Πληροφορίες

Τετάρτη 24 Απριλίου 2013

.. ΚΑΠΟΥ ΕΚΕΙ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΒΟΗΘΗΣΕΙ.. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΜΕ ΠΟΙΑ ΜΟΡΦΗ. ..Ο ΑΝ.ΕΑΥΤΟΣ ΜΑΣ.. ..απο Panagiota Karapeti fb


ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΕΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΙ ΕΝΑ ΣΥΓΝΩΜΗ..
ΕΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΡΟΣ ΟΠΟΙΟΝ Κ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΥΡΩ ΤΟΥ,
ΓΙΑΤΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΤΟΥ ΝΟΥΣ,
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΛΛΑΒΕΙ ΜΕ ΠΟΙΟΥΣ Κ ΜΕ ΠΟΣΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΕΥΕΡΓΕΤΕΙΤΑΙ Η ΨΥΧΗ ΤΟΥ..
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΛΛΑΒΕΙ,
ΜΕ ΠΟΙΟΥΣ Κ ΜΕ ΠΟΣΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ Ο ΘΕΟΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ,
ΟΤΑΝ Η ΑΓΝΟΙΑ ΤΟΥ,
ΤΟΝ ΘΕΤΕΙ ΣΕ ΑΠΕΙΡΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ..
ΕΝΑ ΣΥΓΝΩΜΗ,
ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ Η ΑΓΝΟΙΑ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΑΔΙΚΗΣΕ Η ΣΤΕΡΗΣΕ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΤΟΥ..
ΕΝΑ ΣΥΓΝΩΜΗ,
ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΑΓΝΟΙΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕ. 
ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ Κ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΤΗ ΖΩΗ Κ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ..
Ο ΜΙΚΡΟΣ ΜΑΣ ΝΟΥΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΛΛΑΒΕΙ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ Η ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΑΒΘΡΩΠΟΥΣ,
ΑΠΛΑ ΕΠΕΙΔΗ ΑΓΝΟΟΥΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΟΙ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΟΙ ΝΟΜΟΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ Κ ΤΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ ΠΟΥ ΚΑΜΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΕΡΒΕΙ..
ΔΕΝ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ ΤΕΛΙΚΑ ΤΟ ΚΑΛΟ Η ΤΟ ΚΑΚΟ ΠΟΥ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΕ ΜΑΣ ΩΣ ΜΑΘΗΜΑ Η ΔΩΡΟ,
ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ
ΠΡΑΞΕΙΣ ΜΑΣ Η ΤΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΜΑΣ Κ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ..
Η ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΝΟΗΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ,
ΠΟΥ ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΕΙ ΤΟ ΠΛΑΝΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ..
ΓΙΑΤΙ ?
...
ΓΙΑΤΙ ΟΤΑΝ ΝΟΗΤΙΚΑ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗΣ,
ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΟΤΙ Η ΨΥΧΗ ΜΑΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΟΡΙΣΕ,
Κ ΟΤΙ ΚΑΘΕ ΑΒΘΡΩΠΟΣ Η ΓΕΓΟΝΟΣ,
ΕΙΝΑΙ ΣΤΑΛΜΕΝΟΣ ΕΚΕΙ,
ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΟΔΟ...
ΑΝ ΝΙΩΘΟΥΜΕ ΠΟΝΟ,
ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΔΝ ΚΑΤΑΝΟΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΑ Κ ΤΗΝ ΣΗΜΑΣΙΑ,
ΤΩΝ ΟΣΩΝ ΜΑΣ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ,
ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΟΥΜΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ,
ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ,
Κ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΒΗΜΑΤΑ ΜΠΡΟΣΤΑ..
ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΝΟΗΤΙΚΗ ΘΕΣΗ,
ΜΠΛΟΚΑΡΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΡΟΗ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ..
ΚΑΠΟΥ ΕΚΕΙ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΒΟΗΘΗΣΕΙ..
ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΜΕ ΠΟΙΑ ΜΟΡΦΗ.
..Ο ΑΝ.ΕΑΥΤΟΣ ΜΑΣ..

(Η ΠΙΟ ΟΜΟΡΦΗ ΔΙΔΑΧΗ ΑΠΟ Μ.ΖΑΒΟΥ)
 

-Ο Καμπίρ λέει: «Αυτός ο αυθορμητισμός είναι το σαμάντι μου. Απλώς το να είμαι αυθόρμητος, είναι ο διαλογισμός μου»


-Όταν κάποιος έχει φτάσει στο σημείο να κεντραριστεί μέσα του, 
όταν κάποιος έχει πετύχει το διαλογισμό,
όταν κάποιος έχει γίνει σιωπηλός και ο νους του έχει εξαφανιστεί,
βρίσκεται πέρα από την ηθική μας,
πέρα από την παράδοση.
Βρίσκεται πέρα από περιορισμούς.
Αν μπορούμε να τον ακολουθήσουμε,
τον ακολουθούμε.
Αν δεν μπορούμε,
είμαστε ανήμποροι.
Όμως δεν γίνεται τίποτε και δεν πρέπει να κρίνουμε».

-Αν λειτουργεί η ορθή γνώση,
αν ο νους σου βρίσκεται στην κατάσταση της ορθής γνώσης,
γίνεσαι πνευματικός άνθρωπος.

Πρόσεξε, 
είναι τελείως διαφορετικό.
Ο Πατάντζαλι δεν λέει να πας στο τζαμί, 
στο ναό, 
να κάνεις κάποια τελετή, 
να προσευχηθείς...
Όχι, 
αυτά δεν είναι θρησκεία.
Πρέπει να κάνεις το κέντρο της ορθής γνώσης να λειτουργήσει. 
Είτε πηγαίνεις στο ναό, 
είτε όχι,
δεν έχει σημασία.

-Αν λειτουργεί το κέντρο της ορθής γνώσης,
οτιδήποτε κάνεις είναι προσευχή,
οπουδήποτε πηγαίνεις είναι ναός.

-Ο Καμπίρ είπε:
«Όπου κι αν πάω,
βρίσκω εσένα,
Θεέ μου.
Όπου κι αν κινηθώ,
κινούμαι προς τα σε,
σκοντάφτω πάνω σου.
Ότι κι αν κάνω,
ακόμη και το περπάτημα και το φαγητό,
είναι προσευχή».



-Ο Καμπίρ λέει:
«Αυτός ο αυθορμητισμός είναι το σαμάντι μου.
Απλώς το να είμαι αυθόρμητος είναι ο διαλογισμός μου».

Κυριακή 21 Απριλίου 2013

Τι είναι το Ρέικι


Τι είναι το Ρέικι

Το Ρέικι είναι μία ενεργειακή μέθοδος από την Ιαπωνία που  έχει ευεργετικά
αποτελέσματα, όπως σωματική ευεξία, 
χαλάρωση, 
βελτίωση της υγείας, 
νοητική 
ηρεμία, 
ανάπτυξη θετικών συναισθημάτων, 
αισιοδοξία στη ζωη,


συμπόνιας, 
πνευματική ανάπτυξη.  

Η μέθοδος Ρέικι είναι μία φυσική ενεργειακή τεχνική που χρησιμοποιεί το άγγιγμα 
των χεριών για να μεταβιβάσει την συμπαντική πνευματική ενέργεια Ρέικι, είναι πολύ 
απλή στην εφαρμογή της και πολύ αποτελεσματική.

Το Ρέικι μαθαίνεται εύκολα και γρήγορα από οποιονδήποτε, 
ανεξάρτητα από ηλικία, 
φύλο, 
φυλή, 
θρησκεία, 
μόρφωση ή κοινωνική θέση.
Μπορεί να εφαρμοστεί στον εαυτό μας, στην οικογένεια μας, στους φίλους μας, 
ακόμη και από επαγγελματίες ως συμπληρωματική μέθοδος.

Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν σήμερα την μέθοδο Ρέικι 
στην καθημερινή τους ζωή, 
βελτιώνοντας την εσωτερική και εξωτερική πραγματικότητα τους.


Τι σημαίνει Ρέικι Ρυόχο


Η λέξη Ρέικι είναι ιαπωνική και αποτελείται από δύο ιαπωνικά ιδεογράμματα (κάντζι):
Ρέι και Κι.

Rei      

Ρέι σημαίνει πνεύμα.

Ki        

Κι σημαίνει αέρας, ατμός, στα ιαπωνικά και ερμηνεύεται ως ενέργεια.

Ryo     療

Ρύο σημαίνει ίαση, θεραπεία, αγωγή

Ho       

Χο σημαίνει μέθοδος, σύστημα, τεχνική

Reiki


Ρέικι σημαίνει Πνευματική Ενέργεια κατά κυριολεξία. 
Επίσης ερμηνεύεται ως 
Συμπαντική Ενέργεια, 
Ουράνια Ενέργεια ή Ανώτερη Ενέργεια. 
Το Ρέικι είναι ενέργεια 
που έχει συγκεκριμένες ιδιότητες. 
Το Ρέι προσδιορίζει το Κι. 
Έτσι το Ρέικι 
χαρακτηρίζεται από σοφία, 
διαίσθηση, 
αποκατάσταση, 
εναρμόνιση και θεραπευτική φύση.  
Η σοφία του Ρέικι εκδηλώνεται ως αυτόνομη “ευφυΐα” έτσι ώστε η ενέργεια “γνωρίζει” που να κατευθυνθεί αφού διοχετευτεί στον αποδέκτη και βρίσκει τα προβλήματα προς αποκατάσταση. 
Συνεπώς δεν επηρεάζεται από το σύστημα αντιλήψεων ή πεποιθήσεων αυτού που διοχετεύει το Ρέικι ή αυτού που το δέχεται.

Ryoho


Ρυόχο σημαίνει μέθοδος, σύστημα ή θεραπευτική τέχνη.

Ουσούι Μικάο


Ιδρυτής της μεθόδου είναι ο Μικάο Ουσούι ο οποίος γεννήθηκε στην Ιαπωνία το 
1865 και πέθανε το 1926. 
Ο Μικάο Ουσούι ίδρυσε την μέθοδο Ρέικι στην Ιαπωνία 
στις αρχές του 20ου αιώνα.

Ουσούι Ρέικι Ρυόχο


Το Ουσούι Ρέικι Ρυόχο είναι μια πρωτότυπη μέθοδος εφαρμογής της πνευματικής 
ενέργειας η οποία έχει θεραπευτική φύση και μεταβιβάζεται κυρίως μέσω του 
αγγίγματος των χεριών. 
Ο Μικάο Ουσούι μετέδωσε και δίδαξε την μέθοδο του 
Ουσούι Ρέικι Ρυόχο από το 1921 περίπου έως και το θάνατο του και εκπαίδευσε 
δασκάλους και θεραπευτές. 
Το Ρέικι μεταφέρθηκε στην Δύση από την Χαβάγιο 
Τακάτα το 1937 στην Χαβάη. 
Η κυρία Τακάτα έλαβε εκπαίδευση δασκάλου Ρέικι 
από τον κύριο Χαγιάσι, μαθητή του ιδρυτή Ουσούι Μικάο.

Διάφορα συστήματα που αναφέρουν την λέξη Ρέικι ως συνθετικό της ονομασίας 
τους δεν έχουν απαραίτητα σχέση με την παραδοσιακή μέθοδο Ρέικι που ιδρύθηκε 
από τον Μικάο Ουσούι και δεν έχουν Γενεαλογία Ρέικι.

Πως λειτουργεί το Ρέικι


Το Ρέικι εισέρχεται από την κορυφή του κεφαλιού του διοχετευτή Ρέικι, 
περνάει από το σώμα και βγαίνοντας μέσα από τα χέρια του με το άγγιγμα ρέει μέσα στο 
σώμα και την αύρα του δέκτη, 
αποκαθιστώντας τα μπλοκαρίσματα της ενέργειας όπου αυτά υπάρχουν.

Αυτό που συνήθως αισθάνεται κάποιος είναι το αποτέλεσμα στα χέρια του, 
όπου νιώθει ένα ελαφρό μυρμήγκιασμα, 
ένα αίσθημα ζέστης ή κρύου.

Όταν κάποιος αντιλαμβάνεται οπτικά αυτή τη λειτουργία, μπορεί να δει μία δέσμη 
φωτός να εισέρχεται από την κορυφή του κεφαλιού και να διοχετεύεται στο σώμα 
και την αύρα του ατόμου, 
το οποίο μπορεί να κατευθύνει την ενέργεια να βγει από τα χέρια, 
αλλά και από τα πόδια, 
τα μάτια, 
το στόμα.

Επειδή ακριβώς ο διοχετευτής Ρέικι είναι ένας αγωγός της πνευματικής 
συμπαντικής ενέργειας, 
δεν δίνει την ατομική ζωτική του ενέργεια και έτσι δεν έχει 
συμπτώματα εξάντλησης ή πιθανότητας να μαγνητίσει κάτι από τον δέκτη.  
Επίσης δεν υπάρχει περίπτωση ενίσχυσης του εγώ του διοχετευτή Ρέικι ή της πεποίθησης 
ότι είναι ο θεραπευτής, 
αφού λειτουργεί απλά ως κανάλι ενέργειας.  
Ακριβώς γι’αυτό, 
ο διοχετευτής Ρέικι δίνοντας μία αγωγή Ρέικι, 
αισθάνεται να αυξάνεται και η δική του ενέργεια, 
δημιουργώντας του αισθήματα αγάπης και ευχαρίστησης.

Η ενέργεια που διοχετεύεται στον δέκτη Ρέικι, 
είναι πάντα ωφέλιμη και λειτουργεί με εποικοδομητικό τρόπο. 
Το Ρέικι έχει τη δική του «ευφυΐα», 
θα βρει τα προβληματικά σημεία και θα ρεύσει προς αυτά, 
θα προσαρμοστεί στις ανάγκες του 
δέκτη και θα επιφέρει το καλύτερο αποτέλεσμα για τον δέκτη.  
Το Ρέικι είναι πάντα βοηθητικό, 
θα προσαρμοστεί και θα δημιουργήσει το καλύτερο αποτέλεσμα. 
Μία αγωγή Ρέικι αφήνει αισθήματα σωματικής χαλάρωσης, ηρεμίας και γαλήνης, 
θετικά συναισθήματα για τον εαυτό μας, 
τους άλλους και τον κόσμο.

Το Ρέικι δεν αντικαθιστά την κλασσική ιατρική θεραπεία


Το Ρέικι είναι μία ήπια ενεργειακή μέθοδος που δεν αντικαθιστά την συνετή και 
κατάλληλη χρήση της κλασικής ιατρικής περίθαλψης και ψυχολογικής βοήθειας. 
Το Ρέικι λειτουργεί συμπληρωματικά και αρμονικά παράλληλα με κάθε ιατρική 
θεραπεία, φαρμακευτική αγωγή, ψυχολογική θεραπεία ή άλλη εναλλακτική θεραπεία 
και βοηθά στην ανάρρωση, αποκατάσταση και βελτίωση.  
Όσοι ασκούν το Ρέικι δεν κάνουν διαγνώσεις και δεν συστήνουν φάρμακα ή άλλες ουσίες. 
Το Ρέικι είναι μία απλή φυσική ενεργειακή μέθοδος που δημιουργεί τις θετικές προϋποθέσεις για ένα 
υγιές σώμα και νου.

Το Ρέικι δεν είναι θρησκεία


Στo Ρέικι δεν υπάρχει κάποιο δόγμα ή κάποια λατρευτική διαδικασία. Δεν υπάρχει 
κάτι στο οποίο πρέπει να πιστέψει κανείς για να χρησιμοποιήσει το Ρέικι. 
Το Ρέικι λειτουργεί ανεξάρτητα από πίστη. 
Έτσι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο εξασκούν το 
Ρέικι όποια κι αν είναι η θρησκεία τους, η φυλή, η μόρφωση ή κοινωνική τους θέση. 
Το Ρέικι είναι μία πνευματική μέθοδος που ενώνει τους ανθρώπους ανά τον κόσμο.

Πως εφαρμόζεται η μέθοδος Ρέικι


Μία αγωγή Ρέικι δίνεται σε ένα άτομο που φορώντας όλα του τα ρούχα, 
είναι ξαπλωμένο σε ένα στρώμα ή σε ένα τραπέζι μασάζ, ή είναι καθιστό. 
Το άτομο που διοχετεύει το Ρέικι, το οποίο έχει πάρει τουλάχιστον το πρώτο επίπεδο εκπαίδευσης 
Ρέικι , ακουμπά απαλά τα χέρια του σε διάφορα σημεία του σώματος του αποδέκτη 
όπως στο κεφάλι, την κοιλιά, την πλάτη και σε όποιο άλλο σημείο υπάρχει δυσφορία 
ή πόνος. Ένα άτομο που έχει εκπαιδευτεί στο Ρέικι μπορεί να δίνει αγωγή Ρέικι στον 
εαυτό του και στους άλλους.


Ποιος μπορεί να δεχθεί Ρέικι


Όλοι όσοι το επιθυμούν. 
Άντρες και γυναίκες, 
παιδιά, 
ακόμα και ζώα και φυτά.  
Το Ρέικι λειτουργεί ανεξάρτητα από τις πεποιθήσεις και αντιλήψεις κάποιου.

Ποια είναι η διαδικασία εκμάθησης Ρέικι


To Ρέικι μεταδίδεται από τον δάσκαλο στον μαθητή με την διαδικασία που 
ονομάζουμε συντονισμό, κατά την οποία ο δάσκαλος ενεργοποιεί, 
καθαρίζει και 
συντονίζει τα ενεργειακά κανάλια του μαθητή, 
με σκοπό αυτός να μπορεί να 
συνδεθεί και να γίνει αγωγός του Ρέικι.  
Αυτή η σύνδεση παραμένει σε όλη την 
υπόλοιπη ζωή.

Οι συντονισμοί Ρέικι καθώς και οι τεχνικές εφαρμογής της μεθόδου Ρέικι, δίνονται 
σε μαθήματα που είναι οργανωμένα σε τρία επίπεδα ή βαθμούς. 
-Στον πρώτο βαθμό 
ο εκπαιδευόμενος παίρνει τέσσερεις συντονισμούς και μαθαίνει να διοχετεύει την 
ενέργεια Ρέικι στον εαυτό του και στους άλλους. 
-Στον δεύτερο βαθμό παίρνει ένα 
συντονισμό και μαθαίνει τα ενεργειακά σύμβολα που χρησιμοποιούνται για την 
εστίαση και κατεύθυνση της ενέργειας. 
-Στον τρίτο βαθμό μαθαίνει την διαδικασία 
των συντονισμών ώστε να μπορεί να μεταδώσει το Ρέικι.  

Ποιος μπορεί να μάθει Ρέικι


Όλοι μπορούν να συντονιστούν στο Ρέικι, 
ανεξάρτητα από  ηλικία, 
φύλο και 
μόρφωση. 
Δεν προαπαιτούνται ειδικές γνώσεις, 
ούτε ιδιαίτερες προϋποθέσεις.

Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

Αρχές Ζωής από τον PAULO KOELHO


-1. Όλα τα ανθρώπινα όντα είναι διαφορετικά.
Και θα πρέπει να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να συνεχίσουν να είναι έτσι.
-2. Σε κάθε άνθρωπο έχουν χορηγηθεί δύο κατευθύνσεις δράσης: Αυτή της Πράξης και αυτή του Συλλογισμού.
Και οι δύο οδηγούν στο ίδιο μέρος.
-3. Σε κάθε άνθρωπο έχουν χορηγηθεί δύο ιδιότητες: Ισχύς και Δώρο.
Η Ισχύς οδηγεί ένα άτομο να ανταποκριθεί στο πεπρωμένο του, το Δώρο τον υποχρεώνει να μοιραστεί με άλλους ότι καλό έχει μέσα του.
Ένας άνθρωπος πρέπει να ξέρει πότε πρέπει να χρησιμοποιήσει την Ισχύ και πότε για να χρησιμοποιήσει τη Συμπόνια.
-4. Σε κάθε άνθρωπο έχει χορηγηθεί μια αρετή: η ικανότητα να επιλέγει.
Για όποιον δεν την χρησιμοποιεί, αυτή την αρετή γίνεται κατάρα και οι άλλοι θα επιλέγουν πάντα για αυτόν.
-5. Κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα σε δύο ευλογίες,
οι οποίες είναι: η ευλογία να κάνει το σωστό, και η ευλογία να σφάλλει.
Στην τελευταία περίπτωση,
υπάρχει πάντα μια πορεία μάθησης,
η οποία οδηγεί στον σωστό δρόμο.
-6. Κάθε άνθρωπος έχει το δικό του σεξουαλικό προφίλ το οποίο θα πρέπει να ασκεί χωρίς ενοχές - εφόσον αυτό δεν υποχρεώνει τους άλλους να το ασκήσουν μαζί.
-7. Κάθε άνθρωπος έχει το δικό του Προσωπικό Μύθο που θα πρέπει να εκπληρωθεί και αυτός είναι ο λόγος που αυτός βρίσκεται στον κόσμο.
Ο προσωπικός μύθος είναι έκδηλος στον ενθουσιασμό του για αυτό που κάνει.
Ο Προσωπικός Μύθος μπορεί να εγκαταλειφθεί για κάποιο χρονικό διάστημα, εφόσον το άτομο δεν τον ξεχνά και επιστρέφει το συντομότερο δυνατό.
-8. Κάθε άνθρωπος πρέπει να γνωρίζει δύο γλώσσες: τη γλώσσα της κοινωνίας και την γλώσσα των οιωνών.
Η πρώτη εξυπηρετεί την επικοινωνία με τους άλλους.
Η δεύτερη χρησιμεύει για να ερμηνεύσει τα μηνύματα από το Θεό.
-9. Κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα να αναζητήσει τη χαρά,
τη χαρά η οποία νοείται ως κάτι το οποίο δίνει σε κάποιον περιεχόμενο,
όχι απαραίτητα αυτό που δίνει στους άλλους περιεχόμενο.
-10. Κάθε άνθρωπος πρέπει να κρατήσει αναμμένη μέσα του την ιερή φλόγα της τρέλας.
Και πρέπει να συμπεριφέρεται σαν κανονικός άνθρωπος.
-11. Τα μόνα λάθη που θεωρούνται σοβαρά, είναι οι εξής:
Ο μη σεβασμός των δικαιωμάτων του συνανθρώπου,
το να αφήσει κάποιος τον εαυτό του να παραλύσει από φόβο,
το αίσθημα ενοχής,
η αντίληψη κάποιου ότι δεν αξίζει το καλό και το κακό που του συμβαίνει στη ζωή,
και το να είναι κάποιος δειλός.
Θα πρέπει να αγαπάμε τους αντιπάλους μας,
αλλά όχι να κάνουμε συμμαχίες μαζί τους.
Βρίσκονται στον δρόμο μας για να δοκιμάσουν το σπαθί μας και αξίζουν τον σεβασμό της μάχης μας.
Εμείς θα επιλέξουμε τους αντιπάλους μας,
όχι το αντίθετο.
-12. Με το παρόν δηλώνουμε το τέλος του τείχους που ξεχωρίζει το ιερό από το βέβηλο:
από τώρα και στο εξής, όλα είναι ιερά.
-14. Οτιδήποτε γίνεται στο παρόν,
επηρεάζει το μέλλον ως συνέπεια,
και το παρελθόν ως λύτρωση.
-15. Το αδύνατο είναι δυνατό

Paulo Coelho

ΟΝΕΙΡΑ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ


"Και γαρ τ' όναρ εκ Διός εστίν" 
("Γιατί και το όνειρο σταλμένο από τον Δία")
"Ιλιάδα" Α63


-Σε όλες τις εποχές ο άνθρωπος ενδιαφέρθηκε για τη θεραπεία των ασθενειών  με κάθε δυνατό τρόπο. Έτσι πολλοί τρόποι θεραπευτικής αναπτύχθηκαν  και θεραπευτές υπήρξαν αρκετοί μέχρι που φτάνουμε στον μεγάλο Ιπποκράτη και το διάσημο γιατρό Γαληνό.
Ακόμη είναι γνωστό σε όλους μας ότι υπήρχαν  θεοί της Θεραπείας και της Υγείας, με κύριο και σημαντικότερο τον Ασκληπιό, 
αν και οι κυριότεροι θεοί πάντα είχαν και μια θεραπευτική όψη.
-Ένας από τους τρόπους θεραπείας ήταν αυτός μέσω των ονείρων. Κατά τη διάρκεια της Εγκοιμήσεως σε κάποιον ιερό χώρο, ο ασθενής δεχόταν ένα αποκαλυπτικό όνειρο το οποίο του έδειχνε τον τρόπο θεραπείας που έπρεπε να ακολουθήσει.  Όμως είναι δυνατόν στα όνειρα να δεχτεί ο άνθρωπος μηνύματα και αλήθειες  και μάλιστα για ένα τόσο σημαντικό θέμα όπως αυτό της υγείας του;
-Το όνειρο για μας σήμερα είναι συνώνυμο του φανταστικού και του ανυπάρκτου,  γιατί ζούμε σ' έναν κόσμο όπου ο υλισμός και ο ορθολογισμός κρατούν τα ηνία  της σκέψης και της δράσης μας.  Όμως για τους αρχαίους προγόνους μας -και όχι μόνο για τους Έλληνες,  αλλά για όλους τους αρχαίους λαούς της γης- το όνειρο είχε διπλό χαρακτήρα. Μπορούσε να παρουσιάσει ψεύτικες εικόνες είδωλα και φαντάσματα,  αλλά και να δείξει αλήθειες και να συμβουλέψει σίγουρα, αν και ίσως μέσω  συμβόλων μερικές φορές.
-Ήδη ο Όμηρος αναφέρεται σ' αυτή τη διπλή φύση των ονείρων, όταν στην "Οδύσσεια" παρουσιάζει την Πηνελόπη να λέει μετά από ένα όνειρο: (2)
"Γιατί 'ναι των απατηλών ονείρων δύο οι πόρτες.
Η μία  είναι από κέρατο κι η άλλη φιλντισένια
κι όσα απ' το φίλντισι περνούν το καλοτροχισμένο
όλα γελούν τον άνθρωπο, χαμένα φέρνουν λόγια.
Και πάλι όσα απ' το κέρατο το σκαλιστό περάσουν
βγαίνουν αλήθεια στους θνητούς εκείνους που τα βλέπουν."
Από τη Βίβλο μάς είναι αρκετά γνωστό το όνειρο του Φαραώ με τις παχιές και τις ισχνές αγελάδες το οποίο του ερμήνευσε ο Ιωσήφ. Όλα τα κείμενα των λαών είναι γεμάτα με αφηγήσεις σημαντικών αποκαλυπτικών ονείρων που βγήκαν αληθινά. Ακόμη στην Αρχαία Ελλάδα τα όνειρα είχαν πολύ μεγάλη σημασία για τους Πυθαγόρειους, οι οποίοι μάλιστα μέσα από έναν κατάλληλο τρόπο ζωής με σωστή δίαιτα, μουσικά ακούσματα πριν από τον ύπνο, έλεγχο και προσανατολισμό της σκέψης, μπορούσαν να δουν αποκαλυπτικά όνειρα, να επικοινωνήσουν με το υπερπέραν και μάλιστα κατείχαν και ένα σύστημα για να τα θυμούνται. Αποκαλυπτική και σημαντική για τα όνειρα είναι και η τοποθέτηση του μεγάλου Πλάτωνα: (3)
"Όταν όμως ένας άνθρωπος έχει ρυθμίσει τη δίαιτα του με τους κανόνες της υγιεινής και της σωφροσύνης, όταν, πριν παραδοθεί στον ύπνο, ξυπνάει το λογιστικό μέρος της ψυχής του και το θρέψει με καλούς λόγους και σκέψεις και συγκεντρώνει σ' αυτές όλη τη διάνοιά του, όταν χωρίς ούτε να στερήσει ούτε να παραφορτώσει το επιθυμητικό του, του παραχωρεί όσο ακριβώς χρειάζεται για να αποκοιμηθεί και να μην έρχεται να διαταράσσει το καλύτερο μέρος της ψυχής με τη χαρά ή τη λύπη του, αλλά το αφήνει να νιώσει, ότι δεν γνωρίζει από τα περασμένα ή από τα παρόντα ή από τα μέλλοντα. Όταν επίσης αυτός ο άνθρωπος κατευνάσει το θυμοειδές μέρος της ψυχής του και κοιμηθεί χωρίς να έχει την καρδιά του ταραγμένη από οργή εναντίον άλλων. Όταν τέλος καθησυχάζει αυτά τα δύο μέρη της ψυχής κρατώντας άγρυπνο μόνο το τρίτο, όπου εδρεύει η φρόνηση, και έτσι αναπαυθεί, ξέρεις βέβαια ότι τότε το πνεύμα του αγγίζει όσο γίνεται περισσότερο την αλήθεια..."
Όμως ο συμβολικός και αποκαλυπτικός χαρακτήρας των ονείρων συνεχίζει να ισχύει και σήμερα, κόντρα στο μονόπλευρο ορθολογισμό που κυβερνά τη ζωή των περισσότερων ανθρώπων της εποχής μας. Έτσι ο χημικός τύπος του βενζολίου ανακαλύφθηκε χάρη σ' ένα όνειρο, πολλοί μεγάλοι μουσικοί έχουν δηλώσει ότι τις συνθέσεις τους τις άκουγαν πρώτα στο όνειρό τους και ακόμα και η διάσημη συγγραφέας Αγκάθα Κρίστι τις περίπλοκες υποθέσεις των αστυνομικών της διηγημάτων είχε δηλώσει ότι τις έβλεπε στον ύπνο της και τις κατέγραφε το πρωί.
Φαίνεται σίγουρο ότι ο διπλός χαρακτήρας των ονείρων είναι πραγματικότητα. Άλλωστε και οι σκέψεις μας και η δράση της φαντασίας μας καθημερινά δεν είναι το ίδιο; Οι σκέψεις ή θα είναι νοητικά παιχνίδια, πλάσματα τεχνητά του νου χωρίς συγκεκριμένο και χρήσιμο συμπέρασμα, ή θα είναι σωστοί συλλογισμοί με αρχή και λογικό τέλος. Και οι δράσεις της φαντασίας μας ανήκουν στο χώρο της δημιουργικής φαντασίας ή θα είναι χίμαιρες φαντασιοπληξίας, ανώφελα είδωλα αφέλειας, άχρηστες εικόνες χωρίς δομή και αρμονία. Ακόμη και οι πράξεις οι φυσικές που κάνουμε ή είναι σταθερές, σωστές και δημιουργικές ή είναι ανώφελες, περιττές, σκέτη κίνηση χωρίς αντίκρισμα. Φαίνεται ότι ο τριπλός κόσμος Σώματος, Ψυχής και Νου των αρχαίων είναι πραγματικότητα και σε καθέναν από αυτούς οι δράσεις του ανθρώπου έχουν πάντα διπλό χαρακτήρα: Η θα οδηγούν προς τα επάνω ή θα είναι παιδιά της άγνοιας και θα οδηγούν στο λάθος και στη νοσηρή αδράνεια.
Τα όνειρα λοιπόν δεν βρίσκονται έξω από αυτό το πλαίσιο. Και οι αρχαίοι είχαν βρει έναν τρόπο για να δεχτούν στον ύπνο τους τα όνειρα που τους οδηγούσαν σε θεραπείες.
Τι ήταν όμως η Εγκοίμηση και τα εγκοιμητικά ιερά και θεραπευτήρια; 
Εγκοίμηση ήταν όλη η διαδικασία του να κοιμηθεί κανείς σ' έναν ιερό χώρο, ώστε να δεχτεί ένα όνειρο αποκαλυπτικό είτε για  θεραπευτικούς σκοπούς, είτε για να μάθει για το μέλλον του. Εγκοιμητικά μαντεία υπήρξαν σε όλα τα μέρη του αρχαίου κόσμου. Το ίδιο αρκετά υπήρξαν τα ιερά όπου ο θεραπευτικός χαρακτήρας προεξείχε. Οπωσδήποτε τέτοιο ρόλο έπαιξαν όλα τα Ασκληπιεία αλλά και άλλα ιερά.  Η Εγκοίμηση ή Εγκοιμητήριο ήταν ο χώρος όπου ο πιστός ή οι πιστοί έπρεπε να πάνε να κοιμηθούν. Η πίστη οπωσδήποτε έπαιζε σημαντικό ρόλο. Εδώ ας θυμηθούμε και τα λόγια του ίδιου του Χριστού σε ασθενή που θεράπευσε:   Πήγαινε, η πίστη σου σ' έσωσε. (4 )
Στην Ελλάδα οι πιο διάσημοι ιεροί χώροι όπου λειτούργησαν εγκοιμητήρια για θεραπευτικούς σκοπούς ήταν το Ασκληπιείο της Επιδαύρου, το Αμφιαράειο του Ωρωπού και το Τροφώνιο Άντρο στη Λιβαδειά. Από όλα τα μέρη της Ελλάδας ασθενείς συνέρεαν στα ιερά αυτά να θεραπευτούν με τη συνδρομή της θεότητας. Έτσι βλέπουμε να υπάρχουν εκεί ερείπια, κυρίως στην Επίδαυρο και στο Αμφιαράειο, τα οποία μαρτυρούν το μεγαλείο που είχαν στην ακμή τους που διάρκεσε αιώνες. Και σήμερα άλλωστε υπάρχουν ναοί όπου κατ' εξοχήν ο κόσμος πηγαίνει για θεραπεία, όπως η Παναγία της Τήνου και η Παναγία της Λούρδης στη Γαλλία.
Ποια ήταν όμως η διαδικασία της Εγκοίμησης; 
Αφού έφτανε ο ενδιαφερόμενος στον ιερό χώρο, γινόταν δεκτός από τους ανθρώπους και τους ιερείς του θεραπευτηρίου, στους οποίους ήταν καταμοιρασμένοι οι ρόλοι των διαφόρων λειτουργημά- των του ιερού. Φαίνεται ότι οι ιερείς ήταν γνώστες των διαφόρων περιπτώσεων ασθενειών, αλλά γενικά, αφού γινόταν μια πρώτη "εξέταση" του πάσχοντα, οι γενικές κατευθύνσεις ήταν παρόμοιες: Αρχικά μια σωστή δίαιτα ή και νηστείες, παραμονή και περίπατοι μέσα στους ιερούς χώρους, οι οποίοι ήταν διαμορφωμένοι κατάλληλα ώστε να ξεκουράζουν το πνεύμα των ασθενών. Επαφή με τους λειτουργούς του ναού-θεραπευτηρίου οι οποίοι οδηγούσαν την ψυχή και το νου σε μια ανάταση και ψυχική θεώρηση των πραγμάτων. Γίνονταν εξαγνιστικά λουτρά με κρύο και θερμό νερό. 
Η χρήση του νερού και μάλιστα τρεχούμενου ήταν πολύ βασική. Έτσι βλέπουμε να υπάρχουν σε όλα τα ιερά πηγές, ειδικές εγκαταστάσεις, και ό,τι άλλο ήταν απαραίτητο για τη χρήση του νερού. Ακόμη φαίνεται ότι υπήρχε πρόγραμμα με ασκήσεις γυμναστικής και γίνονταν μαλάξεις και επαλείψεις με λάδι του σώματος των ασθενών. Επίσης έπιναν τσάι από διάφορα βότανα αλλά και μείγματα θεραπευτικά διάφορα, τα οποία οπωσδήποτε είχαν θεραπευτική και κυρίως κατευναστική δραστηριότητα, γιατί όλα αυτά προηγούνταν της εγκοίμησης. Μάλιστα μερικές φορές ο άρρωστος γινόταν καλά πριν χρειαστεί να ακολουθήσει η υπόλοιπη διαδικασία.
Aφού λοιπόν είχε προετοιμαστεί κατάλληλα ο άρρωστος και οι ιερείς, εξετάζοντας τα σπλάχνα των ζώων από ορισμένες θυσίες, αποφαίνονταν ότι ο θεός ενέκρινε τη συνέχιση της διαδικασίας, τότε προχωρούσαν παρακάτω. Ο ασθενής έπρεπε να θυσιάσει ένα ζώο και να κοιμηθεί το βράδυ πάνω στο δέρμα του. Η όλη διαδικασία με νηστείες, διαλογισμούς, καθάρσεις, σωστό προσανατολισμό και ψυχής και πνεύματος και ακόμη με συνοδό την πίστη του ασθενή και τις οδηγίες των ιερέων, οδηγούσε τη νύχτα σε ένα αποκαλυπτικό όνειρο. 
Με διάφορους τρόπους ο θεός, ο οποίος μπορεί και να εμφανιζόταν στο όνειρο του ασθενή, έδειχνε στον ασθενή τον τρόπο και το είδος θεραπείας που έπρεπε να ακολουθήσει. Το πρωί ο άρρωστος έλεγε το όνειρο στους ιερείς και αυτοί το αποκρυπτογραφούσαν. 
Κατόπιν έφευγε, αφού έκανε μια ευχαριστήρια προσφορά στο θεό. Εδώ ας παρατηρήσουμε ότι η όλη διαδικασία είναι σαμανικού χαρακτήρα. (*)
Οι περιπτώσεις θεραπείας φαίνεται ήταν πάμπολλες και γι' αυτό επί αιώνες τα ιερά άκμαζαν και χιλιάδες αφιερώματα πιστών υπήρχαν σ' αυτά. Συνήθως ήταν ομοιώματα των μελών του σώματος που θεραπεύτηκαν, κάτι που γίνεται και σήμερα στις εκκλησίες μπροστά στις θαυματουργές εικόνες. Στα ιερά αυτά θεραπευτήρια υπήρχαν ναοί του Ασκληπιού ή όποιας άλλης θεότητας ή ήρωα θεραπευτή ήταν αφιερωμένοι -διάφορα κτίσματα με μορφή ξενώνων, κρήνες, άλση, θέατρα, λουτρά και άλλα. Το εγκοιμητήριο ήταν ένα συγκεκριμένο κτίσμα μέσα στο οποίο γίνονταν οι εγκοιμήσεις των ασθενών. Σε κάθε ιερό βέβαια υπήρχαν κάποιες ιδιαιτερότητες. Έτσι στην Επίδαυρο, σύμφωνα με μία εκδοχή, ο άρρωστος οδηγούνταν σε ένα σπειροειδή, υπόγειο διάδρομο κάτω από τον περίφημο θόλο. Δεν είναι γνωστά αυτά τα οποία διαδραματίζονταν εκεί. Στο Τριφώνιο Άντρο ο ασθενής έπρεπε να περάσει μέσα από μία μικρή οπή στο βάθος του άντρου, κρατώντας προσφορές στα χέρια του. 
Λέγεται ότι μετά του ήταν πολύ δύσκολο να διηγηθεί την εμπειρία του. (5)
Όμως παρά τις ιδιαιτερότητες, παντού όπου υπήρχαν ιερά θεραπείας με εγκοίμηση ο άξονας ήταν ίδιος: ύπνος με στόχο ένα αποκαλυπτικό όνειρο. Ο ύπνος λοιπόν και το όνειρο ήταν το μέσον για τη θεραπεία. Να έχουμε όμως υπόψη ότι πολλές φορές στα αρχαία μυστήρια ο ύπνος ήταν μέσα στο τυπικό και αποτελούσε ένα είδος συμβολικού θανάτου προσωρινού, κατά τη διάρκεια του οποίου ο μυούμενος περνούσε σημαντικές εμπειρίες και μετά επέστρεφε ανανεωμένος, ξαναγεννημένος. (6) Μάλιστα ο μυητικός ύπνος λάβαινε χώρα δίπλα σε πηγές, ποτάμια και γενικά τρεχούμενα νερά, κάτι που το συναντούμε και στα εγκοιμητήρια. 
Οι εγκοιμήσεις λοιπόν δεν ήταν κάτι τυχαίο, αλλά ένα τμήμα της μυστηριακής γνώσης που χρησιμοποιούνταν προς όφελος του λαού, ο οποίος ενδιαφερόταν να γίνει καλά από τις αρρώστιες.
 Έτσι καταλαβαίνουμε ότι οι μυστηριακές γνώσεις -και εδώ συγκεκριμένα  όσες είχαν σχέση με την απόκρυφη τότε επιστήμη της Θεραπευτικής- δεν ήταν  τόσο αποκομμένες από τον απλό κόσμο, αλλά ήταν στη διάθεση όσων ζητούσαν  θεραπεία. Για όσους ήθελαν να προχωρήσουν πιο πέρα, πίσω από τα κατά τόπους  ιερά  υπήρχαν τα Μυστήρια, τα οποία πρόσφεραν σ' έναν πυρήνα ανθρώπων τη  δυνατότητα της Μύησης, δηλαδή του περάσματος σ' ένα ανώτερο επίπεδο  συνείδησης, όπως αυτό στο οποίο είχαν φτάσει οι μεγάλοι φιλόσοφοι, τραγικοί  ποιητές, πολιτικοί και άλλοι σημαντικοί άνθρωποι της προκλασσικής και  κλασσικής αρχαιότητας. 
Η εγκοίμηση λοιπόν ήταν ένας "μυητικός" τρόπος  θεραπείας (7) που εφαρμοζόταν με επιτυχία στα αρχαία θεραπευτήρια,  όταν ακόμη η άσκηση της θεραπείας ήταν ιερό λειτούργημα και όχι κερδοφόρο επάγγελμα όπως είναι σήμερα.        
Σημειώσεις 
(2) Ομήρου "Οδύσσεια" Τ 560-565
(3) Βλέπε Πλάτωνος "Πολιτεία", Κεφ. Θ 571 d,e
(4) Κατά Λουκάν 17,19
(5) Μια τέτοια εμπειρία αφηγείται ο Πλούταρχος στο βιβλίο του "Περί του
    Σωκράτους δαιμονίου". Είναι ο περίφημος μύθος του Τιμάρχου.
(6) Βλέπε Παναγή Λεκατσά "Φαιακία" (οι δύο ύπνοι του Οδυσσέα, σελ. 88)
 * Βλέπε Μιρσέα Ελιάντ "Σαμανισμός" Εκδ. Χατζηνικολή
(7) Βλέπε Walter Burket "Αρχαίες Ελληνικές Θρησκείες" Εκδ. Καρδαμίτσα
** (Το ότι είχαν σχέση με τα μυστήρια οι θεραπείες αυτές το δείχνει ακόμη η θυσία προς τιμήν του Ασκληπιού στην Επίδαυρο, κάτι που γινόταν και στα Μυστήρια της Ελευσίνας: ο υποψήφιος μύστης θυσίαζε ένα χοιρίδιο, σύμβολο της ακάθαρτης γήινης προσωπικότητας την οποία έπρεπε να ξεπεράσει.)