Πληροφορίες

Τρίτη 16 Ιουλίου 2013

Η ψυχή δε γνωρίζει ούτε τη γέννηση ούτε τον θάνατο. Πάντα ζωντανή, δεν παύει ποτέ να υπάρχει. Αγέννητη, αθάνατη, προϋπάρχουσα, αιώνια, δεν έχει ούτε αρχή ούτε τέλος. Δεν πεθαίνει όταν το σώμα νεκρώνεται. Μπαγκαβάτ-γκίτα (2.20)

Η ψυχή δε γνωρίζει ούτε τη γέννηση ούτε τον θάνατο.

Πάντα ζωντανή, 

δεν παύει ποτέ να υπάρχει.

Αγέννητη, 

αθάνατη, 

προϋπάρχουσα, 

αιώνια, 

δεν έχει ούτε αρχή ούτε τέλος.

Δεν πεθαίνει όταν το σώμα νεκρώνεται.


Μπαγκαβάτ-γκίτα (2.20)

Ένα από τα μεγάλα επιτεύγματα της σύγχρονης Θεοσοφίας, είναι ότι επανέφερε στη Δύση τους δύο συμπαντικούς νόμους, γνωστούς ως Κάρμα και Μετενσάρκωση. Κατά την Ε.Π.Μπλαβάτσκυ, η γνώση αυτών των δύο νόμων και μόνο, δίνει τη δυνατότητα και στον πιο απλό άνθρωπο να αντιληφθεί την εσωτερική φύση της ζωής και να κατανοήσει την αιτία και τον σκοπό της παρουσίας του πάνω στη γη. Η γνώση αυτών των νόμων καθιστά τον άνθρωπο υπεύθυνο για τη ζωή και το μέλλον της, του επισημαίνει τη δυνατότητα αλλά και τις συνέπειες των επιλογών του και του προσφέρει το όραμα της υπαρξιακής του τελειοποίησης.
Το δόγμα του κάρμα συνυπάρχει με το δόγμα της μετενσάρκωσης και τα δύο θεμελιώνονται στην πίστη ότι η παρούσα ζωή είναι μόνο μία στην αλυσίδα των διαδοχικών επαναγεννήσεων σε ανθρώπινα σώματα.
Εφόσον δεχόμαστε αξιωματικά την ύπαρξη του πνεύματος, της ψυχής και της ύλης, δεχόμαστε επίσης μια διπλή εξέλιξη, φυσική και πνευματική. Και οι δύο εξελίξεις δεν θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν αν δεν υπήρχε μια συνεχής μεταλλαγή των καταστάσεων έως ότου ανταποκριθούν στην τελειότητα του Θείου Νόμου. Η ευκαιρία που δίνεται στο προσωπικό «εγώ» να εξελιχθεί, ονομάζεται μετενσάρκωση. Μετενσάρκωση είναι η διαδοχική παρουσία της ανθρώπινης ψυχής σε ένα φυσικό σώμα που δανείζεται από τους φυσικούς γονείς της, οι οποίοι επιλέγονται από το κάρμα.
Η μετενσάρκωση είναι η μόνη λογική εξήγηση ως προς την ύπαρξη και τη λειτουργία της ανθρώπινης φύσης. Δεδομένου ότι η εκδήλωση υφίσταται για χάρη της τελειοποίησης των ψυχών και ότι όλα έχουν ψυχή, η επαναγέννηση ή η κυκλική επαναφορά κάθε ψυχής στην ίδια ή σε διαφορετική κατάσταση είναι ο μόνος τρόπος για να πετύχει η ατομική ζωή την εκπαίδευση και την τελειοποίησή της. Ονομάζεται επίσης παλιγγενεσία, μετοικεσία, περιοδική ενσάρκωση. Ο κύκλος της γέννησης, της ζωής, του θανάτου και της επαναγέννησης υποστηρίζεται από τον νόμο της αρμονίας ή του κάρμα καθώς και από τους Πρεσβύτερους Αδελφούς, που είναι οι Πνευματικοί Διδάσκαλοί μας, έως ότου το προσωπικό «εγώ» πετύχει με δικές του προσπάθειες και προσαρμοσμένες προς τον Θείο Νόμο επιλογές, να σταματήσει τον τροχό των επαναγεννήσεων προς τον φυσικό κόσμο.
Η μετενσάρκωση είναι απόρροια του νόμου της Περιοδικότητας, σύμφωνα με τον οποίο οτιδήποτε εμφανίζεται στην εκδήλωση, κινείται βάσει της παγκόσμιας Κίνησης περιοδικά και κυκλικά από το πνεύμα προς την ύλη και τανάπαλι. Η κίνηση αυτή ανατυπώνεται στις ψυχές του Κόσμου, που είναι τα τρίμματα, οι μονάδες της Θείας Ουσίας. Οι Γαλαξίες, οι αστερισμοί, τα ηλιακά συστήματα, οι πλανήτες, οι άνθρωποι και ό,τι περιλαμβάνει η πλανητική μας φύση ακολουθούν τον παγκόσμιο νόμο της κυκλικής και περιοδικής επαναφοράς στα ίδια. Για τον άνθρωπο αυτή η περιοδική επαναφορά σε ένα φυσικό σώμα λέγεται μετενσάρκωση.
Ο νόμος της περιοδικότητας
Η μία από τις τρεις θεμελιώδεις προτάσεις της Μυστικής Διδασκαλίας, είναι ο νόμος της περιοδικότητας. Και οι δύο νόμοι, το κάρμα και η μετενσάρκωση, έχουν την έδρα τους στο δεύτερο αυτό θεμελιώδες αξίωμα που λέγεται νόμος της περιοδικότητας ή των κύκλων. Το σύμπαν που είναι το πέπλο της Μίας ΑΡΧΗΣ από την οποία προέρχονται κόσμοι και όντα, εμφανίζεται και εξαφανίζεται περιοδικά και αυτή η περιοδική κίνηση που συμβολίζεται με τον Κύκλο ανατυπώνεται σε κάθε άτομο του εκδηλωμένου σύμπαντος.
Όλα κινούνται κυκλικά και περιοδικά και ο θεμελιώδης αυτός νόμος είναι εμφανής στις κινήσεις των πλανητών και των αστερισμών, στα φαινόμενα της γέννησης και του θανάτου, της εγρήγορσης και του ύπνου, στην εναλλαγή της μέρας και της νύχτας. Ο άνθρωπος, ο μικρόκοσμος, ως τμήμα του σύμπαντος, του μακρόκοσμου, δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει διαφορετικά.
«Η εμφάνιση και εξαφάνιση του Σύμπαντος απεικονίζεται σαν μια εκπνοή και εισπνοή της «Μεγάλης Πνοής», (1) η οποία είναι αιώνια και η οποία, σαν Κίνηση, είναι μία από τις τρεις όψεις του Απόλυτου. Ενώ οι άλλες δύο είναι αφηρημένος Χώρος και Διάρκεια. Όταν προβάλλει η «Μεγάλη Πνοή», ονομάζεται Θεία Πνοή και θεωρείται σαν η αναπνοή της Αδιάγνωστης Θεότητας – της Μίας Ύπαρξης – η οποία εκπνέει, κατά κάποιο τρόπο μια Σκέψη που γίνεται ο Κόσμος. Η παρουσία της Ζωής στον Χώρο και τον Χρόνο, ονομάζεται μανβαντάρα. Όταν η Θεία Πνοή εισπνέεται, το Σύμπαν εξαφανίζεται μέσα στο στήθος της «Μεγάλης Μητέρας», η οποία τότε κοιμάται «τυλιγμένη στα αόρατα πέπλα της». (2)
Η απουσία της Ζωής από τον Χωροχρόνο, ονομάζεται πραλάγια. Οι δύο αυτές όψεις, μανβαντάρα και πραλάγια, μέρα και νύχτα του Μπράχμα, αποτελούν τον αιώνιο νόμο των Κύκλων ή της περιοδικής εμφάνισης και εξαφάνισης τoυ σύμπαντος στον διάστημα.
Η δοξασία των Κύκλων είναι μία από τις σημαντικότερες σε όλο το θεοσοφικό σύστημα. Κύκλος είναι ένας δακτύλιος ή μια περιστροφή. Οι αντίστοιχες λέξεις στα σανσκριτικά είναι γιούγκα, κάλπα, μανβαντάρα, αλλά, ανάμεσα σε αυτές, η λέξη γιούγκα έρχεται πλησιέστερα στον κύκλο γιατί δηλώνει μικρότερη διάρκεια από τις άλλες. Η αρχή ενός κύκλου πρέπει να είναι μια στιγμή, αυτή προστιθέμενη σε άλλες στιγμές κάνει μια μέρα, και οι μέρες προστιθέμενες αποτελούν τους μήνες, τα χρόνια, τις δεκαετίες και τους αιώνες.
Για τη Θεοσοφία, οι κύκλοι θεωρούνται και είναι πραγματικά φυσικά γεγονότα ως προς τον χρόνο, και έχουν πολύ μεγάλη επίδραση στην ανθρώπινη ζωή και στην εξέλιξη της σφαίρας με όλες τις μορφές της ζωής που είναι πάνω της. Αρχίζοντας με την στιγμή και προχωρώντας με τη μέρα, η θεωρία αυτή υψώνει τον κύκλο σε πλήρη δακτύλιο που περιλαμβάνει τα πάντα στα όριά του.
Για το ποιά ήταν η πρώτη στιγμή δεν υπάρχει απάντηση, μπορεί, όμως, να λεχθεί ότι η αλήθεια κατά τους αρχαίους θεόσοφους είναι ότι στις πρώτες στιγμές της στερεοποίησης αυτής της σφαίρας η μάζα της ύλης της έφθασε σε ένα ορισμένο και σταθερό ρυθμό δόνησης που θα ισχύει μέσω όλων των παραλλαγών σε οποιοδήποτε σημείο της μέχρι να έλθει η ώρα της να διαλυθεί. Αυτοί οι ρυθμοί δόνησης είναι που καθορίζουν τους διάφορους κύκλους και σε αντίθεση με τις ιδέες της δυτικής επιστήμης, η δοξασία θεωρεί ότι το ηλιακό σύστημα και η σφαίρα στην οποία βρισκόμαστε τώρα θα πάψει να υπάρχει όταν η δύναμη που υπάρχει πίσω απ’ όλη τη μάζα της ορατής και αόρατης ύλης θα έχει φτάσει τα όρια διάρκειάς της σύμφωνα με τον κυκλικό νόμο. (3)
Η μετενσάρκωση είναι ο μεγάλος νόμος της ζωής και της προόδου. Άτομα και έθνη επιστρέφουν σε καθορισμένα ρεύματα ανά τακτά επαναλαμβανόμενες περιόδους στη γη και έτσι επαναφέρουν στη σφαίρα τις τέχνες, τον πολιτισμό, ακόμα και τα ίδια τα πρόσωπα που κάποτε έδρασαν σε αυτήν. Καθώς δε οι μονάδες των εθνών και των φυλών συνδέονται μεταξύ τους με αόρατα ισχυρά νήματα, μεγάλα σύνολα τέτοιων μονάδων κινούμενα αργά αλλά σταθερά ενώνονται πάλι όλα σε διαφορετικούς χρόνους και αναδύονται ξανά και ξανά μαζί σε νέες φυλές και νέους πολιτισμούς, καθώς οι κύκλοι διανύουν τους καθορισμένους γύρους τους.
Η μετενσάρκωση είναι η μόνη λογική εξήγηση ως προς την ύπαρξη και τη λειτουργία της ανθρώπινης φύσης. Δεδομένου ότι η εκδήλωση υφίσταται για χάρη της τελειοποίησης των ψυχών και ότι όλα έχουν ψυχή, η επαναγέννηση ή η κυκλική επαναφορά κάθε ψυχής στην ίδια ή σε διαφορετική κατάσταση είναι ο μόνος τρόπος για να πετύχει την εκπαίδευση και την τελειοποίησή του το ανθρώπινο «εγώ».
"Για να συμπληρωθεί ο κύκλος της ανάγκης.... εξηγεί η Διδασκαλία. Για να προχωρήσουμε στον στόχο της εξέλιξης, στόχος από τον οποίο ουδείς ξεφεύγει, ούτε με τον θάνατο ούτε με την αυτοκτονία, επειδή ο καθένας από μας πρέπει να περάσει μέσα από την «Κοιλάδα με τα Αγκάθια», πριν να βυθιστεί στο θείο φως και την ανάπαυση. Έτσι λοιπόν ο άνθρωπος θα συνεχίσει να γεννιέται σε νέα σώματα, έως ότου αυτά γίνουν αρκετά αγνά ώστε να εισέλθουν σε ένα ανώτερο σχήμα ύπαρξης."
Μετεμψύχωση
Θα πρέπει να σταθούμε στους όρους «μετενσάρκωση» και «μετεμψύχωση». Μετενσάρκωση σημαίνει την παρουσία του μετενσαρκωμένου Εγώ, δηλαδή του Μάνας, μέσα σε ένα ανθρώπινο σώμα. Το μάνας ή ο νους είναι η αρχή που είναι έκδηλη και κυριαρχούσα στον άνθρωπο. Αυτή η αρχή, έστω και υποτυπώδης στην αρχή της εξέλιξης του ανθρώπου, τον ξεχωρίζει από τα ζώα. Μια φορά άνθρωπος, δεν ξαναγεννιέται ποτέ ζώο.
Η ανθρώπινη ψυχή που είναι το Ανώτερο ή το Μανασικό Εγώ, ενσαρκώνεται προς χάρη του ανθρώπινου «εγώ» και το ενδυναμώνει με την ακτινοβολία του στη διάρκεια των μετενσαρκώσεων. Το Ανώτερο Εγώ ανήκει στην πνευματική μας ατομικότητα και είναι αυτό που μεταδίδει τις πνευματικές ιδιότητες προς το προσωπικό εγώ . Είναι αυτό που θυσιάζεται και φυλακίζεται για αιώνες μέσα στο μικρό «εγώ» με σκοπό να εξελίξει την κατώτερη φύση και να την ανεβάσει σε ανώτερο επίπεδο ζωής.
Ο όρος μετενσάρκωση χρησιμοποιήθηκε από τη σύγχρονη Θεοσοφία, για να τονίσει τη διαφορά ανάμεσα στην ανθρώπινη ψυχή και το προσωπικό «εγώ». Το πρώτο, είναι ο κρίκος που ενώνει με την πνευματική φύση, και το δεύτερο, το προσωπικό «εγώ» ή προσωπικότητα, συνδέεται με τη ζωώδη φύση. Μετεμψύχωση είναι η επαναφορά του προσωπικού εγώ σε σώματα που αντιπροσωπεύουν και εκφράζουν τη ζωώδη φύση.
Στους Νόμους του Μάνου αναφέρεται το εξής απόσπασμα: «Kάθε πράξη, είτε νοητική, είτε προφορική ή σωματική, φέρνει καλό ή κακό αποτέλεσμα. Από τις πράξεις προκαλούνται, οι ποικίλλες μετεμψυχώσεις των ανθρώπων (όχι των ψυχών) οι υψηλότερες, οι μεσαίες κα οι κατώτερες.» Και συνεχίζει «ο δολοφόνος του Μπραχμάν εισέρχεται στο σώμα ενός σκύλου, αρκούδας, όνου, καμήλας, κατσίκας, αρνιού, πουλιού κτλ.»(4)
Ο Πλάτωνας αναφέρει στον Τίμαιο ότι όσοι άνδρες υπήρξαν δειλοί και άδικοι μετενσαρκώνονται σε γυναίκες, όσοι κούφοι σε πτηνά, όσοι έμειναν αφιλοσόφητοι επανέρχονται σε τετράποδα… (5) Αναφέρει επίσης στον Φαίδρο πως οι λαίμαργοι και οι αλκοολικοί μπορούν να γεννηθούν γαϊδούρια, οι βίαιοι και οι άδικοι σαν λύκοι και γεράκια και όσοι παρασύρονται τυφλά από τα κοινωνικά γεγονότα σαν μέλισσες και μυρμήγκια. Ο Αίαντας θα ξαναγεννηθεί λιοντάρι και ο πολυβασανισμένος Οδυσσέας διαλέγει τη ζωή απλού ανθρώπου.
Φυσικά πρόκειται για συμβολισμούς που σχετίζονται με τα χαρακτηριστικά και τις τάσεις της προσωπικότητας που έχουν σχηματιστεί από τις επιθυμίες και τις δράσεις των προηγούμενων ενσαρκώσεων. Τα άτομα ζωής τα οποία αποτελούν τα τέσσερα σώματα του ανθρώπου – της προσωπικότητας – ανήκουν στην παγκόσμια αποθήκη, από την οποία το προσωπικό «εγώ» μέσω των προδιαγραφών που το ίδιο έχει διαμορφώσει καρμικά, προσελκύει σε κάθε του επαναγέννηση και έτσι κατασκευάζονται τα σώματα της νέας προσωπικότητας βάσει του νόμου της συμπάθειας ή αμοιβαίας έλξης.
Τα άτομα αυτά που είναι στοιχειακή ύλη, μπορεί να είναι φωτεινά ή σκοτεινά, εκλεπτυσμένα ή ζωώδη, ανάλογα με τις επιθυμίες και συνήθειες που έχουν αποτυπωθεί πάνω τους. Τα ίδια στοιχεία χρησιμοποιούνται από το επανεμφανιζόμενο εγώ το οποίο έλκει όσα ταιριάζουν στη δική του συχνότητα. Είναι ο χαρακτήρας και η συμπεριφορά, που καθορίζουν την ποιότητα των σωμάτων μας. Εδώ λοιπόν, παίζει τον βασικό ρόλο της η θετική σκέψη, η εξευγενισμένη επιθυμία, ο έλεγχος των ζωωδών παθών.
Έτσι ξαναγεννιέται ένας άνθρωπος στον οποίο υπερισχύουν οι τάσεις της ζωώδους φύσης, ή τάσεις της ευγενικής φύσης. Αυτό αποδίδεται με τον όρο μετεμψύχωση. Η Θεοσοφία, επισημαίνει ότι υπάρχει μια άβυσσος που χωρίζει το ζωϊκό από το ανθρώπινο είδος και επίπεδο. Τα ζώα, τα φυτά και τα ορυκτά είναι είδη ζωής που ανήκουν στο φυσικό επίπεδο εξέλιξης, διαθέτουν συνειδητότητα του δικού τους πεδίου εξέλιξης και λειτουργούν μέσω ομαδικής ψυχής. Η ανθρωπότητα ανήκει στο είδος που έχει συνδεθεί με το νοητικό επίπεδο εξέλιξης. Ο άνθρωπος έχει ατομικότητα δηλαδή έχει διαχωριστεί από την ομαδική αγέλη, διαθέτει νοημοσύνη και επομένως αυτό-συνειδητότητα. Επιθυμεί, επιλέγει και αποφασίζει για το τί θα πράξει. Οι αποφάσεις του είτε τον στρέφουν προς ζωώδεις συνήθειες σχηματίζοντας ανάλογα σώματα ή τον ωθούν προς τον σχηματισμό φωτεινών κι ανάλαφρων φορέων.
Για τούτο, στους Νόμους του Μάνου λέει ότι «Από τις πράξεις προκαλούνται, οι ποικίλλες μετεμψυχώσεις των ανθρώπων (όχι των ψυχών) οι υψηλότερες, οι μεσαίες κα οι κατώτερες.» Αυτό σημαίνει ότι η ψυχή δεν ενσαρκώνεται ποτέ σε ένα ζώο. Ενσαρκώνεται μόνο στον άνθρωπο, γιατί αυτός διαθέτει, εκδηλώνει και χρησιμοποιεί τον σπινθήρα της νοημοσύνης. Η μετενσάρκωση αφορά στο βύθισμα και τον εγκλωβισμό του μετενσαρκωμένου Εγώ μέσα στην ανθρώπινη συνειδητότητα, ενώ η μετεμψύχωση μέσω συμβολισμών προσδιορίζει τα χαρακτηριστικά με τα οποία ξαναγεννιέται η προσωπικότητα.
Ο χρόνος που μεσολαβεί ανάμεσα στις μετενσαρκώσεις
 Η Θεοσοφία λέει ότι δεν υπάρχει άμεση επαναγέννηση στη γη. Υπάρχουν περιοδικές ενσαρκώσεις του Ανώτερου Εγώ, που είναι η προβολή από τον Αιώνιο Εαυτό. Αυτός είναι το λίκνο από το οποίο προβάλλεται το νήμα της συνείδησης, το Σουτράτμα, στο οποίο περνιούνται σαν μαργαριτάρια οι προσωπικότητες-ζωές του ανθρώπου.
Οι προσωπικότητες συνδέονται μεταξύ τους και καμιά δεν είναι ξένη προς τις προηγούμενες ή τις επόμενες. Συνδέονται μεταξύ τους με τη σχέση αιτίας-αποτελέσματος. Κάθε μετενσάρκωση συμβολίζεται με ένα μαργαριτάρι που προστίθεται στο περιδέραιο της ατομικής συνείδησης, ως τεκμήριο της εμπειρίας που απεκόμισε από τον προσωπικό κύκλο της Ανάγκης. Το ενσαρκωμένο Εγώ αποκτά σε κάθε ζωή ένα νέο ένδυμα, διαφορετικό από τα προηγούμενα, που όμως όλα μαζί έχουν ένα κοινό και μοναδικό σημείο, που είναι η πνευματική ρίζα του.
Το επόμενο απόσπασμα από το Κλειδί της Θεοσοφίας (6), λέει: «Τα ιερά ινδικά βιβλία μας διδάσκουν ότι εκείνο που περνάει στην περιοδική μετενσάρκωση είναι το Σουτράτμα, κατά γράμμα η ‘Ψυχή-Νήμα’. Είναι το συνώνυμο του μετενσαρκωμένου Εγώ- του Μάνας ενωμένου με το Μπούντι – και που απορροφάει όλες τις μανασικές αναμνήσεις όλων των προηγούμενων βίων. Το ονομάζουν έτσι, γιατί όπως τα μαργαριτάρια είναι περασμένα στο νήμα, με τον ίδιο τρόπο και η μακρά σειρά από τις ανθρώπινες ζωές βρίσκονται περασμένες σε αυτό το νήμα. … οι περιοδικές γεννήσεις παρομοιάζονται με την ανθρώπινη ζωή, που ταλαντεύεται περιοδικά ανάμεσα στον ύπνο και το ξύπνημα.»
Πολλά εικάζονται για τη διάρκεια της μεταθανάτιας ζωής και αρκετοί πέφτουν στην παγίδα του να πιστεύουν, ότι ο άνθρωπος ξαναγεννιέται άμεσα ή μετά από μια μικρή χρονική περίοδο. Αυτή η περίοδος για τους κακώς πληροφορημένους, μπορεί να κρατήσει από μερικές ώρες, μέρες, μήνες ή και λίγα χρόνια.
Όμως, σύμφωνα με την εσωτερική διδασκαλία η οποία και συμπίπτει με τις μαρτυρίες των πνευματικών Δασκάλων, η μεταθανάτια περίοδος διαρκεί δεκάδες και εκατοντάδες χρόνια. Αυτή δε η διάρκεια εξαρτάται από την έλξη του επανενσαρκωμένου Εγώ προς τα γήινα ή τα πνευματικά. Το «εγώ» που είναι προσκολλημένο στις αισθησιακές απολαύσεις και στην εγωιστική ικανοποίησή του, οδηγείται από τη δίψα του για ζωή σε επαναγέννηση πολύ πιο γρήγορα από ένα άλλο «εγώ», λιγότερο προσκολλημένο στα γήινα.
«Όπως μας διδάσκουν, αυτό εξαρτάται από τον βαθμό πνευματικότητας, από την αξία ή αναξιότητα της τελευταίας ενσάρκωσης. Ο συνηθισμένος χρόνος είναι δέκα έως δεκαπέντε αιώνες, όπως σας έχω εξηγήσει…»(7)
«Η μεταθανάτια περίοδος που κρατά από 1000 έως 1500 χρόνια» λέει η Ε.Π.Μ. «είναι ενόχληση για τους οπαδούς του Καρντέκ και για τους πνευματιστές… Πιστεύουν ότι όταν ο άνθρωπος πεθαίνει, η ψυχή του, μετά από μερικές επισκέψεις στους θνητούς που έχει αφήσει πίσω του, μπορεί να επανασαρκωθεί κατά βούληση σε οποιοδήποτε σώμα και όποτε θέλει. Μόνο τα παιδιά που πεθαίνουν πριν από τα εφτά τους χρόνια, επαναγεννιούνται αμέσως μετά το θάνατό τους, επειδή ακόμη δεν έχουν δημιουργήσει δράσεις και αποτελέσματα δράσεων….. Η παρουσίαση της ίδιας ατομικότητας δύο φορές συνέχεια δεν είναι φυσικός κανόνας. Είναι η εξαίρεση, όπως ένα παιδί που γεννιέται με δύο κεφάλια. Προκύπτει μόνον από την επέμβαση του φυσικού νόμου της αρμονίας, όταν χρειάζεται να επαναφέρει τη χαμένη ισορροπία. Τότε βίαια ξαναρίχνει στη γη την αστρικονοητική μονάδα που έχει αποχωρήσει από τον κύκλο της γέννησης εξαιτίας εγκλήματος ή δυστυχήματος. Έτσι σε περιπτώσεις αμβλώσεων, και παιδιών που πεθαίνουν πριν από τα επτά και στις περιπτώσεις που υπάρχει εκ γενετής αθεράπευτη ηλιθιότητα, ο σκοπός της φύσης να παραγάγει ένα τέλειο ον έχει διακοπεί. Τότε και μόνο τότε, η αστρικονοητική μονάδα πρέπει να προσπαθήσει άλλη μια φορά να φέρει σε πέρας τον σκοπό της δημιουργικής Διάνοιας.» (8)
Γιατί δεν θυμόμαστε τους περασμένους μας βίους;
 Για την Ε.Μπλαβάτσκυ «… η ανάμνηση είναι η μνήμη της ψυχής, αυτή είναι που δίνει τη βεβαιότητα σε κάθε άνθρωπο, είτε το νιώθει, είτε όχι, πως κάποτε έζησε, και ότι πάλι θα ξαναζήσει», ενώ «θεωρούμε τη φυσική μνήμη πρόσκαιρη, συνδεδεμένη με τη φυσιολογική κατάσταση του εγκεφάλου μας.» (9)
Οι αρχές που ονομάζουμε φυσικές διαλύονται μετά τον θάνατο. Έτσι, η μνήμη που είναι καταγραμμένη στον εγκέφαλο, χάνεται κι αυτή κατά τη φυσική αποσύνθεση . Στη νέα ενσάρκωση δομείται ένας νέος εγκέφαλος και διαμορφώνεται μια νέα μνήμη. Δεν είναι δυνατό, επομένως, να έχουμε τη μνήμη των προηγούμενων ενσαρκώσεών μας μέσω του φυσικού μας εγκεφάλου. Η μνήμη των περασμένων ζωών και εμπειριών μας, διαμορφώνει τις εκάστοτε τάσεις μας που εμφανίζονται σε κάθε νέα ενσάρκωσή μας και αποθηκεύονται στα αστρικά κέντρα μας που ονομάζονται σκάντας.
Τα «σκάντας» είναι οι αποθήκες των ικανοτήτων, των ποιοτήτων, των προτερημάτων και ελαττωμάτων, όλων εκείνων των στοιχείων που προσδιορίζουν ως υπάρχουσες αιτίες τον χαρακτήρα μας στην εκάστοτε ενσάρκωση. Τα «σκάντας» είναι οι πραγματικοί γονείς και οι απόλυτα υπεύθυνοι της προσωπικότητάς μας. Και βέβαια, αυτά τα στοιχεία που προσδιορίζουν το σκεπτικό και τη δράση μας σε κάθε επαναγέννηση , οφείλουν την ύπαρξη και τη δύναμή τους στις προσωπικές μας επιλογές.
Το Μπαγκαβάτ Γκιτά αναφέρει τα εξής: «Είναι οι σκέψεις και οι αναμνήσεις του ζωντανού όντος, τη στιγμή που εγκαταλείπει το σώμα του που αναμφίβολα καθορίζουν τη μελλοντική του μορφή ύπαρξης» (10) Το καθετί που σκεπτόμασταν και κάναμε κατά τη διάρκεια της ζωής μας, αφήνει ένα αποτύπωμα στον νου και το σύνολο όλων αυτών των αποτυπωμάτων επηρεάζει τις τελευταίες μας σκέψεις κατά τον θάνατο. Ανάλογα με τη φύση όλων αυτών των σκέψεων, η υλική ενέργεια μας αποδίδει και το κατάλληλο σώμα. Έτσι λοιπόν, το είδος του σώματος που έχουμε τώρα είναι η έκφραση της συνειδητότητάς μας την στιγμή του προηγούμενού μας θανάτου.
Η παρούσα ενσάρκωση όπως και κάθε προηγούμενη και επόμενη είναι η συνισταμένη των ατομικών προσπαθειών και εμπειριών μας. Αυτή η συνισταμένη είναι το σύνολο των χαρισμάτων και των ελαττωμάτων μας που μεταφέρεται από ζωή σε ζωή. Αυτή αποτελεί σε κάθε ενσάρκωση την προσωπικότητα και τον χαρακτήρα, είναι ο κρίκος που συνδέει τη νέα προσωπικότητα με την προηγούμενη. Το σύνολο των καλλιεργημένων από τον ίδιο τον άνθρωπο ποιοτήτων που αποτελούν τον χαρακτήρα του, είναι οι αιτίες της συνεχούς επαναγέννησής του μέσα στον χώρο όπου αυτές αρχικά σχηματίστηκαν. Αυτές οι αιτίες καταγράφονται στο αιτιατό του σώμα και γίνονται οι εστίες μιας κεντρόφυγης κίνησης που αναγκάζει την ανθρώπινη ψυχή να επανέλθει σε μετενσάρκωση. Έξω από το Ντεβαχάν τα καρμικά αποτελέσματα παραμένουν στην κατάσταση του σπόρου «έτοιμα να ζωντανέψουν, εχθροί που ζητούνε εκδίκηση και που συνδέονται στενά με την καινούρια προσωπικότητα του Εγώ που μετενσαρκώνεται.»(11)
Η μετενσάρκωση στις παγκόσμιες παραδόσεις
Η θεωρία της Μετενσάρκωσης είναι η πλέον αρχαία από τις δοξασίες. Σήμερα, έχει σχεδόν να ξαναβρεί τη θέση της ανάμεσα στους ανθρώπους της Δύσης. Από τα εκατομμύρια της Ανατολής, σχεδόν όλοι την αποδέχονται. Διδασκόταν από τους Έλληνες. Ένας μεγάλος αριθμός Κινέζων την πιστεύει τώρα, όπως έκαναν και οι πρόγονοί τους. Οι Εβραίοι πίστευαν ότι ήταν αληθινή και δεν έχει εξαφανιστεί από τη θρησκεία τους. Και ο Ιησούς, που καλείται ο θεμελιωτής του Χριστιανισμού, επίσης την πίστευε και την δίδασκε. Στα πρώτα χρόνια της Χριστιανικής εκκλησίας ήταν γνωστή και διδασκόταν και οι επιφανέστεροι των Πατέρων την πίστευαν και την διακήρυτταν.
Υπάρχουν πολλά εδάφια της Αγίας Γραφής που αποτελούν ένδειξη ότι ο Ιησούς και οι οπαδοί του δέχονταν τη μετενσάρκωση. Κάποτε οι μαθητές του Ιησού τον ρώτησαν σχετικά με την προφητεία της Παλαιάς Διαθήκης ότι ο Ηλίας θα ξαναεμφανιστεί στη γη. Στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο, διαβάζουμε: «Ο δε Ιησούς αποκριθείς είπεν αυτοίς, Ηλίας μεν έρχεται πρώτον και αποκαταστήσει πάντα. Λέγω υμίν ότι Ηλίας ήδη ήλθε και ουκ επέγνωσαν αυτόν, αλλ’ εποίησαν αυτώ
όσα ηθέλησαν… Τότε συνήκαν οι μαθηταί ότι περί Ιωάννου του βαπτιστού είπεν αυτοίς.» [Ματθ. (ιζ.11, 12,13) και Μάρκος(Θ.12,13)] Με άλλα λόγια ο Ιησούς δήλωσε ότι ο Βαπτιστής που είχε αποκεφαλιστεί από τον Ηρώδη, ήταν ο προφήτης Ηλίας.
Σε άλλη περίπτωση ο Ιησούς, όπως αναφέρουν οι Ευαγγελιστές Ματθαίος, Μάρκος και Λουκάς, ρώτησε τους μαθητές του: «Ποιός νομίζουν οι άνθρωποι ότι είμαι;» Και οι μαθητές του είπαν: «Άλλοι μεν νομίζουν ότι είσαι ο Ιωάννης ο Βαπτιστής, άλλοι ο Ηλίας κι άλλοι κάποιος από τους προφήτες.» [Μάρκ. (Η.27,28,29)και Λουκά (Θ.18,19,20)]
Στο κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο επίσης, ρωτούν πάλι τον Ιησού οι μαθητές του: «Ραββί, τίς ήμαρτεν: ούτος ή οι γονείς αυτού, ώστε να γεννηθεί τυφλός;» Αυτή την εκδοχή ο Ιησούς δεν την αμφισβήτησε. [Ιωάννη (Θ.2)]
Η μετενσάρκωση ως κύρια ιδέα θεμελιώνει μυστήρια, παραδόσεις και θρησκείες. Είναι το υπόβαθρο της μεταφυσικής σκέψης. Δικαιολογεί τις διαφορετικές συμπεριφορές και τα ταλέντα των ανθρώπων. Ως ιδέα υπάρχει διάχυτη στην Ορφική, Πλατωνική και Πυθαγόρεια φιλοσοφία. Στην αρχαία Ελλάδα, εισηγητές της μετενσάρκωσης υπήρξαν οι Ορφικοί, που δίδαξαν τα περί «κύκλου γενέσεως». (12)
Κατά τους Ορφικούς οι ψυχές πότε ελεύθερες και πότε φυλακισμένες σε διάφορα σώματα «συντελούν κατά μικρόν τον της γενέσεως κύκλον» μέχρις ότου επανέλθουν στον ουρανό, απ’όπου προήλθαν.
Κατά τον Πυθαγόρα, οι ψυχές προϋπάρχουν σε κάποιο μακάριο τόπο στον ουρανό και για αμαρτήματα κατεβαίνουν στη γη και κλείνονται σε ανθρώπινα σώματα σαν να εκτίουν ποινή σε φυλακή. Όσες από τις ψυχές ενάρετα ζουν φυλακισμένες μέσα στα σώματα, επανέρχονται στον ουρανό και εξομοιώνονται με τους θεούς. Αντίθετα οι ψυχές που παραμένουν αμαρτωλές κατευθύνονται στα Τάρταρα και τιμωρούνται περισσότερο. «Μαρτυρέονται δε οι παλαιοί θεολόγοι τε και μάντεις, ως δια τινάς τιμωρίας η ψυχή τω σώματι συνέζευκται και καθάπερ εν σώματι τούτω τέθαπται
Η μετενσάρκωση είναι ο κεντρικός άξονας της πλατωνικής φιλοσοφίας. Ο Πλάτωνας υπήρξε ο στυλοβάτης της επανακυκλιζόμενης ύπαρξης. Στον Φαίδρο αναφέρεται ότι οι ψυχές ζούν σε υπερουράνιο τόπο και η καθεμιά ελαύνεται από δύο ίππους, που αντιπροσωπεύουν το θυμοειδές και το επιθυμητόν. Αυτή η άμαξα ηνιοχείται από το λογιστικό. Με αυτόν τον τρόπο περιφέρονται και βλέπουν τις Ιδέες, τη δικαιοσύνη, τη σωφροσύνη, την αρετή, τη σοφία και ζουν μακάριο βίο. Όμως, παραμένουν στον ουρανό αυτές στις οποίες υπερισχύει το λογιστικό και η σωφροσύνη. Σε όσες υπερισχύει ο πόθος και η επιθυμία, πέφτουν στη γη… Αφού περάσουν ΧΙΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ επανέρχονται σε νέα ενσάρκωση και βίο. (13)
O δε Διόδωρος ο Σικελιώτης λέγει των Γαλατών: «Έν ισχύει γαρ παρ’αυτοίς ο του Πυθαγόρου λόγος, ότι τας ψυχάς των ανθρώπων αθανάτους είναι συμβέβηκε και δι’ετών ωρισμένων πάλιν βιούν, εις έτερον σώμα της ψυχής εισδυομένης».(14)
Οι Δρούζοι, που πήραν το όνομά τους από τον Πέρση μυστικιστή Χάμζα Αλ Δουρούζ, διδάσκαλο απόκρυφης γνώσης, πρεσβεύουν ότι ο αριθμός των ανθρώπινων όντων είναι καθορισμένος, ούτε αυξάνεται ούτε μειώνεται και ότι οι ψυχές συνεχώς επανέρχονται σε νέες ενσαρκώσεις. Οι ψυχές εκείνων στους οποίους το καλό υπερτερεί του κακού, περνούν μετά τον θάνατο του σώματος σε νέες ενσαρκώσεις, διαρκώς τελειότερες, μέχρις ότου φτάσουν στην κατάσταση της αγνότητας που θα τους κάνει να απορροφηθούν και πάλι στο Ένα, αλλά όσοι επιτρέπουν στο κακό να κυριαρχήσει, εκπίπτουν ακόμα χαμηλότερα έως και σε επίπεδα υπανθρώπων. Οι Δρούζοι πιστεύουν στην ελεύθερη βούληση των ανθρώπων, επομένως η σωτηρία τους εξαρτάται από τη δική τους προσπάθεια που επικουρείται από τη Θεία φώτιση.
Στο Μπαγκαβάτ Γκιτά, ο Κρίσνα, λέει: «Οι ανόητοι δεν μπορούν να καταλάβουν πώς μια ζωντανή οντότητα μπορεί να εγκαταλείψει το σώμα της, αλλά ούτε και σε τί είδους σώμα μπορεί να ζήσει, κάτω απότην επίδραση των τριών γκούνα (επιρροές) της υλικής φύσης. Ο εξαγνισμένος,όμως, μέσω της γνώσης, μπορεί να δει όλα αυτά. Ο αγωνιζόμενος ερευνητής που βρίσκεται στο στάδιο της αυτο-συνειδητότητας μπορεί να τα δει όλα αυτά ακόμα πιο καθαρά. Εκείνοι, όμως, που δεν βρίσκονται στο στάδιο της αυτο-συνειδητότητας, αδυνατούν να δουν τί συμβαίνει όσο κι αν προσπαθούν». (15)
Ο Λέων Τολστόι έγραψε: «Καθώς διαβαίνουμε μέσα από χιλιάδες όνειρα σε τούτη τη ζωή, έτσι κι αυτή η τωρινή μας ζωή δεν είναι παρά μία από τις πολλές χιλιάδες τέτοιων ζωών στις οποίες εισερχόμαστε από μία άλλη, την πιο πραγματική ζωή… όπου κι επιστρέφουμε πάλι μετά τον θάνατο. Η ζωή μας δεν είναι παρά ένα από τα όνειρα αυτής της πιο πραγματικής ζωής, κι έτσι πάμε από ζωή σε ζωή ατέλειωτα, έως την έσχατη, την ολότελα πραγματική ζωή, που είναι η ζωή πλάι στον Θεό.» (16)
Ο διάσημος Γάλλος συγγραφέας Ονορέ ντε Μπαλζάκ, έγραψε ένα ολόκληρο μυθιστόρημα για τη μετεμψύχωση, τη Seraphita, όπου αναφέρει τα ακόλουθα: «Όλες οι ανθρώπινες υπάρξεις έχουν μεταβεί από μια προηγούμενη ζωή… Ποιός ξέρει πόσες σαρκικές μορφές θα πρέπει να καταλάβει ο κληρονόμος του ουρανού (δηλ.ο άνθρωπος) ωσότου κατανοήσει την αξία αυτής της σιωπής και της γαλήνης, που οι αστρικές της πεδιάδες δεν είναι άλλο παρά τα προπύλαια του πνευματικού κόσμου;» (17)
Ο συγγραφέας του "Γλάρου" ο Ρίτσαρντ Μπάχ περιέγραψε τον ήρωά του σαν τη «λαμπερή μικρή φλόγα που καίει μέσα σ’ όλους μας», να περνάει σειρά μετενσαρκώσεων που τον οδηγούν από τη γη στον παραδεισένιο κόσμο και ξανά πίσω, για να φωτίσει τους λιγότερο τυχερούς γλάρους. Ένας από τους συντρόφους του Τζόναθαν ρωτάει: «Μπόρεσες ποτέ να φανταστείς πόσες φορές ξανάζησες ωσότου διανοηθείς για πρώτη φορά ότι η ζωή είναι κάτι περισσότερο από το φαγητό, τον ανταγωνισμό και την εξουσία στο κοπάδι; Χιλιάδες φορές ξανάζησες Τζών, ίσως και δέκα χιλιάδες!… Κι έπειτα θα χρειαστείς άλλες εκατό, ωσότου αρχίσεις να αντιλαμβάνεσαι ότι υπάρχει κάτι που λέγεται τελειότητα, κι άλλες εκατό μετά, για να συλλάβεις το γεγονόςότι ο σκοπός της ζωής σου είναι να  την ανακαλύψεις και να την προβάλλεις.». (18)
Μια μονάδα καλότυχη, που φτάνει να πάρει ανθρώπινο σώμα, επιβάλλεται να αγωνιστεί σοβαρά για την αυτο-συνειδητότητά της και για την κατανόηση των αρχών της μετενσάρκωσης, ώστε να απελευθερωθεί από τις επαναλαμβανόμενες γεννήσεις και θανάτους.
Σκοπός είναι η μύηση του ανθρώπινου «εγώ» στη θεία γνώση και ο σκοπός για τα υπόλοιπα βασίλεια κάτω από τον άνθρωπο είναι να μπορούν να ανυψωθούν βαθμιαία από στάδιο σε στάδιο για να μυηθούν επίσης, όταν γίνουν νοητικές ατομικότητες. Αυτό είναι η εξέλιξη στον ύψιστο βαθμό της και είναι μια θαυμάσια προοπτική. Φτιάχνει από τον άνθρωπο έναν θεό και δίνει σε κάθε τμήμα της φύσης τη δυνατότητα να γίνει κάποια μέρα το ίδιο. Υπάρχει δύναμη και ευγένεια σε αυτό το σχέδιο. Αυτό το εξελικτικό σχέδιο θεμελιώνεται σε δύο συμπαντικούς παράγοντες που είναι ο νόμος της ηθικής αιτιότητας ή κάρμα και ο νόμος των κύκλων ή μετενσάρκωση. Αυτοί οι δύο νόμοι εκφράζουν και δραστηριοποιούν τη θεία σοφία και θέληση που είναι τα πάντα να εξομοιωθούν προοδευτικά με τον θείο Νόμο.

Ασπασία Παπαδομιχελάκη


Σημειώσεις:
1. ΜΔ, Ι, 16
2. ΜΔ, Ι, 43
3. Από τον Ωκεανό της Θεοσοφίας, του Ου.Τζατζ
4. Κεφ.ΧΙΙ, 3 & 55, από τον πέμπτο τόμο των “Απάντων», της Έλενας Μπλαβάτσκυ, κεφ. «Η μετανάστευση των ζωτικών ατόμων», σ.114
5. Πολ.620 Α και 92 Β,Τίμ.
6. Κλειδί σ.181
7. Κλειδί, σ.161
8. Άπαντα, τόμος ΧΙ, κεφάλαιο ‘Σκέψεις για το Κάρμα και τη Μετενσάρκωση», σ.139
9. Κλεδί, σ.140
10. Μπ.γκ. 8.6
11. Κλειδί, σ.171
12. Απόσπ.226
13. Φαίδρος, 123D
14. Διόδωρος Σικελιώτης, V 28
15.Μπαγκαβάτ Γκιτά 15.11
16. Περιοδικό , The Voice of Universal Love 1908 No.40 σ.634
17. Balzac, La Comedie Humaine, Βοστώνη, Pratt 1904 XXXIX, σ.175-176
18. Νέα Υόρκη Macmillan 1970 σ.53-54

Δευτέρα 15 Ιουλίου 2013

Dr. William Courtney Calls Child "A Miracle Baby" (English article included)

Dr. William Courtney Calls Child "A Miracle Baby" (English article included)

http://youtu.be/DqHassCMX-0

"Το παιδί θαύμα" όπως το αποκαλεί ο Dr. William Courtney (σώθηκε από μη εγχειρήσιμο κακοήθη όγκο στον εγκέφαλο)
Υπάρχει μια κίνηση προς μεγαλύτερη αποδοχή της ιατρικής κάνναβης, 

αλλά θα μπορούσε να βοηθήσει ακόμη και παιδιά; 
Ο Δρ William Courtney έγινε μάρτυρας μιας τέτοιας κατάστασης, 
και σε ζωντανή σύνδεση μίλησε στο HuffPost Live γι 'αυτό. 
"πριν 5 ή 6 χρόνια ήμουν αρκετά σκεπτικιστής ",
 ο Δρ Courtney συνέχισε λέγοντας «ο νεότερος ασθενής μου είναι 8 μηνών και είχε ένα μεγάλο ανεγχείρητο όγκο σε κεντρικό σημείο στον εγκέφαλο" Ο πατέρας του παιδιού με πίεσε για μια μη παραδοσιακή θεραπεία με τη χρήση λαδιού κάνναβης. 
«Έβαζαν λάδι κάνναβης στην πιπίλα του μωρού δύο φορές την ημέρα, αυξάνοντας τη δόση... 
Και μέσα σε δύο μήνες υπήρξε μια δραματική μείωση, 
σε σημείο όπου η παιδιατρική ογκολόγος τους επέτρεψε να προχωρήσουν με τη μη παραδοσιακή θεραπεία." 
Ο όγκος μειώθηκε σημαντικά μετά από οκτώ μήνες θεραπείας. 
Ο Δρ Courtney επεσήμανε ότι η επιτυχία της θεραπείας βασισμένη σε λάδι κάνναβης σημαίνει ότι «αυτό το παιδί, δεν πρόκειται να έχει τις μακροπρόθεσμες παρενέργειες που θα προέρχονταν από μια πολύ υψηλή δόση χημειοθεραπείας ή ακτινοβολίας...σήμερα ονομάζεται το μωρό θαύμα"
" Θα πρέπει να συμφωνήσω ότι αυτή είναι η σωστή αντιμετώπιση και θα πρέπει να επιμείνουμε να είναι και η κύρια γραμμή θεραπείας για όλα τα παιδιά πριν τα φορτώσουμε με όλα αυτά τα φάρμακα που έχουν φρικτές και μακροπρόθεσμες παρενέργειες. "

Dr. William Courtney Calls Child "A Miracle Baby"


Medical marijuana is gaining acceptance, 

but could it even help kids? 
Dr. William Courtney has seen it happen, and on Friday, 
told HuffPost Live host Alyona Minkovski about it. 
Saying he was "quite a skeptic 5 or 6 years ago",
Dr. Courtney continued that "my youngest patient is 8 months old, and had a very massive centrally located inoperable brain tumor.
" The child's father pushed for non-traditional treatment utilizing cannabis. 
"They were putting cannabinoid oil on the baby's pacifier twice a day, increasing the dose... 
And within two months there was a dramatic reduction, 
enough that the pediatric oncologist allowed them to go ahead with not pursuing traditional therapy.
"The tumor was remarkably reduced after eight months of treatment. 
Dr. Courtney pointed out that the success of the cannabis approach means that "this child, 
because of that, is not going to have the long-term side effects that would come from a very high dose of chemotherapy or radiation... currently the child's being called a miracle baby, and I would have to agree that this is the perfect response that we should be insisting is front line therapy for all children before they launch off on all medications that have horrific long term side effects."

- See more at: http://www.cureyourowncancer.org/dr-william-courtney-calls-child-a-miracle-baby.html#sthash.NydPygpz.dpuf

Κυριακή 14 Ιουλίου 2013

Η κάνναβη ως φάρμακο για τόσες αρρώστιες,....

Η κάνναβη ως φάρμακο για τόσες αρρώστιες,....

¨ΚΑΡΚΙΝΟΣ, 
HIV/AIDS, 
Αλτσχάιμερ,
Σκλήρυνση κατά πλάκας, 
Επιληψία, 
Γλαύκωμα, 
Αρθρίτιδα, 
Κατάθλιψη, 
Πρωινή ναυτία, 
Άγχος 
και χημειοθεραπεία . 

Αρκετές έρευνες, 
μερικές από τις οποίες εκδόθηκαν μέχρι και πριν λίγους μήνες, 
έχουν δείξει πως η κάνναβη μπορεί να είναι καλή για την υγεία ενώ παράλληλα έχει τη δυνατότητα να συμβάλει στη θεραπεία ασθενειών με μεγαλύτερη επιτυχία από τις ανάλογες λύσεις που ‘’μεγειρεύονται’’ στα εργαστήρια.

Ο αποθανών Dr. Tod Mikurira, πρώην διαχειριστής των αμερικανικών κυβερνητικών προγραμμάτων μελέτης της κάνναβης, εμφανίστηκε σε μια ταινία, σχετική με την απαγόρευση της κάνναβης, λίγο πριν το θάνατό του το 2007, 

με το όνομα ‘’The Union’’

«Έχοντας ασχοληθεί με τουλάχιστον 10.000 πατέντες τα τελευταία 15 χρόνια, 

θα έλεγα πως τουλάχιστον 200 διαφορετικές ιατρικές παθήσεις, 
ανταποκρίθηκαν θετικά προς την Κάνναβη…» 
δήλωσε ο Dr. Tod Mikuriya.

Αξίζει να αναφέρουμε μερικές αξιοσημείωτες, κοινές ασθένειες, αναπηρίες και νοσήματα, για τα οποία η κάνναβη έχει αποδειχθεί ένας πολύτιμος βοηθός.


Η νόσος Αλτσχάιμερ


Το 2006 στο Scripps Research Institute, της Καλιφόρνια, ανακαλύφτηκε ότι το THC, το ενεργές συστατικό της κάνναβης, 

μπορεί να εμποδίσει ένα ένζυμο με την ονομασία ακετυλοχολινεστεράση από την επιτάχυνση σχηματισμού των επονομαζόμενων ‘’πλακών Αλτσχάιμερ’’ (Alzheimer plaques) στον εγκέφαλο, 
όπως επίσης και τις πρωτεϊνικές συστάδες που τείνουν να αναστέλλουν την επίγνωση και τη μνήμη,
 πιο αποτελεσματικά, 
από τα εμπορικά φάρμακα.


Επιληψία


Μετά από έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο πανεπιστήμιο Commonwealth της Βιρτζίνια, ανακαλύφτηκε πως τα συστατικά που περιέχονται στη φυσική κάνναβη, 

παίζουν βασικό ρόλο στον έλεγχο ξαφνικών κρίσεων επιληψίας. 
Ο Dr. Robert J. DeLorenzo, καθηγητής νευρολογίας στο VCU School Of Medicine,
πρόσθεσε πως ‘’ παρόλο που η κάνναβη είναι παράνομη στις Ηνωμένες πολιτείες, 
τα άτομα εντός και εκτός της χώρας αναφέρουν πως η κάνναβη υπήρξε θεραπευτική για αυτούς σε μια μεγάλη ποικιλία παθήσεων, 
συμπεριλαμβανομένης και της επιληψίας.

Σκλήρυνση κατά πλάκας


Για καιρό πιστεύονταν πως το κάπνισμα κάνναβης βοηθά τους πάσχοντες από σκλήρυνση κατά πλάκας και μια έρευνα που δημοσιεύτηκε τον Μάιο, 

παρείχε μια ακόμα κλινική δοκιμή σαν στοιχείο για το αντίκτυπο της κάνναβης σε πολλούς ασθενείς με σκλήρυνση και μυικούς σπασμούς. 
Ακόμη και αν θεωρείται πως η συγκεκριμένη ουσία προκαλεί ζάλη η κούραση σε μερικούς χρήστες, 
οι περισσότεροι από τους ασθενείς με σκλήρυνση, 
ανέφεραν πως η κάνναβη όχι μόνο βοηθά στον κατευνασμό του πόνου στα χέρια και τα πόδια τους, 
αλλά εξίσου σημαντικό είναι ότι τους βοηθά να αισθανθούν καλά. 
Πόσα συνταγογραφημένα φάρμακα άραγε περιλαμβάνουν την ‘’ευτυχία’’ στις παρενέργειές τους;

Γλαύκωμα


Ήδη από το 1970, έρευνες απέδειξαν πως η κάνναβη θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως αποτελεσματική θεραπεία για το γλαύκωμα, έναν από τους βασικούς παράγοντες τύφλωσης παγκοσμίως. Οι ερευνητές υποστηρίζουν πως η κάνναβη βοηθά στη μείωση και την ανακούφιση της ενδοφθάλ μιας πίεσης που προκαλεί ζημιά στο οπτικό νεύρο, αλλά οι θερμοί υποστηρικτές θεωρούν πως αναστρέφει επίσης την επιδείνωση.


Αρθρίτιδα


Η κάνναβη αποδεικνύεται χρήσιμη για την αντιμετώπιση πολλών τύπων χρόνιων παθήσεων, αλλά οι ασθενείς με ρευματοειδή αρθρίτιδα, 

χαρακτηριστικά αναφέρουν λιγότερο πόνο, 
μειωμένη φλεγμονή και μεγαλύτερη δυνατότητα ύπνου . 
Φυσικά δεν θα πρέπει να υπονοηθεί πως οι ασθενείς με αρθρίτιδα θα πρέπει να σταματήσουν την φαρμακευτική τους αγωγή. 
Η κάνναβη είναι ικανή να σταματήσει τον πόνο, 
αλλά δεν κάνει τίποτα για τη βελτίωση η τον περιορισμό της ασθένειας.

Κατάθλιψη


Μία έρευνα για τις εθιστικές συμπεριφορές που δημοσιεύτηκε από το USC και SUNY Albany το 2005, οι 4.400 συμμετέχοντες έκαναν τη μεγαλύτερη έρευνα σχετικά με τη σχέση κάνναβης και κατάθλιψης, 

για να ανακαλύψουν ότι αυτοί που καταναλώνουν κάνναβη περιστασιακά η σε καθημερινή βάση, 
εμφανίζουν χαμηλότερα επίπεδα κατάθλιψης από αυτούς που δεν δοκίμασαν ποτέ τους κάνναβη. 
Η έρευνα προσθέτει πως οι χρήστες εβδομαδιαίας κλίμακας, 
είχαν λιγότερα επίπεδα καταθλιπτικής διάθεσης, 
θετικότερη επίδραση και λιγότερες σωματικές ενοχλήσεις.

Αγχος


Ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε στην έκδοση Απριλίου 2010 του Harvard Μental Health Letter, ‘‘Η ιατρική κάνναβη και το μυαλό’’ (medical marijuana and the Mind), αναφέρει πως, ενώ πολλοί χρήστες για λόγους ψυχαγωγίας (recreational users)*,

υποστηρίζουν πως η κάνναβη τους ηρεμεί, 
άλλοι παρουσιάζουν το αντίθετο αποτέλεσμα. 
Έρευνες παρουσιάζουν πως τουλάχιστον 20 με 30% από τους χρήστες εκδηλώνουν τέτοια συμπτώματα. 
Ωστόσο δεν διευκρινίζεται από τι είδους έρευνες προκύπτει το παραπάνω συμπέρασμα και πολλοί χρήστες θα θεωρούσαν τα παραπάνω εντελώς εσφαλμένα.

ΗΠΑΤΙΤΙΔΑ Γ


Από έρευνα του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Σαν Φρανσίσκο, το 2006, 

προκύπτει πως η κάνναβη εξυπηρετεί τη δράση της φαρμακευτικής θεραπείας ασθενών που πάσχουν από ηπατίτιδα τύπου Γ. 
Οι παρενέργειες που επιφέρει η φαρμακευτική αγωγή περιλαμβάνουν ανάμεσα σε πολλά, ανορεξία, 
κατάθλιψη, 
ναυτία, 
μυϊκούς πόνους 
και κόπωση. 
Οι ασθενείς που κάπνισαν κάνναβη, 
επί σειρά ημερών, 
ανακάλυψαν ότι όχι μόνο ολοκλήρωσαν τη θεραπεία, 
αλλά και το ότι η κάνναβη κατέστησε επιτυχώς μια εξισορροπημένη βιολογική ανταπόκριση (SVR). 

Το τελευταίο αποτελεί κλειδί της θεραπείας αφού ουσιαστικά σημαίνει ότι δεν υπήρξε ίχνος του ιού στο σώμα τους!


ΠΡΩΙΝΗ ΝΑΥΤΙΑ


Ερευνητές στο British Columbia Compassion Club Society, ανακάλυψαν πως το 92% των γυναικών , βρήκαν τη δράση της κάνναβης ως προς την πρωινή ναυτία ‘’αποδοτική έως εξαιρετικά αποδοτική’’. 

Πολλές μητέρες βέβαια θα ανησυχήσουν για το αν η χρήση κάνναβης σε οποιαδήποτε μορφή είναι ικανή να επηρεάσει το μωρό τους και σε τι βαθμό.
 Αν και πάντοτε θα υπάρχουν οι εξαιρέσεις, 
στην πλειοψηφία τους, οι έρευνες αποδεικνύουν πως η χρήση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης δεν εγγυάται βλάβη στο αποτέλεσμα της γέννας, 
ούτε επηρεάζει το έμβρυο στα σωματικά και ψυχικά χαρακτηριστικά του. 
Σε σύγκριση μάλιστα με μητέρες που προβαίνουν σε χρήση καπνού η αλκοόλ, 
οι ‘’μητέρες της κάναβης’’ δεν φαίνονται να κληροδοτούν ψυχωτικά χαρακτηριστικά στους απογόνους τους.

ΚΑΡΚΙΝΟΣ, HIV/AIDS, και χημειοθεραπεία


Αν και η κάνναβη είναι απαγορευμένη σε κάποιες πολιτείες στις Ηνωμένες Πολιτείες η FDA και η Αμερικανική Αντικαρκινική Εταιρεία συμφωνούν πως τα ενεργά συστατικά στη κάνναβη και τα κανναβινοειδή, έχουν εγκριθεί για την ιδιότητά τους να ανακουφίζουν από τη ναυτία και τον εμετό με παράλληλη αύξηση της όρεξης σε ασθενείς με καρκίνο και AIDS. Η Αμερικανική Αντικαρκινική Εταιρεία αναφέρει ότι η κάνναβη έχει αντιβακτηριακές ιδιότητες, αναστέλλει την ανάπτυξη του όγκου, 

και διευρύνει τους αεραγωγούς, γεγονός που υπονομεύει ακόμα και τη σοβαρότητα της κρίσης άσθματος.

Το γιατί αυτό το θαυματουργό βότανο παραμένει παράνομο στην τραγική πλειοψηφία των χωρών, είναι ένα μεγάλο ερώτημα που όμως εύκολα μπορεί να απαντηθεί, αν αναλογιστεί κάποιος τις τσέπες των φαρμακευτικών εταιρειών. 

Θα ήταν όντως καταστροφικό να μεγάλωνες στην πίσω αυλή σου ένα πολυφάρμακο, τουλάχιστον για το υπάρχον σύστημα. 
Και όλα αυτά, την ίδια στιγμή που εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο από τα συνταγογραφημένα φάρμακα.
Μήπως να ορίσουμε επιτέλους όρια στα ανθρώπινα δημιουργήματα και να επιτρέψουμε στη φύση να κάνει τη δουλειά της;

* Ως recreational Drug, θεωρείται η ουσία που χρησιμοποιείται ανα τακτά χρονικά διαστήματα για ψυχαγωγικούς σκοπούς..

πηγές:
http://www.undergroundhealth.com/top-10-health-benefits-from-marijuana/
http://coed.com/2010/09/02/10-major-health-benefits-of-marijuana/

Medical Cannabis-Ιατρική Κάνναβη Κάνναβη εναντίoν Ασπιρίνης

Medical Cannabis-Ιατρική ΚάνναβηΚάνναβη εναντίoν Ασπιρίνης


Όταν η Bayer εισήγαγε για πρώτη φορά την ασπιρίνη το 1899, η κάνναβη ήταν το #1 παυσίπονο στην Αμερική. Μέχρι την απαγόρευση της Μαριχουάνας το 1937, η Αμερικάνικη φαρμακοβιομηχανία ανέφερε την κάνναβη ως το κύριο φάρμακο για πάνω από 100 ασθένειες. Η κάνναβη ήταν τόσο αποτελεσματικό αναλγητικό, που ο Αμερικάνικος Ιατρικός Σύλλογος (ΑΜΑ) τάχθηκε κατά της απαγόρευσης της, εκ μέρους της ιατρικής προόδου. Δεδομένου ότι το βότανο αυτό είναι εξαιρετικά ισχυρό και ουσιαστικά μη τοξικό, ο Αμερικάνικος Ιατρικός Σύλλογος το θεώρησε ένα πιθανό θαυματουργό φάρμακο.

Αντ’ αυτού, η εφεύρεση της ασπιρίνης γέννησε την σύγχρονη φαρμακευτική βιομηχανία και οι Αμερικάνοι έβαλαν στην άκρη την κάνναβη, στο όνομα της «προόδου». Αλλά ήταν πραγματικά η πρόοδος; Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η ασπιρίνη έχει μακρά ιστορία ως το φάρμακο για την αυτό-θεραπεία της ημικρανίας, της αρθρίτιδας αλλά και τον χρόνιο πόνο. Είναι φθηνό και αποτελεσματικό. Αλλά, είναι τόσο ασφαλές όσο η κάνναβη;



Ιστορία:

Η Μαριχουάνα χρησιμοποιείται πάνω από 5.000 χρόνια.

Κανείς δεν έχει πάθει υπερβολική δόση από την Μαριχουάνα.

Η ασπιρίνη χρησιμοποιείται για 112 χρόνια.

Περίπου 100 άτομα πεθαίνουν κάθε χρόνο από την λήψη ασπιρίνης.



Νόμος:

Η Μαριχουάνα θεωρείται από την κυβέρνηση των Η.Π.Α. εξαιρετικά επικίνδυνη, εθιστική και χωρίς καμία ιατρική αξία.

Η ασπιρίνη είναι διαθέσιμη για πολύ λίγα χρήματα και μπορεί να αγοραστεί ακόμη και από παιδιά σε οποιοδήποτε φαρμακείο, περίπτερο ή super market. Συχνά διανέμονται δωρεάν από ανθρώπους χωρίς ιατρικές γνώσεις.



Παρενέργειες Μαριχουάνας και Κίνδυνοι:

Οι κίνδυνοι της Μαριχουάνας περιλαμβάνουν πιθανά αναπνευστικά προβλήματα που προκαλούνται από την εναπόθεση του καμένου φυτικού υλικού στους πνεύμονες. Αυτός ο κίνδυνος μπορεί να εξαλειφθεί με εναλλακτικούς τρόπους κατανάλωσης της, όπως η κατανάλωση στο φαγητό ή το vaporizing (εξάτμιση).

Για μια ή δύο ώρες, η Μαριχουάνα ΙΣΩΣ να προκαλέσει βραχυπρόθεσμη απώλεια μνήμης, μια μικρή μείωση του χρόνου αντίδρασης και μείωση της γνωστικής ικανότητας. Αυτές οι συνθήκες ΔΕΝ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ μετά την πάροδο της επηρείας.

Πείνα, Παράνοια, Κατάθλιψη, Γέλιο, Δημιουργικότητα, Ευφορία, Κούραση, Εσωστρέφεια, Λησμοσύνη



Παρενέργειες Ασπιρίνης και Κίνδυνοι

Όταν λαμβάνεται μαζί με αλκοόλ, μπορεί να προκαλέσει αιμορραγία στο στομάχι.

Σύνδρομο Raye στα παιδιά: λίπος αρχίζει να αναπτύσσεται γύρω από το συκώτι και τα άλλα όργανα του παιδιού, προκαλώντας τελικά σοβαρή πίεση στον εγκέφαλο. Ο θάνατος επέρχεται μέσα σε λίγες μέρες.

Τα άτομα που πάσχουν από αιμορροφιλία, μπορεί να πεθάνουν.

Τα άτομα που πάσχουν από υπερθυρεοειδισμό υποφέρουν από αυξημένα επίπεδα Τ4.

Προβλήματα στο στομάχι που περιλαμβάνουν δυσπεψία, καούρα, στομαχικές διαταραχές, έλκη στομάχου με ακαθάριστη αιμορραγία και εσωτερική αιμορραγία που οδηγεί σε αναιμία.

Ζαλάδα, κουδούνισμα στα αυτιά, απώλεια ακοής, ίλιγγος, διαταραχές της όρασης και πονοκέφαλοι.

Έντονη εφίδρωση.

Μη αναστρέψιμη βλάβη στο ήπαρ.

Φλεγμονή και σταδιακή καταστροφή των νεφρών.

Ναυτία και εμετός.

Κοιλιακό άλγος.

Λήθαργος.

Υπερθερμία.

Δυσπεψία: ένα βασανιστικό πόνο ή κάψιμο στο στομάχι συνοδευόμενα από φούσκωμα, καούρα, ναυτία, εμετό και ρέψιμο.

Ταχύπνοια.

Respiratory Alkalosis: μια κατάσταση όπου η ποσότητα του διοξειδίου του άνθρακα στο αίμα πέφτει κάτω από τα φυσιολογικά επίπεδα.

Εγκεφαλικό οίδημα: νερό συσσωρεύεται στον εγκέφαλο. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν πονοκέφαλο, μειωμένο επίπεδο συνείδησης, απώλεια όρασης, παραισθήσεις, ψυχωτική συμπεριφορά, απώλεια μνήμης και κώμα. Εάν αφεθεί χωρίς θεραπεία, μπορεί να οδηγήσει στον θάνατο.

Ψευδαισθήσεις και σύγχυση.

Η ασπιρίνη, μπορεί να αλληλεπιδράσει με κάποια άλλα φάρμακα, όπως η φαρμακευτική αγωγή του διαβήτη. Αλλάζει τον τρόπο που το σώμα χειρίζεται αυτά τα φάρμακα και μπορεί να οδηγήσει σε υπερβολική δόση και ακόμα και τον θάνατο.




Αν νομίζεις ότι η κάνναβη είναι ασφαλέστερη από την ασπιρίνη, δεν είσαι ο μόνος. Η Dr. Leslie Iversen, του τμήματος Φαρμακολογίας, του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, δήλωσε το ίδιο πράγμα.

Στο βιβλίο της “The Science of Marijuana”, η Dr. Iversen παρουσιάζει επιστημονικά στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν ότι η κάνναβη είναι ένα ασφαλές φάρμακο. Η Dr. Iversen βρήκε ότι η κάνναβη είχε ένα «εντυπωσιακό ρεκόρ» σε σύγκριση με τον καπνό, το αλκοόλ, ακόμα και την ασπιρίνη.

“Η «Τετραϋδροκανναβινόλη» είναι ένα πολύ ασφαλές φάρμακο”, αναφέρει. “Ακόμα και τα φαινομενικά αθώα φάρμακα, όπως η ασπιρίνη και τα συναφή στεροειδή αντιφλεγμονώδη σκευάσματα δεν είναι ασφαλή”.

Έτσι, αν το πρώτο σου μέλημα είναι η ασφάλεια σου, η κάνναβη είναι σαφώς πολύ καλύτερη επιλογή από την ασπιρίνη. Αν την καταναλώσεις στο φαγητό ή με vaporizer, μπορεί να είναι και το ασφαλέστερο παυσίπονο στον κόσμο.

27 Οκτ 2011 ⋅
από DailyArticle ⋅

Σάββατο 13 Ιουλίου 2013

Medical Cannabis-Ιατρική Κάνναβη Ιατρική κάνναβη το μέλλον στη θεραπεία του καρκίνου του μαστού;

Medical Cannabis-Ιατρική Κάνναβη


Ιατρική κάνναβη το μέλλον στη θεραπεία του καρκίνου του μαστού;


Ο καρκίνος του μαστού είναι μια καταστροφική ασθένεια που επηρεάζει τις ζωές των ασθενών και των οικογενειών τους σε όλα τα μέρη του κόσμου. Παραμένει η πιο συχνή ασθένεια μεταξύ των δυτικών γυναικών, είναι το 22,9% όλων των καρκίνων στις γυναίκες παγκόσμια. Το 2008, ο καρκίνος του μαστού έχει αναφερθεί ως αιτία για πάνω από 458,503 θανάτους παγκοσμίως.

Κανναβινοειδή και καρκίνος

Αν και οι ιατρικές ιδιότητες της μαριχουάνας έχουν καταγραφεί στον ανθρώπινο πολιτισμό πάνω από χίλια χρόνια πριν,
Οι θεραπευτικές δυνατότητες των κανναβινοειδών (οι ιατρικές ενώσεις που βρίσκονται στη κάνναβη) στη θεραπεία του καρκίνου
μόλις πρόσφατα έχουν γίνει γνωστές. Από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, πολλές προκλινικές μελέτες έχουν αποδείξει αποτελεσματικότητα των κανναβινοειδών σε μια ποικιλία καρκίνων.

Μελέτες δείχνουν ότι οι υποδοχείς κανναβινοειδών υπερ-καταπολεμούν τα καρκινικά κύτταρα ορισμένων μορφών καρκίνου, όπως ο καρκίνος του ήπατος, του πνεύμονα, του προστάτη και του μαστού. 'Ετσι, οι ερευνητές έχουν οδηγηθεί να πιστεύουν ότι το ενδοκανναβινοειδές σύστημα μπορεί να είναι ο βιολογικός ρυθμιστής των καρκινικών κυττάρων είναι μια έμφυτη προσπάθεια του οργανισμού για να καταπολεμήσει αυτή την ασθένεια.

Επίσης, μελέτες δείχνουν ότι όταν χορηγούνται κανναβινοειδή είναι σε θέση να αναστέλλουν την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων, εμποδίζοντας τον πολλαπλασιασμό τους και την εξάπλωση του καρκίνου σε άλλα όργανα.

Κανναβινοειδή και καρκίνος του μαστού

Ενώ οι ιατρικές εξελίξεις στον καρκίνο του μαστού έχουν προχωρήσει τις τελευταίες δεκαετίες, ορισμένοι όγκοι του μαστού εξακολουθούν να είναι ανθεκτικοί σε συμβατικές θεραπείες. Ο καρκίνος του μαστού αποτελείται από όγκους που έχουν ξεχωριστό μοριακό προφίλ, με αποτέλεσμα οι επαγγελματίες του ιατρικού τομέα να ταξινομούν τη νόσο σε τρεις βασικές υποκατηγορίες.

Η έρευνα δείχνει η κάνναβη, μπορεί να είναι χρήσιμη στη θεραπεία των τριών υποτύπων του καρκίνου του μαστού, με την ισχυρότερη απόδειξη που δείχνουν προς δυνητική θεραπευτική αντιμετώπιση του HER2-θετικό και τριπλά αρνητικούς όγκους(triple-negative) του μαστού. Οι θεραπευτικές δυνατότητες των κανναβινοειδών είναι ιδιαίτερα σημαντική για τους ασθενείς με τριπλά αρνητικό καρκίνο του μαστού, καθώς δεν υπάρχει καθιερωμένη θεραπεία και η σημερινή πρόγνωση για αυτή την ομάδα ασθενών είναι κακή.

Εκτός από τις αντικαρκινικές επιδράσεις τους, έρευνα δείχνει επίσης ότι τα κανναβινοειδή είναι ασφαλέστερα και λιγότερο τοξικά από τις συμβατικές θεραπείες. Τα κανναβινοειδή είναι μη-τοξικά σε μη-καρκινικά κύτταρα και είναι ανεκτά από τους ασθενείς - μόνον ήπιες παρενέργειες, όπως ζάλη και κόπωση.

"Η κάνναβη δίνει ελπίδα για μια μη τοξική θεραπεία που θα μπορούσε να επιτύχει τα ίδια αποτελέσματα χωρίς καμία από τις οδυνηρές παρενέργειες." - Δρ Sean McAllister

Το 2007, ο Δρ Sean McAllister και η ομάδα των ερευνητών του ήταν από τους πρώτους που ανακάλυψαν την αντικαρκινική δράση των ενδοκανναβινοειδών (προϋπήρχαν άλλοι χιλιάδες χρόνια πριν .. σημ. μεταφραστή)

TruthOnPot.com

σημείωση
*προσοχή στα χημικά σκευάσματα κάνναβης λέμε ναι μόνο στα φυσικά παράγωγα... (όταν μπορούμε να ανεχτούμε τις παρενέργειες της χημειοθεραπείας δεν χρειάζεται να αγοράζουμε χημική κάνναβη για να μην ζαλιζόμαστε ).... η φύση είναι σοφή μπορεί και να χρειάζεται να ζαλιζόμαστε ..να είναι μέρος της φυσικής θεραπείας... μην επιτρέψετε να γίνει η θεραπεία ένα πανάκριβο σκεύασμα...