όταν μάθουμε πώς να το χρησιμοποιούμε θα μας βοηθήσει πολύ στη ζωή μας.
Τον τρόπο θα αρχίσουμε να τον μαθαίνουμε σιγά σιγά.
Εδώ γεννώνται διάφορα ερωτήματα, 
όπως:

-Σε τι χρειάζεται ο διαλογισμός;

-Τι μπορώ να κερδίσω αν μάθω να διαλογίζομαι;

-Πώς μπορούν οι σκέψεις που κάνω κατά τη διάρκεια του διαλογισμού να επηρεάσουν τον φυσικό κόσμο και την πραγματικότητά μου;”

Μπορεί αρχικά να φαίνεται ότι όλα τα παραπάνω δεν μπορούν να έχουν κάποια λογική εφαρμογή στην καθημερινότητά μας.
Μην ξεχνάτε όμως πως τα πράγματα έχουν αρχίσει να αλλάζουν και πολλά πράγματα τα οποία ήταν οράματα μυστών έχουν αρχίσει να αποδεικνύονται από τους επιστήμονες σήμερα.
Πράγματα όπως ότι στο σύμπαν υπάρχουν παραπάνω από τις τρεις διαστάσεις που μέχρι πρότινος νομίζαμε,
ότι πιθανότατα υπάρχουν κι άλλα παράλληλα σύμπαντα και ότι η μεγάλη έκρηξη (Big Bang) μάλλον δεν ήταν η μοναδική που συνέβη και ότι είναι μια κατάσταση η οποία επαναλαμβάνεται όταν η άπειρη Συμπαντική Ενέργεια μεταμορφώνεται σε ύλη και μετά πάλι σε ενέργεια,
σε έναν αέναο κύκλο αλλαγής από την πνευματικότητα σε ύλη και το αντίστροφο.
Αυτά λοιπόν έρχεται να μας εξηγήσει η…

-Κβαντομηχανική

Είναι μια σχετικά νέα επιστήμη της οποίας ο πνευματικός πατέρας είναι ο καθηγητής Max Planck. 
Η επιστήμη αυτή,
σε αντίθεση με τη θεωρία της σχετικότητας του Αϊνστάιν που εξηγούσε τα πράγματα σε μακροσκοπική κλίμακα,
έρχεται να εξηγήσει τι συμβαίνει στον κόσμο του απειροελάχιστα μικρού.
Κι εδώ είναι που συμβαίνουν πολύ περίεργα πράγματα.
Ένα από τα πιο περίεργα είναι ότι τα θεμελιώδη σωματίδια που αποτελούν την ύλη (άρα και η ίδια η ύλη) υπάρχουν σε μια κατάσταση αβεβαιότητας.
Αυτό σημαίνει ότι κανείς δεν γνωρίζει σε ποια κατάσταση βρίσκονται,
ούτε πού βρίσκονται ανά πάσα στιγμή,
μέχρι να αποφασίσουμε να τα παρατηρήσουμε.



        Για να γίνει αυτό όμως, πρέπει να τα δούμε.


Εδώ είναι το κλειδί.
Για να τα δούμε, πρέπει να στείλουμε ένα φωτόνιο (το σωματίδιο του φωτός) να χτυπήσει ένα από τα θεμελιώδη αυτά σωματίδια,
ώστε να γίνει ορατό και να μπορέσουμε να το παρατηρήσουμε.
Από τη στιγμή που θα γίνει η σύγκρουση

– και θα δούμε το σωματίδιο που έχουμε ήδη αλλάξει την κατάσταση σε κάποια άλλη που μπορούμε να παρατηρήσουμε.

-Η ίδια η πράξη της παρατήρησης καθορίζει σε ποια κατάσταση βρίσκονται τα σωματίδια.

-Ο παρατηρητής λοιπόν είναι εκείνος που ουσιαστικά καθορίζει σε ποια κατάσταση βρίσκεται η ύλη,

κάτι που είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε στη συνέχεια.
Τι σχέση μπορεί να έχει η κβαντομηχανική με τον διαλογισμό; 
Αν το δούμε λογικά,
η επιστήμη βλέπει τα πράγματα από καθαρά υλιστική σκοπιά, 
ενώ ο διαλογισμός είναι μια αμιγώς πνευματική διεργασία.
Θα δούμε παρακάτω λοιπόν πώς γεφυρώνονται αυτά τα δύο και πώς μπορούμε να τα κάνουμε να συνεργαστούν ώστε οι σκέψεις και οι ιδέες μας να πάρουν σάρκα και οστά στον φυσικό κόσμο.

-Πνευματικό Ξεκαθάρισμα

Ας αφήσουμε για λίγο την επιστήμη κι ας επανέλθουμε στον πνευματικό κόσμο.
Αυτό που ουσιαστικά θέλουμε να πετύχουμε με τον διαλογισμό είναι η εσωτερική γαλήνη.

-Πώς επιτυγχάνεται αυτό;

Με το να καταφέρουμε να δημιουργήσουμε μια πραγματικότητα γύρω μας

–το δικό μας Σύμπαν –

στην οποία έχουμε φέρει ισορροπία σε όλους τους τομείς. 

Επειδή ο κόσμος στον οποίο ζούμε είναι μεν Αγγελικά πλασμένος,

αλλά επειδή στο Παιχνίδι που έχουμε έρθει να παίξουμε κυριαρχεί η ελεύθερη βούληση,

είναι πολύ σπάνιο τα πράγματα να είναι όπως τα θέλουμε.

-Όσο κι αν φανεί παράξενο,

με τον διαλογισμό μπορούμε να φτιάξουμε την πραγματικότητά μας να είναι όσο πιο κοντά στην τελειότητα γίνεται.

Πριν αρχίσουμε να μπαίνουμε σε πιο βαθιά νερά,
υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζουμε ώστε να μπορέσουμε να ενεργοποιήσουμε αυτή τη σύνδεση μεταξύ πνευματικότητας και κβαντομηχανικής.
-Το πνευματικό ξεκαθάρισμα έχει να κάνει με την οπτική που πρέπει να έχουμε απέναντι στις καταστάσεις και στα γεγονότα που συμβαίνουν στη ζωή μας.
Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε έναν από τους βασικούς Κανόνες του Σύμπαντος:

-Τον νόμο της έλξης,

ο οποίος πολύ απλά μας λέει πως το Σύμπαν μας στέλνει ότι του ζητήσουμε,

οπότε πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στο τι ακριβώς ζητάμε και πώς το ζητάμε.

-Είναι λογικό όλοι να θέλουμε στη ζωή μας το καλύτερο.
Σε αντίθεση με όσους χρησιμοποιούν μόνο το αριστερό ημισφαίριο του εγκεφάλου τους,
εμείς θα μπορέσουμε σιγά σιγά,
χρησιμοποιώντας τα πνευματικά εργαλεία μας,
να επιφέρουμε τις απαραίτητες αλλαγές στη ζωή μας ώστε να νιώθουμε και να είμαστε καλά.



-Αρχίζουμε το πνευματικό ξεκαθάρισμα λοιπόν γνωρίζοντας ότι το πιο σημαντικό όλων είναι να έχουμε θετική αντιμετώπιση στα γεγονότα της ζωής μας και να κάνουμε συνεχώς θετικές σκέψεις.
Θα πρέπει να αλλάξουμε όμως όλη την θεώρηση των πραγμάτων όπως τα έχουμε μάθει έως τώρα.

Θα πρέπει να μιλάμε μόνο για πράγματα που θέλουμε και όχι γι’ αυτά που δεν θέλουμε.

-Θυμηθείτε τον νόμο της έλξης.

Το Σύμπαν δεν γνωρίζει την αρνητική εικόνα των πραγμάτων.

Ακούγεται περίεργο;

-Σκεφτείτε μια μητέρα που λέει στο πεντάχρονο παιδάκι της να της φέρει ένα ποτήρι με νερό.

Αν του πει “Και πρόσεχε μην το χύσεις!”,

κάτι που λένε οι περισσότερες μητέρες,
το πιθανότερο είναι το παιδάκι να χύσει το νερό.
-Αυτό συμβαίνει γιατί δεν υπάρχει απεικόνιση του αρνητικού στοιχείου, 
ώστε να μπορέσει να το κατανοήσει το παιδάκι.
-Το μυαλό μας,
όταν δεχτεί μια πληροφορία,
προσπαθεί να κατασκευάσει μια εικόνα που θα εξηγεί τι είναι αυτή η πληροφορία που έλαβε,
ώστε να μπορέσουμε να την κατανοήσουμε.
-Αν δεν την γνωρίζει,
κατασκευάζει από τις πληροφορίες που έχει ήδη αποθηκευμένες,
την πλησιέστερη εικόνα.
Δεν υπάρχει όμως εικόνα “Δεν χύνω το νερό”,
υπάρχει “χύνω το νερό”,
που είναι και η πλησιέστερη που μπορεί το μυαλό να δημιουργήσει.
-Έτσι λοιπόν το παιδάκι ασυναίσθητα θα χύσει το νερό.
Το πιο σωστό 
– όσο κι αν ακουστεί αστείο – 
είναι να πούμε στο παιδάκι “Φέρε μου ένα ποτήρι γεμάτο νερό” συμπληρώνοντας “με προσοχή”,
ή “περπατώντας”,
γιατί τα παιδάκια έχουν την τάση να τρέχουν μονίμως.
-Αυτή η εικόνα υπάρχει αυτούσια και μπορεί να την κατανοήσει πλήρως.
Αν του πούμε “χωρίς να τρέχεις”,
θα συμβεί ότι και προηγουμένως.

-Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν να κάνουμε θετικές σκέψεις για τα πάντα,

ακόμα κι αν είναι άσχημα.

Μόνο έτσι θα αρχίσουμε να έλκουμε θετικά αποτελέσματα-

-Κάθε φορά που λέμε “Δεν μπορώ”,
“δεν θέλω”,
“προσπαθώ, 
αλλα..”
μπλέκουμε με αρνητικές σκέψεις.
-Οι αρνητικές σκέψεις λειτουργούν όπως το αρνητικό μιας 
φωτογραφίας φέρνοντας τα αντίθετα αποτελέσματα απ’ αυτά που θέλουμε.
-Εστιάζοντας στα αρνητικά,
προκαλούμε αρνητικές συνθήκες στη ζωή μας.
Σκέψεις φόβου,
μνησικακίας,
μίσους,
ζήλιας,
ενοχών μας καθηλώνουν και μας εξασθενούν πνευματικά, ψυχικά και σωματικά.

-Αντίθετα,

σκέψεις συμπόνοιας,

αγάπης,

προσφοράς,

δημιουργίας,

καλοσύνης,

πάλλονται σε υψηλότερες συχνότητες.

Πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση λοιπόν,

ώστε όταν συνειδητοποιήσουμε πως οι αρνητικές σκέψεις αρχίζουν να μας κατακλύζουν,

να τις ακυρώνουμε.

Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μια πολύ απλή φράση “άκυρο, άκυρο” και να αντικαταστήσουμε αμέσως αυτές τις αρνητικές σκέψεις με κάτι άλλο θετικό,

μια θετική δήλωση και μια θετική νοητική εικόνα του στόχου μας.

-Χρειαζεται να μάθουμε να χρησιμοποιούμε θετικές δηλώσεις κάθε μέρα σε κάθε τομέα της ζωής μας.

-Δηλώσεις σχετικά με το να είμαστε υγιείς,

ότι έχουμε τον έλεγχο της κατάστασης,

ότι είμαστε ευλογημένοι.

-Υπάρχει και μια φράση που μπορούμε να χρησιμοποιούμε συχνά “όλο και καλύτερα”,

η οποία μπορεί να λειτουργήσει σαν διακόπτης που θα μας θυμίζει να βλέπουμε και να νιώθουμε ευγνωμοσύνη για όλα τα καλά που έχουμε και να προγραμματίζουμε αυτά που επιθυμούμε. 
Όταν κάποιος μας χαιρετάει στο δόμο και μας ρωτάει τι κάνουμε,

μπορούμε να απαντήσουμε “όλο και καλύτερα”,

ακόμα κι αν τα πράγματα δεν πάνε καλά.
-Η φράση αυτή και εμάς βοηθάει θυμίζοντάς μας όλα τα θετικά,
αλλά και μεταφέρει στον άλλον θετική ενέργεια υψηλότερης δόνησης την οποία εισπράττει είτε το καταλαβαίνει είτε όχι.
Τα συστήματα πεποιθήσεων είναι μια σειρά από υποκειμενικές ενέργειες όπως η επιθυμία,

Αυτό από μόνο του μπορεί να αλλάξει τη ζωή μας.

Συστήματα πεποιθήσεων

η πεποίθηση και η απελευθέρωση,

οι οποίες δημιουργούν την πίστη και συνήθως διαμορφώνονται από την παιδική μας ηλικία και μας ακολουθούν σε όλη τη ζωή μας.
Όταν στη ζωή μας υπάρχουν δυσκολίες και τα πράγματα δεν είναι ρόδινα,
το ίδιο είναι και τα συστήματα πεποίθησής μας.
-Με εξάσκηση σε κατάλληλες πράξεις έχουμε τη δυνατότητα να τα αλλάξουμε προς όφελός μας.
Ας τις δούμε μια-μια:

-Η Επιθυμία είναι η δύναμη που μας σπρώχνει προς τους στόχους μας.

-Χωρίς αυτήν δεν θα αρχίζαμε κανένα σχέδιο.
Για να την ενισχύσουμε μπορούμε να επαναλαμβάνουμε νοερά αυτό που επιθυμούμε και να γράψουμε σε ένα χαρτί τους λόγους για τους οποίους το επιθυμούμε.
-Η επιθυμία είναι υποκειμενική και δεν μπορεί να μετρηθεί με φυσικούς τρόπους,
οπότε εμείς μόνο ξέρουμε πόση επιθυμία έχουμε για κάποιον στόχο.

-Η Πεποίθηση είναι αυτή που μας στηρίζει και μας βοηθάει να μένουμε πιστοί στον στόχο μας.

Σαν έννοια σημαίνει πως ήδη πιστεύουμε ότι αυτό που επιθυμούμε είναι ήδη πραγματικότητα.

Αυτό είναι πολύ σημαντικό για να μπορέσουμε να επιτύχουμε τον στόχο μας.
το ακυρώνουμε αυτόματα και δεν θα πραγματοποιηθεί ποτέ. 

Επίσης είναι πολύ σημαντικό όταν επιθυμούμε κάτι,
να είμαστε συνειδησιακά παρόντες, 
αλλιώς το αποτέλεσμα θα είναι διαφορετικό απ’αυτό που επιθυμούμε.
-Είναι η δική μας αλήθεια που θα καθοδηγήσει τις επόμενες εμπειρίες στη ζωή μας.
-Η αλλαγή μιας δήλωσης από 

“έχω τόσα προβλήματα που δεν είμαι ποτέ ευτυχισμένος” 

σε
“θα λύσω όλα μου τα προβλήματα και θα δημιουργήσω την ευτυχία στη ζωή μου”,
έχει το δυναμικό να αλλάξει τη ζωή μας,
φτάνει να το πιστέψουμε συνειδητά.

-Αν υπάρχει έστω και η παραμικρή αμφιβολία για το αν είναι εφικτό αυτό που επιθυμούμε,

(δηλαδή η συνείδησή μας να επαγρυπνεί),

-Η πεποίθηση λοιπόν είναι αυτή που βάζει τα όρια σ’ αυτά που μπορούμε να πετύχουμε.

Χρειαζεται λοιπόν να πιστέψουμε στον εαυτό μας και στο δικαίωμά μας να έχουμε όσα αναζητάμε.

Χρειαζεται να πιστέψουμε πως υπάρχει λύση σε κάθε πρόβλημα,

πως έχουμε το δυναμικό να κάνουμε μεγάλα πράγματα να συμβούν.

-Να πιστέψουμε ότι αξίζουμε το καλύτερο και ότι μπορούμε να το πετύχουμε.

-Κάθε τι που μπορεί να συλλάβει ο νους μας,

μπορούμε να το πραγματοποιήσουμε,

φτάνει να το πιστέψουμε.

-Τότε μόνο θα δημιουργήσουμε θαύματα.

-Η Απελευθέρωση είναι αυτή που μας συνδέει με το αποτέλεσμα.

-Είναι η σιγουριά πως αυτό που επιθυμούμε θα πραγματοποιηθεί.

Δεν έχει σημασία πότε και πώς.

-Είναι πολύ σημαντικό να επικεντρωνόμαστε στο αποτέλεσμα και όχι στον τρόπο με τον οποίο θα έρθει αυτό.

-Το Πνεύμα θα μας δώσει όποιο αποτέλεσμα είναι για το ανώτερο καλό μας και συνήθως ο τρόπος που γίνεται αυτό απέχει πολύ απ’ αυτόν που νομίζουμε εμείς ιδανικό.

-Να έχουμε υπομονή λοιπόν και να ξέρουμε πως όταν ζητήσουμε κάτι και είμαστε σίγουροι ότι το Πνεύμα θα μας το δώσει,

αυτό θα γίνει με τον τρόπο που γνωρίζει το Πνεύμα και στον χρόνο που είναι ο πιο σωστός για να γίνει.

-Η Αναγνώριση ενός πιστεύω δουλεύει υπέρ μας ή εναντίον μας και είναι πολύ σημαντικό για ένα σύστημα πεποίθησης.

-Χρειαζεται να κρατάμε μόνο τα πιστεύω που είναι θετικά για εμάς και συνειδητά να αλλάξουμε ή να περιορίσουμε τα αρνητικά.

-Η Εξάσκηση θα μας βοηθήσει να διατηρήσουμε αυτά τα θετικά πιστεύω που έχουμε δημιουργήσει.

-Ο καθημερινός διαλογισμός ή έστω ο συχνός διαλογισμός θα μας βοηθήσει να ενισχύσουμε αυτά τα θετικά πιστεύω και να επιφέρουμε τις αλλαγές που επιθυμούμε στη ζωή μας.

-Η Δράση είναι αυτή που θα χρησιμοποιήσουμε στον διαλογισμό και θα είναι η συνειδητή προβολή των θετικών καταστάσεων που θέλουμε να υπάρχουν στη ζωή μας και που θα εγκαθιδρύσουμε στο υποσυνείδητο επίπεδο και θα τις κάνουμε να είναι η νέα μας πραγματικότητα.