Πληροφορίες

Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2013

BUSIDO


Ο μεγάλος εχθρός 

Για τον Νίτσε- ο μεγαλύτερος εχθρός είναι ο εαυτός του καθένα.Αυτό τον εαυτό προσπαθούσε να νικήσει κάθε Σαμουράι.Ακολουθώντας το Busido,έδινε κάθε στιγμή μία μάχη.Με τη συνεχή άσκηση κ την εντρύφηση στις τέχνες κ στα γράμματα προσπαθούσε να υπερβεί τον εαυτό του.Κ εδώ είναι που πρόσφερε πολλά.Μέσα από αυτό τον αγώνα ξεπήδησαν έργατέχνης όπως κ πολεμικές τέχνες: κέντο,ιάι-ντο,αϊκίντο,κυούντο,ζίου-ζίτσου,ιάι-ζίτσου κ.ά.Εδώ πρέπει να διευκρινίσουμε τη διαφορά -Zitsu από -Do.Είναι κ τα δύο στάδια που έπρεπε να περάσει ο υποψήφιος Σαμουράι.Για να κατακτήσει την τέχνη -Do (Δρόμος),έπρεπε να περάσει την τεχνική 
-Zitsu.Ενας τέλειος γνώστης πολεμικής τεχνικής (-Zitsu) δεν μπορούσε να πολεμήσει έναν πολεμιστή -Do.Γιατί ο ένας βαδίζει την ατραπό (-Dο ή Τάο στα κινέζικα),ενώ ο άλλος κατέχει μια τεχνική. Εξάλλου το ίδιο το Τάο-Τε-Τζιγκ λέει: 
"Ο καλός αμαξάς δεν ορμά ξέφρενα εμπρός. 
Ο καλός πολεμιστής δεν εξοργίζεται. 
Ο καλός στρατηγός νικά χωρίς μάχη. 
Ο καλός κυβερνήτης εργάζεται ταπεινά." 
Ετσι ένας Σαμουράι πριν βαδίσει το δρόμο (Βusido),έπρεπε πρώτα να γίνει γνώστης της τεχνικής.Το βαθύτερο νόημα των τεχνικών είναι να αναπτυχθεί μια διαισθητική αντίληψη των παγκόσμιων νόμων.Αυτό που υπάρχει πέρα απότην τεχνική είναι να συντονιστεί με το βασικό ρυθμό του σύμπαντος (-Do).Ετσι ο άνθρωπος του Busido, μέσα από σκληρή προσπάθεια,υπήρξε εκείνος που με ακλόνητο θάρρος και αυτοθυσία διέσχισε άψογα την "ατραπό του πολεμιστή".Γι'αυτό παρέμεινε ως μία κορυφαία μορφή από τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου ο Σαμουράι.Αυτός που μπροστά στους άλλους στεκόταν χαμογελαστός,μπροστά στον εαυτό του αυστηρός, στην ανάγκη γενναίος,στην καθημερινή ζωή πρόσχαρος,στα χειροκροτήματα απαθής κ στα σφυρίγματα ασάλευτος. 
ΚΩΔΙΚΑΣ BUSIDO 
Δεν έχω γονείς. Ο Ουρανός και η Γη είναι οι γονείς μου. 
Δεν έχω Θεία δύναμη. Η υπακοή είναι τα μέσα μου. 
Δεν έχω μαγική δύναμη. Η εσωτερική δύναμη είναι η μαγεία μου. 
Δεν έχω ζωή ούτε θάνατο. Το αιώνιο είναι η ζωή και ο θάνατός μου. 
Δεν έχω σώμα. Η ανδρεία είναι το σώμα μου. 
Δεν έχω μάτια. Η αστραπή είναι τα μάτια μου. 
Δεν έχω αυτιά. Η ευαισθησία είναι τα αυτιά μου. 
Δεν έχω μέλη. Η ταχύτητα είναι τα άκρα μου. 
Δεν έχω σκοπούς. Η ευκαιρία είναι οι σκοποί μου. 
Δεν έχω θαύματα. Το (πεπρωμένο) Δάρμα είναι το θαύμα μου. 
Δεν έχω αρχές. Οι αρχές μου είναι η προσαρμοστικότητα σε όλα τα πράγματα. 
Δεν έχω φίλους. Ο Νους είναι ο φίλος μου. 
Δεν έχω εχθρούς. Η αφροσύνη είναι ο εχθρός μου. 
Δεν έχω πανοπλία. Η βούληση και η δικαιοσύνη είναι η πανοπλία μου. 
Δεν έχω κάστρα. Το ατάραχο πνεύμα είναι το κάστρο μου. 
Δεν έχω σπαθί. Το όνειρο του πνεύματος είναι το σπαθί μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου